تأمین اجتماعی / شناسه خبر: 141147 / تاریخ انتشار : 1396/12/22 17:37
|
رحیمی در یادداشتی تشریح کرد؛

چرا استیضاح ربیعی ناکام ماند؟

عضو فراکسیون امید مجلس در یادداشتی جلسه بررسی استیضاح وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی را تشریح کرد.

تامین نیوز / علیرضا رحیمی عضو فراکسیون امید و نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، در یادداشتی در خصوص استیضاح وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی دولت، نوشت: توضیحات آقای ربیعی و عذرخواهی صریح وی بابت حوادثی که بطور سازمانی به مدیریت کلان تحت وزارتش مربوط می‌شود، در رای نمایندگان بطور مستقیم اثرگذار بود.

در ادامه این یادداشت آمده است:
 
استیضاح علی ربیعی علیرغم فضاسازی سنگین چند ماهه در مجلس و دولت و رسانه ها  نتوانسب حد نصاب رای عدم اعتماد نمایندگان را کسب کند. به نظر میرسد دلائل مدیریتی و حقوقی مخالفان هم در ارائه مستندات و هم در بیان مطالب از استحکام و قوت لازم برخودار نبود.
 
تلاش مخالفان در ایجاد جو احساسی علیه وزیر مبتنی بر اطلاعات غیرمتقن بود که همان هم با یک توضیح عادی وزیر رنگ باخت.  تلاش برای اثبات انتساب دروغ و نفاق به وزیر همزمان با نسبتهای بی مستند در باج دهی برای مدیریت استیضاح نتیجه منفی علیه مخالفان در صحن بجا گذاشت.
 
 صرفنظر از نسبت‌هایی که بطور مستقیم یا غیر مستقیم به برخی اشخاص و صنوف به ویژه خبرنگاران با نام یا بی‌نام داده شد بدلیل فقدان پشتوانه لازم در ارائه ادله لازم و متقابل توضیحات رسای وزیر در دفاع، چنین ادعاها و نسبتهایی مقبول نیافتاد.
 
 تصمیم فراکسیون امید در مخالفت با استیضاح در دقائق قبل از شروع جلسه علنی علیرغم میدان‌داری برخی اعضای فراکسیون که بطور فردی متقاضی استیضاح بودند در فرایند نهایی استیضاح اثرگذار بود.
 
 دفاع ساده و توضیحات پراکنده آقای ربیعی و عذرخواهی صریح وی بابت حوادثی که بطور سازمانی به مدیریت کلان تحت وزارتش مربوط می شود خصوصا در بیست دقیقه مرحله پایانی در رای نمایندگان بطور مستقیم اثرگذار بود. دفاع آقای ربیعی از مدیران ارشد وزارتخانه که حاکی از رد قوی شبهات مطرح شده بود نکته مثبتی در صراحت لهجه وی تلقی گردید.
 
استیضاح ربیعی و فرایندی که طی شد نشان داد کلید زدن استیضاح بدون تهیه و ارائه مستندات حقوقی و مدیریتی و افراط در بهره گیری از فضای رسانه‌ای و تحریک افکار عمومی به بهانه  نتیجه نگرفتن از سوال رسمی از وزیر، نه تنها نتیجه بخش نیست بلکه ظرفیت استیضاح را نیز از ماهیت نظارتی و اثربخش به وضعیت عادی و بی ثمر تنزل می دهد./
 
captcha
صدای مشاور
سهم تأمین‌اجتماعی در بیمه تکمیلی بازنشستگان ۱۲۰ درصد افزایش یافت

سهم تأمین‌اجتماعی در بیمه تکمیلی بازنشستگان ۱۲۰ درصد افزایش یافت

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی از افزایش ۸۰ درصدی سقف تعهدات و افزایش ۱۲۰درصدی سهم این سازمان در بیمه تکمیلی بازنشستگان خبر داد.

پیشخوان روزنامه ها
معرفی کتاب
نظرسنجی
سامانه پرداخت الکترونیکی بدهی کارفرمایان
logo-samandehi

آمار سایت

بازدید امروز : 8

بازدید دیروز : 23

بازدید ماهانه : 634

افراد آنلاین : 0

آمار کل سایت : 1299410