تأمین اجتماعی / شناسه خبر: 141132 / تاریخ انتشار : 1396/12/22 09:35
|
/موافقان استیضاح وزیر تعاون ،کار و رفاه اجتماعی؛

مقصودی : اوضاع و احوال وزارت کار بیمارگونه و تعطیل است / نشنیدن صدای کارگران سبب بروز اعتراضات اخیر شد

عضو کمیسیون شوراهای مجلس تاکید کرد: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از اوضاع درستی برخوردار نیست.

تامین نیوز / حسین مقصودی در نشست علنی امروز (سه شنبه، 22 اسفندماه) مجلس شورای اسلامی در موافقت با استیضاح وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی سوگندی که نمایندگان در روز اول و در دفاع از نظام یاد کردند را یادآور شد و گفت: اوضاع و احوال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مارگونه و تعطیل است، در حقیقت وزیری که با تمام لایه های جامعه به خصوص کارگران، روستایی ها، عشایر، قالیبافان، زنان بی سرپرست و بازنشسته ها سر و کار دارد آقای ربیعی است.

 
نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: وضعیت این صاحبان انقلاب خوب نیست متاسفانه احوال و اوضاع این گروه ها سبب بی اعتمادی آن ها به نظام شده است که پیامدهای منفی در پی خواهد داشت.
 
وی با اشاره به مصوبه مجلس دهم در خصوص  بازنشستگی روستاییان با سن 70 سالگی افزود: آقای ربیعی از تیرماه سال 96 حتی یک روستایی را بازنشسته نکرده ای، لابی برای پول بیمه بازنشسته ها خوب است اما لابی برای ماندن چند صباحی بیشتر بر مسند قدرت درست نیست.
 
مقصودی ادامه داد: متاسفانه اگر یک قالیباف به خاطر معلولیت چشمی یا دیسک کمر تنها یک روز سرکار نرود بیمه اش قطع می شود بنابراین بهتر است  آقای ربیعی اوضاع و احوال وزارت بزرگی که در دست گرفتید را به خوبی مشاهده کنید.
 
این نماینده مردم در مجلس دهم یادآور شد: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اگر صدای بازنشسته ها و کارگران فولاد را می شنید قطعا اعتراضات اخیر رخ نمی داد لذا نشنیدن صدای کارگران سبب تبدیل اعتراضات به اغتشاشات شد.
 
وی افزود: رئیس جمهور نیز اگر صدای اعتراض مردم را می شنید آقای ربیعی را مانند آقای فانی مجبور به استعفا می کرد، متاسفانه کارگران زیادی دو سال پیاپی عیدی دریافت نکردند، همچنین برای ماه ها است که حقوق ناچیز 500 هزار تومانی خود را نیز دریافت نکرده اند.
 
مقصودی با بیان اینکه بازار تهمت ها و توهین ها و لابی گری ها و شایعات زیاد است تاکید کرد: مجلس دهم باید عزت خود را نشان دهد و امید را در دولت تدبیر و امید به کارگران و بازنشستگان برگرداند.
 
عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی با یادآوری سوالات بسیار نمایندگان در مدت اخیر از وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: به نفع مردم، بازنشسته ها، دولت و نظام است که آقای ربیعی با رأی نمایندگان به دنبال کاری رود که شایسته وی است./
 
captcha
صدای مشاور
سهم تأمین‌اجتماعی در بیمه تکمیلی بازنشستگان ۱۲۰ درصد افزایش یافت

سهم تأمین‌اجتماعی در بیمه تکمیلی بازنشستگان ۱۲۰ درصد افزایش یافت

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی از افزایش ۸۰ درصدی سقف تعهدات و افزایش ۱۲۰درصدی سهم این سازمان در بیمه تکمیلی بازنشستگان خبر داد.

پیشخوان روزنامه ها
معرفی کتاب
نظرسنجی
سامانه پرداخت الکترونیکی بدهی کارفرمایان
logo-samandehi

آمار سایت

بازدید امروز : 6

بازدید دیروز : 21

بازدید ماهانه : 182

افراد آنلاین : 0

آمار کل سایت : 1298958