تأمین اجتماعی / شناسه خبر: 141139 / تاریخ انتشار : 1396/12/22 11:40
|
/مخالفان استیضاح وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی؛

محبی‌نیا: ۶ ماه برای رسیدن به نقطه اپتیمم اشتغال کافی نیست / اولین مجله به زبان کردی با مدیریت ربیعی منتشر شد

عضو فراکسیون ولایی مجلس شورای اسلامی گفت: ۶ ماه زمان برای رسیدن به نقطه اپتیمم اشتغال، اصلاح مدیریت و برخورد با مفاسد کافی نیست.

تامین نیوز / جهانبخش محبی‌نیا در نشست علنی امروز (سه شنبه، 22 اسفندماه) مجلس شورای اسلامی  و در مخالفت با استیضاح علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، گفت: برادران و خواهران مطالبی در اینجا مطرح شد که بخشی از آنها کاملا قابل تامل است و من از آقای ربیعی می خواهم در صورتی که مجلس شورای اسلامی بر ابقاء ایشان اعتماد کردند بدون شک به این دغدغه‌های نمایندگان توجه کنند و تا حدی که برای ایشان مقدور است با مجلس و امنا ملت مهربان باشند.

 
نماینده مردم میاندوآب، شاهین دژ و تکاب در مجلس شورای اسلامی افزود: درابتدای کلام از دوستانی که به من اجازه می‌دهند نسبت به نگاه آنها منتقدانه برخورد کنم عذرخواهی می‌کنم؛ اگرچه عدم‌توجه برخی از مدیران ممکن است باعث ناراحتی شود اما نقش آنها، دانایی، ارتفاع شخصیتی و فهم آنها در حدی است که در آینده بتوان از آنها به عنوان وزیر استفاده کرد.
 
محبی نیا بیان کرد: چطور اجازه می‌دهند در اینجا با افراد به گونه‌ای برخورد شود که شخصیتش مورد تخطئه قرار گیرد اگرچه از خیلی از وزرا گله مند هستیم اما خود را جای آنها بگذاریم در اینجا قرار است مدیریت وزیر مورد استیضاح قرار گیرد چرا خانمی که سالیان سال است اسیر خاک است تنش را در قبر می لرزانید؟ خانمی که من شاهدم در دوران جنگ رزمنده بوده است وفرزندان خود را زیر بمب باران تربیت کرده است
 
وی اظهار کرد: سرور گرانقدرم فرمودن پرده را کنار بزن تو مسئول رفاه و تامین نیستی و مسئول تبعیضی؛ پرده را به چه دلیل  کنار بزند؟
 
آقای ربیعی فعالترین وزیر هستند
 
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با اشاره به صحبت‌های آقای موسوی لارگانی، گفت: شما به من فرمودین اگرچه من به عملکرد آقای ربیعی انتقاد دارم اما باید درنظر گرفت که ایشان فعالترین وزیر است چرا که بیشترین سرکشی‌ها به شهرستان‌ها را ایشان داشته است.
 
6 ماه برای رسیدن به نقطه اپتیمم اشتغال کافی نیست
 
وی ادامه داد: وزاری سابق را با آقای ربیعی مقایسه کنید آنها نیز مسئول تامین رفاه و تعاون بودند؛ سرور گرانقدر می‌فرمایند 6 ماه برای رسیدن به نقطه اپتیمم اشتغال، اصلاح مدیریت و برخورد با مفاسد کافی نیست. قطعا 6 ماه کم است.
 
عضو فراکسیون ولایی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه صحبت‌های من چتر حمایتی برای تنبلی وزیر نیست، گفت: ربیعی فرزند خانواده ایست که فقر را در  آغوش گرفته است من 40 سال است ایشان را می شناسم حتی ایشان یکبار به شورای عالی امنیت ملی از من شکایت کردند که بنده محکوم نشدم.
 
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در ادامه تاکید کرد: آقای ربیعی فرزند جوادیه است وقتی در تلویزیون گریه می کند می گوییم چرا گریه می کنی وقتی گریه نمی کند می گوییم چرا گریه نمی کنید.
 
ربیعی با نگاه جامعی سراغ امنیت آمد
 
وی با بیان اینکه در اوایل انقلاب زمانی که شتاب انقلاب مانند بهمن و به عنوان نعمت الهی سرعت یافت تمامی نیازهای نهفته تاریخ آشکار شد، اظهار داشت: در کردستان به عنوان سرزمین پاک ایران اسلامی من شاهد بودم ربیعی با نگاه جامعی سراغ امنیت آمد.
 
وی گفت: رئیس زندان دولت عمومی بیان کرد بچه های سپاه و ارتش را اعدام می کردیم و جلوی زندانیان آویزان می کردیم در حالی که از صورتشان خون می بارید و در زندان ها را باز می کردیم و زندانیان با دیدن این صحنه متاثرمی شدند ما با این مسائل مواجه بودیم؛ اما در زمان آقای ربیعی به مسائل قومی، امنیت و جغرافیایی و ستم های تاریخی نگاه امنیتی محض نبود.
 
محبی نیا ادامه  داد: در دوران پلوی اگر یک صفحه متن کردی پیدا می کردند اعدام می کردند اولین مجله به زبان کردی را با مدیریت ربیعی برای نخبگان و جامعه کرد حتی برای کردهای عراق سوریه و ترکیه منتشر کردند واین نسیمی بود که از طرف انقلاب که به رهبریت حضرت امام بود وزیدن گرفت.
 
عضو فراکسیون ولایی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: برای مقابله با ضدانقلاب مسلح اولین کسی که مسئله اشتغال نیروهای بیکار حتی نیروهای بیکاری که از حزب برگشته بودند آقای ربیعی تامین کرد.
 
وی در ادامه با اشاره به ایرادات نمایندگان از ربیعی، خاطرنشان کرد: شما اشاره کردید بدهی سازمان تامین اجتماعی به بانک ها بالا رفته است.
 
محبی نیا در ادامه با اشاره به اینکه متوسط عمر در حال حاضر 76 الی 80 سال است، گفت: سن بازنشستگی 50 سال تعیین شده است و بخشی از مشکلات صندوق های بازنشستگی و بدهی ها ناشی از قوانینی است که در مجلس تصویب شده است.
 
وی با بیان اینکه وزارت رفاه 10 میلیون نفر را بیمه کرد، افزود: برخی وزرا باید 10 برابر اقدامات وزیر رفاه کار کنند.
 
این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی خطاب به نمایندگان مجلس تاکید کرد: چه کسی پرده از روی فجایع صندوق های بازنشستگی کنار زد؟ به طور حتم مشکلات صندوق ها از مسائل محیط زیستی خطرناک تر است. مجلس برای صندوق های بازنشستگی کشوری و لشگری و روستاییان و عشایر مبلغ 60 هزار میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفت که نشان از کمبود اعتبارات این صندوق ها دارد.
 
محبی نیا با بیان اینکه 280 شرکت در اختیار وزارت رفاه قرار داشته و 210 شرکت بابت رد دیون به این وزارتخانه تحویل داده شده است، گفت: طبق قانون تا پایان سال 97 باید تمام شرکت های زیان ده واگذار شده و شرکت های سودده در بورس فعال شوند، البته وزارت رفاه در حوزه فقر، بیمه تامین اجتماعی و اشتغال مسئولیت دارد.
 
نماینده مردم شاهین دژ و تکاب در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شاخص فقر در سال 84 در حدود 18 درصد و در سال 96 متاسفانه 30 درصد شده است، افزود: متاسفانه دلیل اصلی افزایش شاخص فقر حمایت چندپاره از خدمات اجتماعی است. متولی مبارزه با فقر در کشور بسیار است و وزارت رفاه باید نسبت به حمایت های واحد اقدام کند.
 
محبی نیا با تاکید بر اینکه مجلس باید مسیر تغییر و تحولات در شرایط اجتماعی را هموار کند، گفت: شرایط اجتماعی کشور بسیار پیچیده است. تقاضاهای نمایندگان از این وزارتخانه تاکید بر فعالیت بیشتر وزیر و تیم او در مسائل مختلف است. در حال حاضر سازمان تامین اجتماعی 82 بیمارستان داشته و نمایندگان 159 درخواست برای افتتاح بیمارستان و درمانگاه در نقاط مختلف کشور داشته اند که اگر برای احداث هر مرکز درمانی متوسط 500 میلیارد تومان هزینه شود، برای این تعداد بیمارستان و درمانگاه نزدیک به 48 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است.
 
این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه تقاضای نمایندگان بحق است، گفت: از نمایندگان مجلس تقاضا می شود عملکرد وزیر برای ادامه کار را با دقت مورد ارزیابی قرار داده و با رأی اعتماد دوباره به وزیر سبب سقوط هواپیمای فعالیت های این وزارتخانه نشوند./
 
captcha
صدای مشاور
سهم تأمین‌اجتماعی در بیمه تکمیلی بازنشستگان ۱۲۰ درصد افزایش یافت

سهم تأمین‌اجتماعی در بیمه تکمیلی بازنشستگان ۱۲۰ درصد افزایش یافت

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی از افزایش ۸۰ درصدی سقف تعهدات و افزایش ۱۲۰درصدی سهم این سازمان در بیمه تکمیلی بازنشستگان خبر داد.

پیشخوان روزنامه ها
معرفی کتاب
نظرسنجی
سامانه پرداخت الکترونیکی بدهی کارفرمایان
logo-samandehi

آمار سایت

بازدید امروز : 4

بازدید دیروز : 21

بازدید ماهانه : 180

افراد آنلاین : 0

آمار کل سایت : 1298956