اقتصادی / شناسه خبر: 141099 / تاریخ انتشار : 1396/11/29 10:50
|

اخبار لحظه‌به‌لحظه از سقوط هواپیما تهران- یاسوج در سمیرم| لاشه هواپیما هنوز پیدا نشده/ عدم امکان اعزام بالگرد به‌دلیل برف و بوران

هواپیمای ATR متعلق به شرکت آسمان ساعت ۸ صبح امروز پس از پرواز از فرودگاه مهر‌آباد و طی مسیر به سمت یاسوج در منطقه دناکوه سمیرم از رادار خارج شد و سقوط کرد.

تامین نیوز / پرواز ساعت 8 صبح تهران به یاسوج شرکت هواپیمایی آسمان صبح امروز از رادار محو شد. پرواز تهران به یاسوج و بالعکس هر روز انجام می‌شود و مدل این هواپیما ATR است. در پی این اخبار ابتدا مدیرکل روابط‌عمومی هواپیمایی آسمان در این باره اظهار داشت: فعلاً آخرین اخبار این است که این هواپیما از رادار خارج شده و در حال پیگیری موضوع هستیم.

براساس اخبار تکمیلی، این هواپیمای ATR، پنجاه دقیقه پس از پرواز، از صفحه رادار محو شده و تاکنون اثری از هواپیما نیست. این هواپیما حامل 60 مسافر، 2 مهماندار، 2 نفر امنیت پرواز و دو نفر خلبان و کمک خلبان بوده است.
 
بر همین اساس در حال حاضر ستاد بحران در فرودگاه یاسوج تشکیل شده در حال بررسی ماجراست.
 
براساس این گزارش کاپیتان "حجت‌الله فولاد" خلبان باتجربه پرواز آسمان، یک بار دیگر در پرواز یاسوج به تهران در سال 92، با از کار افتادن موتور شماره 2 هواپیمای ATR72، در شرایط اضطراری قرار گرفته بود اما توانست هواپیما را به سلامت در فرودگاه یاسوج به زمین بنشاند. 
 
هواپیما ATR72 هواپیمایی آسمان
 
"هواپیمایی آسمان در مسیرهای پروازی کوتاه داخلی به‌صورت ویژه از 6 فروند هواپیمای ATR-72 استفاده می‌کند. هواپیمایATR-72 یک هواپیمای ملخی دو موتوره از خانواده‌ی هواپیماهای منطقه‌ای با گنجایش کم است که توسط شرکت ایتالیایی فرانسوی ATR تولید شده است."
 
11:01| سخنگوی اورژانس کشور در خبری اعلام کرد: در حال حاضر یک فروند بالگرد اورژانس به منطقه اعزام شده است؛ با توجه به کوهستانی بودن منطقه امکان اعزام آمبولانس وجود ندارد.
 
11:09| غفور راستین، مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اصفهان در این مورد اظهار داشت: این هواپیما در کوه‌های اطراف سمیرم سقوط کرده است و هنوز از جزییات آن چیزی نمی‌دانیم.
 
11:11| براساس این گزارش، معاون امداد و نجات هلال‌احمر اصفهان نیز از اعزام تیم پادنا، شهرضا و دهاقان به محل حادثه سقوط هواپیمای تهران - یاسوج خبر داده است.
 
11:13| همچنین فرماندار بویراحمد در خبری ضمن تایید سقوط هواپیمای مسافربری تهران - یاسوج در کوه‌های پادنا اظهار کرده است: به‌دلیل مه‌آلود بودن هوا، اورژانس هوایی استان قادر به فرود نشد و هم‌اکنون با خودرو درحال اعزام به محل هستند.
 
تصاویر محل سقوط 
 
11:17| اصغر سلیمی نماینده سمیرم در مجلس نیز در گفت‌وگو با تسنیم با بیان اینکه در حال حاضر تیم‌های ویژه و نیروها در حال بررسی دقیق محل سقوط هستند، افزود: طبق اعلام اولیه منطقه کلی دناکوه سمیرم است، تیم‌ها در حال اعزام به منطقه هستند تا شرایط از نزدیک بررسی شود.
 
11:18| معاون امنیتی-انتظامی استاندار تهران نیز در گفت‌وگو با تسنیم با اشاره به وضعیت پرواز تهران به یاسوج گفت: رادار نیروی هوایی برای یک لحظه این هواپیما را رصد کرده است.
 
11:36| انصاری مدیر روابط‌عمومی جمعیت هلال احمر استان اصفهان نیز در گفت‌وگو با تسنیم با بیان اینکه این هواپیما در منطقه بیده سمیرم سقوط کرده است، حدود 15 دقیقه قبل این اتفاق به ما اعلام شد که بلافاصله نیروهای ما در حال آماده باش قرار گرفتند،‌ اظهار داشت: تیم‌های ما از 4 شهرستان نزدیک به محل حادثه یعنی دهاقان، شهرضا، سمیرم و همچنین یک تیم از اصفهان به منطقه اعزام شدند.
 
وی همچنین با بیان اینکه نزدیک‌ترین پایگاه ما پایگاه پادنای سمیرم است که بلافاصله نیروهای این پایگاه به منطقه اعزام شدند، اظهار داشت: تیم امداد هوایی جمعیت هلال احمر به سمت منطقه پرواز کرده است، ما منتظر هستیم تا اخبار تکمیلی به دست ما برسد و اطلاع‌رسانی کنیم.
 
11:35| مدیر روابط عمومی هواپیمایی آسمان در گفت‌وگو با تسنیم ضمن بیان اینکه متاسفانه تمام مسافران و خدمه این پرواز کشته شدند، اعلام کرد: هواپیمای ATR ساعت 8 صبح امروز از فرودگاه مهرآباد تیک‌اف کرد و حدود 50 دقیقه بعد به‌دلیل شرایط جوی به کوه دنا برخورد کرد. 
11:45| سخنگوی اورژانس کشور در خبری با تاکید براینکه 5 بالگرد اورژانس در حال جستجوی لاشه هواپیمای تهران-یاسوج هستند، گفت: امکان اعزام امبولانس به‌دلیل صعب‌العبور بودن منطقه کوهستانی وجود ندارد.
 
11:51| سخنگوی سازمان هواپیمایی کشور از تشکیل جلسه کمیته بحران در سازمان هواپیمایی برای بررسی جزئیات سقوط هواپیمای آسمان خبر داد.
 
11:53| رئیس پیش‌بینی اداره‌کل هوا‌شناسی استان اصفهان با بیان اینکه شرایط امداد‌رسانی در سمیرم با توجه به وزش باد دشوار است، گفت: امواج کوهستان بالگرد‌ها را به سمت پایین می‌کشد و این شرایط را دشوارتر می‌کند. همچنین ابر‌های موجود در هوای سمیرم ضخیم است، اما سبب برخورد بالگردها با کوه نمی‌شوند.
 
12:02| جلال پوران‌فرد رئیس اورژانس 115 کهگیلویه و بویراحمد از اعزام 10 امدادگر به محل حادثه خبر داد و گفت: برآورد ارزیابی صحنه حادثه در کمترین زمان صورت می‌گیرد.
 
12:04| مسئول تیم اورژانس اعزامی به محل سقوط هواپیما در خبری با اعلام اینکه زمینی به سمت محل سقوط هواپیمای آسمان حرکت می‌کنیم، اظهار داشت: نیروهای اورژانس هنوز چیزی را رؤیت نکرده‌اند و تا نیم‌ساعت دیگر به روستای بیده می‌رسیم. نیروها امدادی با بالگرد به محل احتمالی حادثه که 14 مایلی یاسوج اعلام شده اعزام شدند اما هلیکوپتر به دلیل برف و بوران قادر به ادامه مسیر نبود.
 
12:12| مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان اصفهان با بیان اینکه تیم‌های تخصصی کوهستان به محل سقوط هواپیمای تهران- یاسوج اعزام شدند، محل احتمالی سقوط این هواپیما را منطقه بیده از شهرستان سمیرم عنوان کرد.
 
12:13| مدیر روابط عمومی آسمان در پاسخ به اینکه آیا هواپیمای سقوط کرده آسمان سابقه نقص فنی داشته است یا خیر، در گفت‌وگو با تسنیم اعلام کرد: این‌گونه نیست و هواپیمایی آسمان به شدت این مسئله را تکذیب می‌کند. سازمان هواپیمایی کشوری برای تمام هواپیماهای آسمان صلاحیت پرواز صادر می‌کند و این‌گونه نیست که ایرلاین‌ها هرچه دلشان بخواهد انجام دهند.
 
سیدمحمدتقی طباطبایی با تاکید براینکه ایمنی پرواز هواپیماها به‌طور دائم تحت نظارت سازمان هواپیمایی کشوری قرار دارد، به شرایط جوی منطقه‌ای که هواپیمای سقوط کرده اشاره کرد و گفت: شرایط جوی به‌شدت نامساعد است، عوامل اورژانس در حال عزیمت به این منطقه هستند. احتمالا بارش شدید برف امدادرسانی را با مشکل مواجه خواهد کرد.
 
12:15| محمدحسین نصرتی فرماندار سمیرم در گفت‌وگو با تسنیم با بیان اینکه درحال حاضر تمام گروه‌های مدیریت بحران شامل هلال احمر، نیروهای بسیج و سپاه، نیرو انتظامی و اورژانس به محل حادثه اعزام شده‌اند، خاطرنشان کرد: به‌دلیل صعب العبور بودن مسیر و بارندگی امروز در منطقه هنوز نیروهای اعزامی به محل حادثه نرسیده‌اند.
 
12:21|اورنگ ایلامی رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد از اعزام 11 آمبولانس ویژه با توانایی حرکت در مسیرهای کوهستانی خبر داد و گفت: با توجه به شرایط جوی امکان اعزام بالگرد و اتوبوس‌آمبولانس وجود نداشت و با دانشگاه اصفهان برای همکار هماهنگی‌های لازم انجام شد. هم‌اکنون تیم مرکز بهداشتی روستای پادنا با همکاری تیم محلی در حال جست‌و‌جو برای پیداکردن سرنشین‌های هواپیما هستند.
 
12:29|علی وفایی‌مقدم مدیرکل بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: 12 تیم امداد و نجات هیئت کوهنوردی و دستگاه‌های خدمات‌رسان به منطقه اعزام شدند و با توجه به سخت گذر بودن و بارش برف و باران تا‌کنون به محل حادثه نرسیدند.
 
12:36| وزیر راه و شهرسازی لحظاتی‌پیش برای برگزاری جلسه اضطراری وارد ساختمان سازمان هواپیمایی کشوری شد. این جلسه پشت درهای بسته در حال برگزاری است و از حضور رسانه‌ها جلوگیری به‌عمل آمده است.
 
12:38| وزیر راه مسئول تشکیل ستاد سانحه سقوط هواپیمای تهران - یاسوج شرکت آسمان شد.
 
12:42| منصور شیشه‌فروش مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان از تشکیل جلسه مدیریت بحران با حضور مسئولان استان اصفهان پیرامون حادثه سقوط هواپیمای تهران- یاسوج در منطقه سمیرم خبر داد و گفت: تیم‌های امداد و نجات به منطقه اعزام شده‌اند اما با توجه به بارندگی شدید و وضعیت جوی منطقه به محل حادثه هنوز نرسیده‌اند.
 
12:49| کریمی معاون جمعیت هلال احمر استان اصفهان گفت: به‌دلیل آن که محل سقوط مناطق کوهستانی است، جست‌و‌جو بسیار سخت است و عملیات جست‌و‌‌جو نجات به‌صورت نقطه به نقطه انجام می‌شود؛ هم در ارتفاع قرار دارد و هم اینکه به‌دلیل بارش برف و باران جست‌و‌جو بسیار سخت و است و تیم‌های جست و جو به‌صورت پیاده حرکت می‌کنند تا محل سقوط را پیدا کنند.
 
اسامی مسافران پرواز 3704 هواپیمایی آسمان به شرح ذیل است:
 
مژگان نظری
جلال امیدی‌پور
حسین رستمی
مریم عابدی
احمد نظری
محمد برزگری
رویا داخته
مجید اسلامی
مهدی قرعلی
غلامعلی احمدی
میلاد علی‌پور
افشین انصاری
سید ایلیا دانشی
سیدطاها دانشی
محمد عیدی‌نیا
علی فرزانه
حمید هداوندخانی
عزت‌الله حق‌شناس
ابراهیم جعفریان سی‌سخت
نرگس خوبانی
ژیلا قلی‌پور
ایمانی‌مهر
عبدالرضا کردی
محمد نجات
نشاطی‌فر
محمد نوری
علی زارع
محسن تقی‌پور
مصطفی رضایی
​​​​​​خلیل آهنگران
شاپور یاری‌پور
شهبد یاری‌پور
احمد چرمیان
سیدرضا فاطمی‌طلب
پریسا سوهانی
علیرضا جامنی
سکینه کاظمی‌انوار
اردشیر راد
بهروز شریف کاظمی
سید بهزاد سیادتی
حامد امیری
محمد فهیمی
رحمت صالحی‌پرور
محمد فهیمی هنزایی
ابوالقاسم فرهمندی
مهدی جاوید‌پور
عبدالاحد مرادی
سلمان آذری
امیر پورشاه‌آبادی
فاطمه دالوند
کوثر هردانی
محمد کبیریان
علیرضا کلهر
حامد مهدوی
 
اسامی کرو پروازی این پرواز به شرح ذیل است:
 
کاپیتان حجت‌الله فولاد
خلبان دوم کاوه خلیلی
سرمهماندار محمد حسین فرش سنگی
مهماندار بهنام رضایی نیارکی
اسامی شهدای امنیت پرواز به شرح ذیل است: 
 
محمود بهشتی 
فرهاد معصومی
 
وی در پاسخ به این سئوال که چه زمانی می‌توان هواپیمای سقوط کرده را پیدا کرد؟، گفت: نمی‌توان پیش‌بینی کرد که چه ساعتی به محل سقوط هواپما دست می‌‌یابیم و علاوه بر جست‌و‌جوی تیم‌های امدادی از نیروهای محلی باید کمک بگیریم و نمی‌توان گفت دقیقا چه زمانی می‌توان به محل حادثه دسترسی پیدا کرد.
 
این خبر درحال تکمیل است/ لطفاً به‌روز رسانی کنید... 
 

 

captcha
صدای مشاور
سهم تأمین‌اجتماعی در بیمه تکمیلی بازنشستگان ۱۲۰ درصد افزایش یافت

سهم تأمین‌اجتماعی در بیمه تکمیلی بازنشستگان ۱۲۰ درصد افزایش یافت

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی از افزایش ۸۰ درصدی سقف تعهدات و افزایش ۱۲۰درصدی سهم این سازمان در بیمه تکمیلی بازنشستگان خبر داد.

پیشخوان روزنامه ها
معرفی کتاب
نظرسنجی
logo-samandehi

آمار سایت

بازدید امروز : 17

بازدید دیروز : 15

بازدید ماهانه : 172

افراد آنلاین : 0

آمار کل سایت : 1298948