تأمین اجتماعی / شناسه خبر: 141136 / تاریخ انتشار : 1396/12/22 10:16
|
/موافقان استیضاح وزیر تعاون ،کار و رفاه اجتماعی؛

نگهبان سلامی:مسائل را به حوزه اجتماعی، فرهنگی گره بزنید نه امنیتی / مدیران آسمان بدون رعایت کمترین شاخص های EKAO انتخاب شده اند

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: چارت مدیریتی هواپیمایی آسمان که یکی از زیرمجموعه های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است بدون رعایت کمترین شاخص های EKAO انتخاب شده اند.

تامین نیوز / محمود نگهبان سلامی در نشست علنی امروز (سه شنبه، 22 اسفندماه) مجلس شورای اسلامی در موافقت با استیضاح وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: در این فرصت محدود اشاره ای به مشکلات اساسی حوزه وزارتخانه مربوط به آقای ربیعی می پردازم.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه یکی از مواردی که تقریبا روزانه نمایندگان با آن روبه رو هستند تجمعات کارگری است که به دلیل عدم پاسخگویی به مطالبات کارگران شکل می گیرد، گفت: وزیر بیشتر از کارگران به عنوان ابزاری برای خواسته های شخصی و برای بقای خود استفاده می کند، مخصوصا در روزهای اخیر شاهد پیامدهایی بودیم مبنی بر اینکه در صورت استیضاح وزیر کارگران در مقابل مجلس شورای اسلامی و یا مکان های دیگر حضور پیدا می کنند.
 
نماینده مردم خواف و رشتخوار در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: نگاهی به سوابق مدیران حوزه اقتصادی وزارتخانه پیشینه خوبی از آن ها نشان نمی دهد که همین موضوع باعث شده تا زمینه های فساد در زیر مجموعه های این وزارتخانه را شاهد باشیم.
 
وی با اشاره به اینکه حوزه شما یک حوزه اجتماعی فرهنگی است و انتظار نمایندگان این است که مسائل را به حوزه های فرهنگی و اجتماعی گره بزنید نه امنیتی، ادامه داد: امروز شاهد مشکلات زیادی در بخش اجتماعی و آسیب های اجتماعی جامعه هستیم که متاسفانه برای حل آن ها کوچک ترین قدمی برداشته نشده است.
 
این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه عدم واگذاری بنگاه های زیرمجموعه بخش خصوصی باعث فساد کلان در این مجموعه شده است، عنوان کرد: انتظار این بود که تمامی این بنگاه ها به بخش خصوصی واگذار می شد تا تصدی گری کم و خصوصی سازی واقعی صورت می گرفت، نمایندگان حق دارند نسبت به اموال عمومی و پول کارگران که نزد شما است حساس باشند، شما حق ندارید به دلیل این پرسشگری ها نمایندگان را زیر سوال ببرید.
 
نگهبان سلامی با بیان اینکه حوزه اجتماعی اصل اثبات شده دنیای کنونی است، گفت: توانمندسازی افراد ضعیف و ناتوان یعنی صاحب کار کردن بیکاران یعنی تبدیل پدیده معلولیت به فرصت نه محدودیت برای این افراد، عملکرد شما نشان می دهد که نه ضعفا توانمند و نه معلولیت خود را از دایره تنگ محدودیت رهانده است.
 
وی افزود: این امر باید از رهگذر توسعه بنگاه های اقتصادی و سرازیر شدن سودهای کلان به بخش های اشتغال زایی برای دهک های پایین صورت بگیرد.
 
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه امروز ایران اسلامی داغدار 66 نفر از هموطنان گرانمایه است، عنوان کرد: هواپیمایی آسمان که در زیرمجموعه وزارت شما است چارت مدیریتی آن بدون کمترین شاخص های EKAO انتخاب شده اند عمدتا نمی توان از یک مجموعه غیر متخصص، ناکارآمد و نابلد چیزی جز سقوط هواپیما و داغدار شدن مردم انتظار داشت.
 
نماینده مردم خواف و رشتخوار در مجلس شورای اسلامی گفت: شاید برای هواپیمایی آسمان و شما درآمدزایی مهم باشد اما برای ما جان هموطنان عزیزتر از هر وزیری و هر هواپیمایی آسمانی است.
 
این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در پایان با تاکید بر اینکه سابقه استیضاح شما را به یاد می آورم، طبق عادت معمولا قرآنی از جیب بیرون می آورید، بغض به خود می گیرید و فضا را احساسی می کنید تا از این رهگذر ارزش های دینی و انسانی بلیط برگشت به وزارتخانه را اخذ کنید، خاطرنشان کرد: امروز مجلس شورای اسلامی بلیط سقوط شما را صادر می کند./
 
captcha
صدای مشاور
سهم تأمین‌اجتماعی در بیمه تکمیلی بازنشستگان ۱۲۰ درصد افزایش یافت

سهم تأمین‌اجتماعی در بیمه تکمیلی بازنشستگان ۱۲۰ درصد افزایش یافت

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی از افزایش ۸۰ درصدی سقف تعهدات و افزایش ۱۲۰درصدی سهم این سازمان در بیمه تکمیلی بازنشستگان خبر داد.

پیشخوان روزنامه ها
معرفی کتاب
نظرسنجی
سامانه پرداخت الکترونیکی بدهی کارفرمایان
logo-samandehi

آمار سایت

بازدید امروز : 20

بازدید دیروز : 23

بازدید ماهانه : 646

افراد آنلاین : 0

آمار کل سایت : 1299422