ورزشی / شناسه خبر: 111074 / تاریخ انتشار : 1396/10/22 16:28
|
مرده در دقیقه 90 زنده شد؛

سیاه‌جامگان صفر - پرسپولیس 1؛ سه امتیاز از پیچ سخت

پرسپولیس موفق شد روی یک فرصت طلبی در دقیقه پایانی بازی سه امتیاز شیرین را به نام خود کند.

تامین نیوز / در شرایطی که سیاه جامگان در دفاع صرف خود پرسپولیس را با دردسر بزرگی برای دستیابی به امتیاز بازی دچار کرده بود، این سیامک نعمتی بود که در سماجت خود توانست از توپ سرگردان سه امتیاز ارزشمند برای برانکو و شاگردانش به ارمغان بیاورد. نعمتی با سماجت خود توپ را در آستانه خروج از زمین در اختیار وحید امیری قرار داد تا این بازیکن با ارسال دیدنی خود علیپور را در موقعیت گلزنی قرار داده و سه امتیاز ارزشمند نصیب پرسپولیس شود.

سیاه جامگان که طی هفته‌های اخیر با ارائه این شیوه بازی به امتیاز دست یافته بود، اینبار اسیر تجربه بالای شاگردان برانکو که همواره در جستجوی شانس برتری هستند، شد و با باخت به انتهای جدول سنجاق شد.
 
استادیوم: ثامن مشهد                                           تماشاگر: حدود 11 هزار نفر
داور: پیام حیدری    کمک داوران: سعید علی‌نژادیان و امیر رضا آشور ماهانی
 
سیاه‌جامگان: 
 
محمدحسین عین افشار، حنیف عمران زاده، محسن آقایی، میرهانی هاشمی، محمدعلی فرامرزی، مصطفی احمدی، کیوان امرایی، محمدمهدی عسگری، حسین بادامکی(54 - حمیدرضا علی عسگری)، یونس شاکری، حسین زامهران (57 - پیام ملکیان)
 
سرمربی: رضا عنایتی
 
پرسپولیس:
 
علیرضا بیرانوند، سیدجلال حسینی، محمد انصاری، حسین ماهینی، صادق محرمی، کمال کامیابی نیا، محسن ربیع‌خواه، فرشاد احمدزاده(93- شایان مصلح)، وحید امیریف گادوین منشا (76 - سیامک نعمتی)، علی علیپور
 
سرمربی: برانکو ایوانکوویچ
 
اخطار:
 
کیوان امرایی(43)
محسن ربیع‌خواه(78)
محمدمهدی عسگری(79)
کمال کامیابی نیا(83)
حنیف عمران زاده(86)
 
شرح بازی:
 
برانکو بدون هافبکهای بازیسازش و همچنین غیبت شجاع خلیل زاده با تغییراتی نسبت به بازی‌های گذشته تیمش را روانه زمین کرد که این مساله باعث شد آنها علیرغم ایجاد فرصت‌های مناسب در مالکیت میانه زمین با مشکل مواجه شوند و نتوانند مثل گذشته مالکیت توپ را در اختیار داشته باشند.
در این میان اما صادق محرمی که بعد از مدت‌ها غیبت در ترکیب اصلی حاضر شده بود از ضعف سیاه جامگان در سمت چپ دفاعی‌اش با جدایی رضا شربتی سود برد و بارها توانست تیمش را با حرکات سرعتی و تکنیکی به فرصت گل برساند.
با این حال فرصت‌های مناسبی که توسط علیپور، منشا و احمدزاده به دست آمده بود یکی پس از دیگری از دست رفت تا سفیدپوشان برای دستیابی به گل به مشکل بخورند و نیمه اول را دست خالی راهی رختکن شوند.
سیاه جامگان ته جدولی نیز که امید زیادی به این جدال خانگی دارد بارها روی ضد حملاتی که بادامکی پایه آن را تشکیل می‌داد و هدف خود را یونس شاکری قرار داده بود به فرصت‌هایی دست یافت که این موقعیت‌ها برای به خطر انداختن دروازه بیرانوند کافی نبود.
در نیمه دوم نیز سیاه جامگان با همان نمایش نیمه اول به دنبال تک امتیاز این بازی بود و با ارائه یک بازی تاخیری و دفاع لایه‌ای اهداف خود را پیش می‌بردند. مساله‌ای که باعث شد آنها با پرس شدید خود مانع از گردش توپ مناسب توسط سفیدپوشان تهرانی در این بازی شوند. پرسپولیس اما قصد داشت در غیاب بازیساز‌های خود با سود بردن از کناره‌های زمین خلا مسلمان و بشار رسن را جبران کند و ضعف حریف نیز در این نقطه آنها را به کسب نتیجه امیدوار می‌کرد. در نهایت در شرایطی که هواداران دو تیم به تساوی رضایت داشتند این سیامک نعمتی تازه نفس بود که با سود بردن از انگیزه بالای خود از یک توپ مرده یک فرصت ایده آل گلزنی ساخت و تیمش را به سه امتیاز ارزشمند رساند.
 
شرح گل:
 
سیاه جامگان 0 پرسپولیس 1 :( دقیقه 90، علی علیپور): روی حرکت فوق العاده ی سیامک نعمتی و در نهایت ارسال وحید امیری، علی علیپور دروازه خالی را گشود تا پرسپولیس به بهترین شکل به برتری در این بازی امیدوار شود.
 
لحظات حساس:
 
دقیقه 1: ارسال ایستگاهی امرایی با خروج بیرانوند همراه شد که تنها مصدومیت فرشاد احمدزاده را به همراه داشت و داور بازی را به دلیل حرکت در آفساید عمران زاده به سود پرسپولیس قطع کرد.
دقیقه 18: ارسال کرنر فرشاد احمدزاده با ضربه سر علی علیپور با کمترین فاصله از کنار تیرک دروازه سیاه جامگان راهی اوت شد.
دقیقه 21: فرار یونس شاکری پشت دفاع پرسپولیس با ضربه این بازیکن و برخورد توپ به تیرک دروازه بیرانوند همراه بود که داور با اعلام آفساید بازی را به سود پرسپولیس به جریان انداخت.
دقیقه 26: ارسال وحید امیری از سمت چپ با ضربه سر فرشاد احمدزاده در اختیار عین افشار قرار گرفت.
 
دقیقه 29: فرار علی علیپور در مصاف تک به تک با عین افشار با خروج به موقع این دروازه‌بان همراه شد که در نهایت مهاجم پرسپولیس نتوانست کنترل مناسبی روی توپ داشته باشد و در حالی که دروازه سیاه جامگان را باز کرده بود، کمک داور با اعلام اوت پیش از ضربه این بازیکن، آن را نپذیرفت.
 
دقیقه 36: ارسال صادق محرمی اینبار از سمت راست با ضربه سر محکم علی علیپور همراه شد که توپ با اختلاف راهی اوت شد.
 
دقیقه 38: ارسال احمدزاده برای امیری در یک رفت و برگشت، روی خط محوطه جریمه روی پای او نشست که ضربه این بازیکن راهی به دروازه نیافت و با اختلاف کم راهی اوت شد.
 
دقیقه 40: پاس فوق العاده علی علیپور برای گادوین منشا روی شش قدم و در آستانه دروازه خالی با بدترین ضربه ممکن از مهاجم نیجریه‌ای همراه شد تا آنها در دستیابی به گل ناکام بمانند.
 
دقیقه 64: فرار دیدنی فرشاد احمدزاده و پاس زمینی او درون شش قدم برای علیپور با ضربه بد این بازیکن راهی به دروازه نیافت تا یکی از بهترین فرصت‌های پرسپولیس از دست برود.
 
دقیقه 67: فرار یونس شاکری و ضربه محکم او در ورود به هجده قدم با مهار علیرضا بیرانوند همراه شد.
 
دقیقه 77: سیامک نعمتی در اولین حرکت خود بعد از حضور در زمین در موقعیت شوتزنی قرار گرفت که ضربه‌اش بعد از برخورد به مدافع سیاه جامگان در اختیار عین افشار قرار گرفت.
 
دقیقه 1+90: فرار دیدنی امیری و ارسال او برای کامیابی نیا با پاس این بازیکن برای فرشاد احمدزاده در شش قدم همراه بود که ضربه این بازیکن با اختلاف زیاد راهی اوت شد.
 
اتفاق ویژه:
 
پرسپولیس بار دیگر به روند پیروزی‌های خارج از خانه خود ادامه داد و اینبار هم سیاه جامگان را قربانی کرد. آنها که پیش از این جدال با 7 پیروزی و دو تساوی خارج از خانه در کارنامه ثبت کرده بودند، موفق شدند هشتمین پیروزی را نیز برابر مشکی‌پوشان رقم بزنند تا خطرناک‌ترین مهمان لیگ در فصل هفدهم لقب گیرند.
سیاه جامگان نیز که در دوران عنایتی پیش از این یک باخت تلخ ثانیه پایانی برابر پارس جنوبی در کارنامه داشت، اینبار هم با تکرار آن مقابل پرسپولیس در دستیابی به امتیاز ناکام ماند تا به قعر جدول سنجاق شود.
 
بازیکن برتر:
 
وحید امیری در روزی که پرسپولیس بازیکن بازیسازی در اختیار نداشت بارها توانست با حرکات طولی خود تیمش را در فرصت گلزنی قرار دهد و در نهایت نیز با یک پاس طلایی تیمش را به گل سه امتیازی این بازی رساند.
در کنار او کمال کامیابی نیا و فرشاد احمدزاده به همراه صادق محرمی جزو بازیکنان خوب پرسپولیس در این جدال بودند که با دوندگی و ارسال‌های خود تیم حریف را کاملا تحت فشار قرار دادند.
 
نکات ویژه:
 
برانکو ایوانکوویچ در آخرین تقابل خود با سیاه‌جامگان به تساوی یک بر یک رسیده و در فصل گذشته نیز در استادیوم ثامن با شکست یک گله به کار خود خاتمه داد.
فرشاد احمدزاده و گادوین منشا بعد از یک جلسه محرومیت انضباطی از سوی باشگاه و سرمربی تیم در این دیدار در ترکیب اصلی حاضر شده‌اند و به دنبال جبران اتفاقات گذشته هستند.
شجاع خلیل زاده و محسن مسلمان به دلیل محرومیت و بشار رسن به دلیل همراهی تیم ملی کشور در این بازی غایب هستند.
آخرین پیروزی پرسپولیس در مشهد برابر سیاه‌جامگان با گلزنی رامین رضاییان، مهدی طارمی و کمال کامیابی نیا همراه بوده که اکنون دو نفر از این جمع پرسپولیس را ترک کرده‌اند.
در دقیقه 6 این بازی روی توپی که فرشاد احمدزاده از دست داد با اعتراض کامیابی نیا مواجه شد که با پاسخ تند هافبک شماره 10 پرسپولیس همراه شد.
دو تیم مشکی پوشان و پرسپولیس با پرچم ایران وارد زمین شدند‌.
اسکوربورد ثامن همچنان خاموش است و خبری هم از اسکوربورد پرتابل در ورزشگاه نیست.
عنایتی پیش از سوت آغاز بازی به سمت برانکو رفت و او را در آغوش کشید. سرمربی پرسپولیس به گرمی با عنایتی خوش و بش کرد. آنها دیروز و در نشست خبری، علاقه شان را به یکدیگر بر زبان آوردند که همین مساله باعث گرمی روابطشان هم شده است.
برانکو بشدت از طرف هواداران پرسپولیسی حاضر در ثامن تشویق شد.
یک دقیقه سکوت به احترام درگذشت پیشکسوت داوری، پیش از دیدار انجام شد.
نزدیک به ۲۵ هزار تماشاگر که اغلب هوادار پرسپولیس هستند از نزدیک شاهد رقابت تیم های اول و آخر جدول لیگ هستند.
با توجه به ازدحام پشت درهای ورودی انتظار می رود ظرفیت ورزشگاه ثامن تکمیل گردد.
دقایقی پس از شروع دیدار مشکی پوشان و پرسپولیس، باز کردن درهای سمت چپ جایگاه توسط مسئولان ورزشگاه ثامن موجب هجوم هواداران به سمت سکوهای این بخش شد. آنها پس از گذشت ۱۳ دقیقه از بازی توانستند جایی برای نشستن پیدا کنند.
 
captcha
صدای مشاور
سهم تأمین‌اجتماعی در بیمه تکمیلی بازنشستگان ۱۲۰ درصد افزایش یافت

سهم تأمین‌اجتماعی در بیمه تکمیلی بازنشستگان ۱۲۰ درصد افزایش یافت

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی از افزایش ۸۰ درصدی سقف تعهدات و افزایش ۱۲۰درصدی سهم این سازمان در بیمه تکمیلی بازنشستگان خبر داد.

پیشخوان روزنامه ها
معرفی کتاب
نظرسنجی
logo-samandehi

آمار سایت

بازدید امروز : 18

بازدید دیروز : 15

بازدید ماهانه : 173

افراد آنلاین : 0

آمار کل سایت : 1298949