ورزشی / شناسه خبر: 121088 / تاریخ انتشار : 1396/11/13 17:50
|
در انتظار دربی جذاب و هیجان‌انگیز

پرسپولیس 2 - سپاهان صفر / گل‌ها و گلوله‌ها!

شجاع خلیل زاده با ضربه سر غیر قابل مهار خود گل دوم پرسپولیس را رقم زد تا هواداران این تیم در فاصله هشت هفته به پایان رقابت‌ها شعار قهرمانی سر دهند.

تامین نیوز / سپاهان که فصل را با داعیه بازگشت به جمع مدعیان قهرمانی آغاز کرده بود در نهایت نتوانست با زلاتکو کرانچار با این هدف به کار خود پایان دهد و منصور ابراهیم زاده تیمی را تحویل گرفته که برای فرار از قعرنشینی به 9 دیدار باقیمانده فصل و حساس‌ترین آنها در بازی امروز زوم کرده است.

با گزارش لحظه به لحظه این دیدار و حواشی آن خبرنگار و عکاس ورزش سه را در استادیوم آزادی همراهی کنید.
 
داور: محمدحسین زاهدی فرد/ کمک داوران: علیرضا ایلدروم و سجاد طوری
استادیوم آزادی/  تماشاگر: حدود 45 هزار نفر
 
اخطار: سعید آقایی (33) و مهدی شریفی (51) از سپاهان و فرشاد احمدزاده (55) و شجاع خلیل زاده (84) از پرسپولیس
 
پرسپولیس:
 
علیرضا بیرانوند
سیدجلال حسینی
شجاع خلیل زاده
صادق محرمی
محمد انصاری(69 احمد نوراللهی)
محسن ربیع خواه
حسین ماهینی
وحید امیری
علی علیپور
گادوین منشا (67 بشار رسن)
فرشاد احمدزاده
 
سرمربی: برانکو ایوانکوویچ
 
سپاهان:
 
ابراهیم عالمه
عارف غلامی
سیاوش یزدانی
حسن جعفری
سعید آقایی
علی کریمی
محمود قائدرحمتی(72 میلاد سرلک)
مهرداد محمدی (76رضا دهقانی)
حسین پاپی( 60 ادون حسنی)
مهدی شریفی
ساسان انصاری
سرمربی: منصور ابراهیم زاده
 
شرح نیمه اول
 
در شرایطی که پرسپولیس حداقل سه موقعیت صد در صدی دیگر توسط منشا و علیپور برای بیشتر کردن تفاضل گل پیروزی در نیمه اول داشت، یک بار تیرک دروازه و یک بار نیز عالمه و در ادامه بی دقتی عجیب علیپور تنها یک پیروزی یک گله برای آنها در نیمه اول رقم زد.
اشتباهات دفاع سپاهان باعث شده تا پرسپولیس هر بار در موقعیت حمله قرار گیرد، دروازه این تیم تهدید شود و فرشاد احمدزاده، علیپور، منشا و امیری به خوبی توانسته‌اند فضای خالی مدافعان سپاهان را مورد هدف قرار دهند.
سپاهان که تنها در فاز تهاجمی توانسته موفق عمل کند، روی درخشش دروازه‌بان سوری خود از شکست سنگین در نیمه اول نجات یافت و علی علیپور نیز در شرایطی توانسته تک گل تیمش را رقم بزند که در ثانیه‌های پایانی از فاصله دو قدمی و دروازه خالی ضربه اش را راهی اوت کرد.
سپاهان که برخلاف گذشته از حیث پرشور بودن و بازی پایاپای تنها هواداران این تیم این حس را دارند، در نیمه اول نتوانست آنطور که باید روی دروازه پرسپولیس خطری را ایجاد کنند و تنها یک بار توسط شریفی ضربه آنها به تیرک دروازه برخورد کرد.
باید دید منصور ابراهیم زاده موفق خواهد شد در 45 دقیقه باقیمانده شرایط تیمش را برای فرار از شکست بهبود بخشد یا پرسپولیس با پشتوانه این گل به دنبال پیروزی و گل‌های بعدی خواهد بود.
 
شرح گل:
 
پرسپولیس 1 سپاهان 0: ( دقیقه 10، علی علیپور): علیپور که ضربه اول خود را در حالت تک به تک از دست داده بود، در ادامه روی ریباند ضربه دفع شده احمدزاده توسط عالمه، توانست دروازه سپاهان را باز کند.
 
پرسپولیس 2 سپاهان 0 :( دقیقه 68، شجاع خلیل زاده): فرشاد احمدزاده با پای غیر تخصصی خود ارسالی دیدنی روی نقطه پنالتی برای شجاع خلیل زاده پیش تاخته کرد تا او با ضربه سر ابراهیم عالمه را مقهور و تسلیم ضربه خود کند.
 
دقایق حساس:
 
دقیقه 6: روی خطای هند هافبک سپاهان، پرسپولیس از فاصله 35 متری صاحب ضربه ایستگاهی شده  است. این ضربه را با همکاری امیری و انصاری، مدافع چپ پرسپولیس یک ضرب نواخت که راهی به دروازه نیافت.
دقیقه 8: روی دفع مدافع سپاهان، ماهینی از پشت محوطه جریمه صاحب فرصت شوتزنی شد که این ضربه با مهار ابراهیم عالمه راهی به دروازه نیافت.
دقیقه 32: یک فرار دیدنی از گادوین منشا روی پاس فوق العاده وحید امیری، این مهاجم را در موقعیت تک به تک با عالمه قرار داد و در شرایطی که منشا قصد داشت با دریبل دروازه بان سپاهان گل تیمش را ثبت کند، با مهار و واکنش او ناکام ماند.
دقیقه 34: ساسان انصاری در جدی ترین موقعیت تیمش در ضدحمله در شرایطی که به محوطه جریمه وارد شده بود، با شوت خود تنها سیدجلال حسینی را هدف قرار داد تا یک کرنر برای سپاهان شکل بگیرد.
دقیقه 39: روی غافلگیری خط دفاعی پرسپولیس، شریفی در گوشه شش قدم سمت چپ پرسپولیس صاحب موقعیت ضربه شد که سرضرب توپ را به تیرک کوبید و موقعیت تیمش را از دست داد.
دقیقه 1+45: ارسال توسط احمدزاده با ضربه سر منشا به تیرک دروازه سپاهان برخورد کرد و در ادامه علی علیپور در فاصله دو متری و دروازه خالی توپ را راهی اوت کرد.
دقیقه 46: ارسال حسین ماهینی با کنترل وحید امیری و ضربه این بازیکن به بهترین شکل توسط عالمه راهی کرنر شد تا دروازه بان سوری ناجی سپاهان شود.
دقیقه 49: ضربه مهرداد محمدی با اختلاف از کنار دروازه بیرانوند عبور کرد.
دقیقه 52: پاس رو به عقب صادق محرمی به بیرانوند، با تصمیم گلر پرسپولیس برای دریبل همراه شد که برخورد او با ساسان انصاری با اعلام خطای انصاری همراه شد. این در حالی بود که انصاری اعتقاد به خطای پنالتی داشت. در این شرایط که بازیکنان سپاهان در حال اعتراض به داور بودند، پرسپولیسی ها اقدام به ضدحمله کردند و ضربه منشا در حالت تک به تک با عالمه از کنار دروازه به شکلی خطرناک عبور کرد.
دقیقه 74: توپربایی فوق العاده از محسن ربیع خواه و در ادامه پاس عمقی او برای بشار در محوطه جریمه، در شرایط تک به تک با خروج به موقع ابراهیم عالمه ناکام ماند.
دقیقه 80: ارسال ضربه ایستگاهی فرشاد احمدزاده با ضربه سر شجاع خلیل زاده راهی به دروازه نیافت.
دقیقه 83: پاس در عمق برای علیپور در شرایطی که تعادل عالمه هم لحظه ای برهم خورده بود، با دخالت مدافع سپاهان یک کرنر نصیب پرسپولیس کرد.
 
حواشی:
 
در دقیقه 26 دیدار دو تیم پرسپولیس و سپاهان و در شرایطی که پاپی درون محوطه جریمه پرسپولیس به زمین افتاده بود، انصاری بازی را ادامه داد که با اعتراض حریف همراه شد.
در دقیقه 51 اعتراض شدید مهدی شریفی به داور باعث شد تا زاهدی فر مهاجم سپاهان را با یک کارت زرد جریمه کند.
 
نکته‌ها:
 
 از آخرین باری که سپاهان موفق شده پرسپولیس را شکست دهد، 842 روز از آن بازی گذشته است.
 
captcha
صدای مشاور
سهم تأمین‌اجتماعی در بیمه تکمیلی بازنشستگان ۱۲۰ درصد افزایش یافت

سهم تأمین‌اجتماعی در بیمه تکمیلی بازنشستگان ۱۲۰ درصد افزایش یافت

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی از افزایش ۸۰ درصدی سقف تعهدات و افزایش ۱۲۰درصدی سهم این سازمان در بیمه تکمیلی بازنشستگان خبر داد.

پیشخوان روزنامه ها
معرفی کتاب
نظرسنجی
logo-samandehi

آمار سایت

بازدید امروز : 13

بازدید دیروز : 21

بازدید ماهانه : 13

افراد آنلاین : 0

آمار کل سایت : 1299436