اقتصادی / شناسه خبر: 151154 / تاریخ انتشار : 1397/1/21 15:05
|
صالحی در نشست « چرا پیام رسان بومی »؛

انقلاب فضای مجازی مبتنی بر دانش و هوش اجتماعی است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر اینکه در دوران انقلاب فضای مجازی هستیم گفت: فضای مجازی مبتنی بر دانش، هوش اجتماعی و راه های میانبر است.

تامین نیوز / سیدعباس صالحی ظهر امروز در نشست «چرا پیام رسان بومی» که با حضور ابوالحسن فیروز آبادی دبیر شورای عالی فضای مجازی و سیدمرتضی موسویان رییس مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد با بیان این مطلب افزود: شاهد انقلاب های بسیاری از جمله انقلاب های کشاورزی، صنعتی و ... بوده ایم، ولی اکنون وارد مقطع جدید تمدنی شده ایم و فضای مجازی در این دوره فضای جدیدی را برای انسان، جامعه و تمدن بشری ایجاد کرده است.

وی گفت: خاورمیانه در انقلاب کشاورزی به علل مختلف پیشتاز در تمدن های بزرگ شد و در تمدن های بسیاری از جمله تمدن بین النهرین نیز پیشرانی داشت ولی در انقلاب صنعتی گرفتار تغییر تمدنی شدیم و از نظر سخت افزاری، نرم افزاری و دانش با تاخیر به این تمدن پیوستیم.

صالحی در عین حال تصریح کرد: اما در انقلاب فضای مجازی به دلیل اینکه مبتنی بر دانش، هوش و راه های میانبر است می توانیم وارد این مسیر بشویم و فاصله هایمان را بر اساس هوش اجتماعی نسل جوان مان که بسیار است، کاهش دهیم. بنابراین سرمایه گذاری کشور در فضای مجازی ضروری است.

صالحی گفت: اینکه چگونه بتوانیم توان نسل جوان مان را که مزیت اجتماعی محسوب می شوند و در حوزه دانش و هوش فضای مجازی فعال هستند در کاهش تاخیر تمدنی به کار بگیریم، ضروری است.

وی تصریح کرد: اگر در فضای مجازی به سرعت حرکت کنیم و در اقدامات خود وحدت نظر و عمل داشته باشیم می توانیم فاصله هایمان را با جهان مدرن کم کنیم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: پیام رسان های بومی را نیز باید با این نگاه پیش برد. باید در این فضا پیام رسان های خود را تقویت کنیم و هوش ایرانی را در خدمت فضای مجازی قرار دهیم.

وی افزود: همچنین باید به جایگاه اقتصادی فضای مجازی نیز توجه شود و نگاه راهبردی دولت و نظام اجتماعی بر اساس تمدن سازی و بر مبنای تمدن فضای مجازی است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: باید پیام رسان های داخلی را به سمت زیر ساخت های ملی و خود کفا پیش ببریم.

منبع: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

captcha
صدای مشاور
سهم تأمین‌اجتماعی در بیمه تکمیلی بازنشستگان ۱۲۰ درصد افزایش یافت

سهم تأمین‌اجتماعی در بیمه تکمیلی بازنشستگان ۱۲۰ درصد افزایش یافت

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی از افزایش ۸۰ درصدی سقف تعهدات و افزایش ۱۲۰درصدی سهم این سازمان در بیمه تکمیلی بازنشستگان خبر داد.

پیشخوان روزنامه ها
معرفی کتاب
نظرسنجی
logo-samandehi

آمار سایت

بازدید امروز : 12

بازدید دیروز : 29

بازدید ماهانه : 192

افراد آنلاین : 0

آمار کل سایت : 1299615