تأمین اجتماعی / شناسه خبر: 141089 / تاریخ انتشار : 1396/11/24 10:20
|
رئیس جمهور در نشست مشترک استانداران ، وزرا ، روسای سازمان های اقتصادی و مدیران موسسات مالی و اعتباری:

تا پایان سال 97 هر کارگاهی نیرو جذب کند، از بیمه آن معاف است/ سال 97 سال نشاط است؛ استانداران و دستگاهها جوانان را به صحنه مدیریت بیاورند

رئیس جمهور، اراده، اطمینان، نشاط و امید به آینده را اساس پیشرفت دانست و با تاکید بر اینکه مدیرانی باید بمانند که به آینده امید صد در صدی دارند، اظهارداشت: انسجام و وحدت مردم، عامل پیروزی انقلاب اسلامی بود و تا زمانی که این انسجام و وحدت هست،هیچ قدرت خارجی کاری از پیش نخواهد برد.

تامین نیوز / حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی روز سه شنبه در نشست مشترک استانداران، وزرا، روسای سازمان های اقتصادی و مدیران موسسات مالی و اعتباری با قدردانی از حضور مردم وفادار و زمان شناس در راهپیمایی با عظمت 22 بهمن، همگان را به تلاش برای تقویت امید در کشور فرا خواند و اظهارداشت: ملت جلو است، اما دستگاههای تبلیغاتی ما از ارزیابی های جهانی نیز عقب هستند و بذر یاس می پاشند.

رئیس جمهور در ادامه اشتغال را از مهمترین مطالبات مردم دانست و با تأکید بر اینکه در سال آینده باید حرکت فوق‌العاده‌ای در مسیر اشتغال‌زایی انجام شود، گفت: در زمینه اشتغال جوانان و تحصیل‌کردگان دانشگاهی بایستی شاهد اقدامات ویژه‌ای باشیم و در رابطه با اشتغال روستایی، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، موظف است تمام منابع پیش‌بینی شده برای اشتغال روستایی را تا پایان تیرماه سال آِینده، اختصاص دهد و همه باید توجه داشته باشیم که در قبال حتی برای یک روز تأخیر در اشتغال جوانان، مسئول هستیم.

دکتر روحانی خاطر نشان کرد: از امروز تا پایان سال 97، سهم بیمه کارفرمایان هر کارگاهی که در چارچوب طرح تکاپو، نیروی کار جذب کرده و آموزش دهد، برعهده دولت خواهد بود. در این زمینه بیمه حوادث را هم دولت برعهده می‌گیرد. بی‌تردید با اشتغال روستایی و توجه به آموزش حین کار، می توان تحول بزرگی در زمینه اشتغال ایجاد کرد.
رییس جمهور در ادامه به بخش گردشگری اشاره کرد و گفت: آخرین گزارشی که در بخش صنایع دستی دیدم حاکی از آن بود که در سال 96 تا کنون 56 هزار شغل در زمینه صنایع دستی ایجاد شده که در این عرصه می توان تلاش بیشتری انجام داد.
دکتر روحانی اظهار داشت: در زمینه صنایع دستی و مخصوصا گردشگری تمام استانداران به رونق گردشگری کمک کنند. برای گردشگری داخلی، به هتلهای ارزان قیمت و هتل های سه ستاره نیاز داریم. دولت زمین های فراوانی در شهرها دارد، این زمینها را به مردم واگذار کنید و بانکها را هم به مشارکت تشویق کنید. اگر بانک پای کار بیاید و شما هم زمین را بدهید، درست می شود.
رئیس جمهور همچنین وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را به برگزاری دوره‌های کوتاه‌مدت مهارت‌آموزی برای تمام تحصیل‌کرده‌ها و تعیین مشوق‌هایی برای اشتغال به کار آنان، فرا خواند.
دکتر روحانی با بیان اینکه دولت برای تفویض اختیار به استانداران آمادگی دارد، همه مسئولین را به حضور جوانان و زنان در عرصه‌های مدیریتی توصیه کرد و گفت: باید جوانان هر چه سریع‌تر به عرصه مدیریت وارد شوند و فاصله مدیریت با نسل جوان کاهش یابد. زنان کشورمان نیز شایستگی‌های فراوانی دارند و بایستی در سطوح مختلف مدیریتی وارد شوند.
 
captcha
صدای مشاور
سهم تأمین‌اجتماعی در بیمه تکمیلی بازنشستگان ۱۲۰ درصد افزایش یافت

سهم تأمین‌اجتماعی در بیمه تکمیلی بازنشستگان ۱۲۰ درصد افزایش یافت

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی از افزایش ۸۰ درصدی سقف تعهدات و افزایش ۱۲۰درصدی سهم این سازمان در بیمه تکمیلی بازنشستگان خبر داد.

پیشخوان روزنامه ها
معرفی کتاب
نظرسنجی
سامانه پرداخت الکترونیکی بدهی کارفرمایان
logo-samandehi

آمار سایت

بازدید امروز : 7

بازدید دیروز : 23

بازدید ماهانه : 633

افراد آنلاین : 0

آمار کل سایت : 1299409