تأمین اجتماعی / شناسه خبر: 141113 / تاریخ انتشار : 1396/12/9 09:46
|

افزایش ۳ برابری ارائه تسهیلات صندوق هنر به هنرمندان

مدیرعامل صندوق اعتباری هنر در نشستی با حضور معاونین و دبیران مناطق هشت گانه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از سه برابر شدن ارائه تسهیلات این صندوق به هنرمندان در سال آینده خبرداد.

تامین نیوز / سید حسین سیدزاده مدیرعامل صندوق اعتباری هنر دراین نشست که امروز در محل صندوق به منظور اجرای مصوبات جلسات قبلی مبنی بر تشکیل جلسه مشترک با معاونت های وزارتخانه فرهنگ و ارشاد اسلامی و موسسات وابسته برگزار شده بود به ارائه گزارشی از فعالیت های یک سال اخیر صندوق پرداخت و تصریح کرد: در سال جاری هیچ تقاضایی برای دریافت تسهیلات از سوی اعضای صندوق اعتباری هنر بی جواب نمانده به نحوی که در مدت مذکور می‌توان گفت تسهیلات پرداختی از مجموع پرداختی وام های سه سال گذشته بیشتر بوده است.

 
سیدزاده همچنین با تاکید بر این تحول در سیستم پرداخت تسهیلات افزود: پیش بینی می‌شود در سال 97 سه برابر امسال تسهیلات وام به اعضای صندوق پرداخت خواهد شد. روند و نحوه تخصیص تسهیلات و وامهای پرداختی به اعضا تغییرات کلی داشته و سعی شده به جد به مطالبات اعضای صندوق در استانها بیشتر از قبل پرداخته شود به نحوی که صندوق اعتباری هنر در تلاش است تا این روند را به صورت مکانیزه و به دور از انواع کاغذ بازی های معمول پیش ببرد.
 
سیدزاده مدیرعامل صندوق اعتباری هنر در تشریح فعالیت های صندوق در زمینه بیمه درمان تکمیلی افراد با اشاره بر اینکه تا پیش از سال 94 سرانه درمان بیمه تامین اجتماعی اعضای از سوی صندوق اعتباری هنر پرداخت می‌شد که از آنزمان با قطع این سرانه و تزریق این رقم به بخش بیمه تکمیلی سعی بر ارائه تسهیلات درمانی بیشتر به هنرمندان داشته ایم، متذکر شد: در حال حاضر حدود 22 هزار نفر از اعضای صندوق اعتباری هنر تحت پوشش بیمه درمان هستند.
 
او در توضیح ارائه خدمات الکترونیک بیمه درمان تکمیلی که از سال جاری با نام "بیمانو" ارائه شده است، تاکید کرد: استفاده از روش بیمانو باعث شده تا در هر لحظه مجموعه ما در جریان نحوه درمان اعضا و رقم پرداختی آنان باشد تا نظارتی کامل و جامع برعملکرد بیمه طرف قرارداد صورت بگیرد. چراکه در گذشته با اینکه یارانه درمان از سوی مجموعه صندوق اعتباری هنر پرداخت می‌شد اما به دلیل وجود اطلاعات در سیستم بیمه و عدم پاسخگویی مستقیم آنان به اعضاء صندوق در جهت پیگیری شکایات و درخواست های اعضای خود در مقابل بیمه با مشکلاتی مواجه بود که خوشبختانه این امر با استفاده از سامانه الکترونیک بیمه درمان تکمیلی (بیمانو) در صندوق اعتباری هنر کاملا مرتفع گردیده است.
 
سیدزاده از سیاست جدید صندوق اعتباری هنر مبنی بر سفرهای هدفمند به استانها گفت و متذکر شد: این طرح با تاکید وزیر ارشاد و فرهنگ اسلامی آغاز شده و تا کنون با برگزاری هفتم سفر به استان‌ها و شهرستانهای بزرگ و کوچک در هر استان و دیدار با هنرمندان توانسته‌ایم به ایجاد تعامل بیشتر با هنرمندان دست یابیم. ضمن آنکه این امر باعث شده تا توجه بیشتری به هنرمندان استان ها وبالاخص نقاط محروم صورت بگیرد.
 
دبیر کل امور استان های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تشریح کرد: بن بست هایی که در صندوق  اعتباری  هنر مرتفع شدمدیرکل امور استان‌های  وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی  در نشست معاونین و دبیران مناطق هشت‌گانه وزات فرهنگ و ارشاد، ضمن قدردانی از فعالیت‌های اخیر صندوق اعتباری هنر از حل مشکلات بسیاری  از اعضای  این صندوق طی یکسال گذشته ابراز رضایت کرد.
 
علی غیاثی ندوشن مدیر کل امور استان های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این نشست که امروز در محل صندوق به منظور اجرای  مصوبات جلسات قبلی مبنی  بر تشکیل جلسه  مشترک با معاونت های وزاتخانه فرهنگ و ارشاد اسلامی و موسسات وابسته برگزار شده بود، ضمن قدردانی و ابراز رضایت از فعالیت‌های صندوق اعتباری هنر در سال جاری برگزاری این جلسات را برای بهبود عملکرد صندوق اعتباری هنر و رسیدگی به مشکلات و مطالبات اعضای صندوق مفید دانست.
 
غیاثی در ادامه صحبت‌های خود با تاکید بر اینکه تاکنون بیشتر مکاتبات نمایندگان و اعضای استان‌ها بی پاسخ نمانده عنوان کرد، این روند سبب برداشته شدن بسیاری از بن بست‌هایی که تا سال‌های قبل با صندوق داشتیم شده است. 
 
او همچنین اذعان داشت خوشبختانه با توجه به گزارش های رسیده از نمایندگان استان ها ارتباط خوبی بین آنها و صندوق اعتباری هنر برقرار شده است و روند انجام امور به سرعت مطلوبی  رسیده است.
 
غیاثی همچنین در پایان صحبت های خود با جمع بندی برخی از درخواست های نمایندگان مناطق هشت گانه در استان‌ها چون تسهیل در روند امور بیمه، حل برخی از مشکلات بیمه تکمیلی هنرمندان و دریافت هزینه های برخی از بیماری‌های صعب العلاج، تخصیص اعتبار بیشتر برای ارائه تسهیلات به هنرمندان و فعالان قرآنی، صدور کارت عضویت و سرعت در پرداخت هزینه های بیمه درمانی هنرمندان خاطرنشان کرد: البته بخش بزرگی از این مشکلات برطرف شده اما حل کامل این مسایل نیاز به توجه بیشتری دارد.
captcha
صدای مشاور
سهم تأمین‌اجتماعی در بیمه تکمیلی بازنشستگان ۱۲۰ درصد افزایش یافت

سهم تأمین‌اجتماعی در بیمه تکمیلی بازنشستگان ۱۲۰ درصد افزایش یافت

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی از افزایش ۸۰ درصدی سقف تعهدات و افزایش ۱۲۰درصدی سهم این سازمان در بیمه تکمیلی بازنشستگان خبر داد.

پیشخوان روزنامه ها
معرفی کتاب
نظرسنجی
سامانه پرداخت الکترونیکی بدهی کارفرمایان
logo-samandehi

آمار سایت

بازدید امروز : 18

بازدید دیروز : 23

بازدید ماهانه : 644

افراد آنلاین : 0

آمار کل سایت : 1299420