اقتصادی / شناسه خبر: 131089 / تاریخ انتشار : 1396/11/18 14:30
|

کاهش ۳۰ تا ۴۰ درصدی قیمت خودروهای وارداتی در پی رأی دیوان عدالت اداری

رئیس انجمن صنفی واردکنندگان خودرو با تأکید بر اینکه دولت باید از ابتدای هفته آینده رأی دیوان عدالت اداری را اجرایی نماید، گفت: ترخیص خودروهای وارداتی با تعرفه‌های قبلی قیمت‌ها را از ۳۰ تا ۴۰ درصد کاهش خواهد داد.

تامین نیوز / میثم رضایی در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صداوسیما با اشاره به جلسه امروز با رئیس شعبه سوم دیوان عدالت اداری گفت: آنچه در رای صادر شده بدیهی و آشکار است، دولت و گمرک موظف هستند عوارض ورود خودرو را به کشور طبق تعرفه های مصوبه قبلی(دی سال 95) بازگردانند.

وی در عین حال رای دیوان را موقت دانست و گفت: از آنجا که ابطال مصوبه هیئت مصوبه وزیران در صلاحیت هیئت عمومی دیوان است، باید تا زمان صدور رای نهایی در این هیئت صبر کرد اما تا زمان صدور دستور نهایی نیز این رای قابل اجراست و باید دولت برای کاهش تعرفه ها به قبل از تصمیم اخیرش، به این رای تمکین کند.
رئیس انجمن صنفی واردکنندگان خودرو با یادآوری این که علاوه بر دیوان عدالت، نمایندگان مجلس در کمیسیون اصل 90 هم پیگیر موضوع هستند گفت: حدود 220 نفر از نمایندگان مردم به قید دو فوریت خواستار کاهش تعرفه واردات به منظور کاهش آثار تورم زای آن در کشور هستند که این دو اقدام موازی می تواند بازار خودروی کشور را نسبی سامان دهد و از افزایش بی محابای قیمت ها در هر دو حوزه خودروهای وارداتی و حتی داخلی جلوگیری کند.
رئیس انجمن صنفی واردکنندگان خودرو با اشاره به رای دیوان عدالت اداری مبنی بر ضرورت بازگشت تعرفه واردات به نرخ های دیماه سال گذشته گفت: با این تصمیم نرخ خودروهای وارداتی 30 تا 40 درصد کاهش خواهد یافت.
رضایی تصریح کرد: آخرین تصمیم هیئت وزیران مبنی بر افزایش 30 تا 40 درصدی تعرفه واردات خودروهای بنزینی و 50 درصدی خودروهای هیبریدی، نرخ برخی محصولات تا 60 درصد افزایش یافت.
به گفته رئیس انجمن صنفی واردکنندگان خودرو مصوبه دیوان عدالت فقط نرخ تعرفه ها را شامل می شود و تاثیری درباره ضوابطی چون غیرمجاز بودن واردات خودروهای با قیمت بیش از 40 هزار دلار و حجم موتور بالای 2500 سی سی ندارد.
 
captcha
صدای مشاور
سهم تأمین‌اجتماعی در بیمه تکمیلی بازنشستگان ۱۲۰ درصد افزایش یافت

سهم تأمین‌اجتماعی در بیمه تکمیلی بازنشستگان ۱۲۰ درصد افزایش یافت

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی از افزایش ۸۰ درصدی سقف تعهدات و افزایش ۱۲۰درصدی سهم این سازمان در بیمه تکمیلی بازنشستگان خبر داد.

پیشخوان روزنامه ها
معرفی کتاب
نظرسنجی
logo-samandehi

آمار سایت

بازدید امروز : 3

بازدید دیروز : 23

بازدید ماهانه : 606

افراد آنلاین : 0

آمار کل سایت : 1299382