اقتصادی / شناسه خبر: 161154 / تاریخ انتشار : 1397/2/3 21:00
|
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی؛

دولت درصدد توسعه فضاهای فرهنگی و هنری است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه فضاهای فرهنگی، فضاهای تنفس معنوی و روحی شهرها هستند، گفت: دولت درصدد توسعه فضاهای فرهنگی و هنری است.

تامین نیوز / سید عباس صالحی روز دوشنبه در ادامه سفر  خود به آذربایجان شرقی در جلسه شورای اداری شهرستان اسکو که با افتتاح یک مجموعه فرهنگی همراه بود، اظهارکرد: همان طور که به پارک ها و فضاهای سبز برای تنفس جسمی نیاز داریم، فضاهای فرهنگی نیز برای تنفس جان ها نیاز است.

 
صالحی اظهارکرد: گشایش مکان های فرهنگی و هنری به معنای گشایش جان هاست و امیدواریم افتتاح این مکان همراه با اتفاقات خوب در حوزه فرهنگ و هنر و دیانت این شهر باشد.
 
وی با بیان اینکه گالری نقاشی موجود در این مجتمع نمایه ای از توانمندی های نقاشی هنرمندان دیار اسکو است، تاکید کرد: نیازمند افزایش مکان های فرهنگی و استفاده بهینه از آن ها هستیم.
 
صالحی ادامه داد: وقتی مکانی ساخته می شود آغاز راه است اما باید تلاش شود برنامه های آن طوری باشد که مکان فرهنگی محل و مرجع و پاتوق کودکان، نوجوانان و اقشار مختلف اجتماعی باشد و امیدواریم این افتتاح به عنوان آغاز پاتوق فرهنگی هنری ادبی و دینی در این شهر باشد.
 
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: شهرستان اسکو با سابقه دیرین در حوزه ادب و دانش  شاخص است.
 
وی با ابراز امیدواری نسبت به اینکه در سفر ریاست جمهوری و دولت تدبیر و امید به استان مصوبه های امیدبخشی داشته باشیم، اظهارکرد: دولت تمام تلاش خود را در چهار سال گذشته به کار گرفته تا اتفاقات خوبی در حوزه های اقتصادی و تولیدی و خدمات سالم پدید بیاید.
 
صالحی با بیان اینکه منابع درآمدی دولت یازدهم ١٠٠ میلیارد دلار کمتر از منابع دولت دهم بود، گفت: با این وجود شاهد تحولاتی بودیم.
 
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در حالی که دشمنان ایران به میدان آمده اند و با کوته فکری گمان می کنند بتوانند این ملت را زمین گیر کنند، این دولت با رهنمودهای مقام معظم رهبری پای رونق کشور ایستاده و این اتفاقات اندک خللی در مسیر تکامل و رشد عمومی ایجاد نکرده است.
 
وی با بیان اینکه رونق افزایی حوزه فرهنگ و هنر به کمک رونق اجتماعی می آید، گفت: با حمایت های مردمی سرمایه گذاری در حوزه فرهنگی هدر نمی رود.
 
صالحی با اشاره به اینکه سال گذشته ١٠٠ پردیس سینمایی افتتاح شد و امسال هم ساخت ١٠٠ سینما در دستور کار است، گفت: در توسعه فضاهای فرهنگی و هنری به مشارکت مردم توجه داریم.
 
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در  پایان در پاسخ به درخواست مردم شهرستان اسکو درباره برگزاری کنگره علمی آیت الله میلانی، گفت: مرحوم میلانی شخصیت کم نظیری در فضای علمای شیعه معاصر بودند و مرحوم علامه طباطبایی مقید بودند در نماز ایشان شرکت کنند.
 
وی گفت: اینکه شهرها تلاش کنند خود را با نمادهایی از این قبیل هویت بخشی کنند کار شایسته ای است زیرا امثال ایشان نمادهای هویت مناطق اند و هر چقدر برای ارتباط نزدیک تر با این هویت ها تلاش شود این نمادها کمک می کنند شهرها از ریشه خود فاصله نگیرند.
 
صالحی با اشاره به اینکه در خطر فاصله شهرهای جدید از ریشه های خود هستیم، گفت: شهرها هر چقدر به ریشه های قوی تر و رسیدن به چشمه های سیراب متصل تر باشند مردم ایمن تر هستند.
 
وی اظهارکرد: بزرگداشت علما و مشاهیر علمی و دینی به شناخت بیشتر و بهتر مناطق مختلف کمک می کند .
 
لازم به ذکر است مجتمع فرهنگی و هنری اسکو در دو طبقه و ١٨٧٢ متر بنا با ٢٥ میلیارد ریال اعتبار ایجاد شده است.
 
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز همچنین در شورای اداری سردرود سخنرانی و از مرکز عرضه و فروش تابلو فرش و کارگاه بافت تابلو فرش این شهر بازدید کرد.
 
صالحی در آستانه سفر ریاست جمهوری به آذربایجان شرقی به این استان سفر کرده است.
 
captcha
صدای مشاور
سهم تأمین‌اجتماعی در بیمه تکمیلی بازنشستگان ۱۲۰ درصد افزایش یافت

سهم تأمین‌اجتماعی در بیمه تکمیلی بازنشستگان ۱۲۰ درصد افزایش یافت

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی از افزایش ۸۰ درصدی سقف تعهدات و افزایش ۱۲۰درصدی سهم این سازمان در بیمه تکمیلی بازنشستگان خبر داد.

پیشخوان روزنامه ها
معرفی کتاب
نظرسنجی
logo-samandehi

آمار سایت

بازدید امروز : 18

بازدید دیروز : 15

بازدید ماهانه : 173

افراد آنلاین : 0

آمار کل سایت : 1298949