اقتصادی / شناسه خبر: 161169 / تاریخ انتشار : 1397/3/14 16:20
|

حرم امام قلب ها میعادگاه پرشور عاشقان انقلاب

حرم مطهر امام خمینی(ره) که از عصر امروز - دوشنبه - با آغاز آئین بیست و نهمین سالگرد ارتحال معمار کبیر انقلاب اسلامی مملو از جمعیت شده میزبان و میعادگاه حضور روزه داران عاشق امام، رهبری و انقلاب است.

تامین نیوز / حرم امام خمینی(ره) اینک صحنه حضور پرشور زائران روزه داری است که از ساعت ها قبل از آغاز آئین ارتحال بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی برای تجدید میثاق و نشان دادن عشقشان به امام، رهبری و انقلاب اسلامی به این مکان آمده اند.

به گزارش خبرنگاران ایرنا مستقر در حرم مطهر امام (ره)، این آئین ساعت 17:30 با تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید آغاز شد.
سران قوا، مسئولان عالی رتبه سه قوه، مقام های کشوری و لشکری در بخش های مختلف همگام با مردم در این مراسم حضور دارند.
از ساعت ها قبل مردم روزه دار با حضور در صحن های مطهر امام خمینی(ره) به آئین عزاداری و نوحه سرایی پرداختند.
حضور گسترده مردم به نحوی است که شبستان حرم مطهر امام راحل از چند ساعت پیش مملو از جمعیت است و بسیاری از مردم و زائران شرکت کننده در محوطه بیرون شبستان حرم مطهر مستقر شده اند.
نیروهای امدادی اورژانس و هلال احمر، ایستگاههای سلامت و فرهنگی مشغول ارائه خدمات به زائران هستند.
بسیاری ازمردم بویژه دانش آموزان و دانشجویان، طلاب و روحانیون، کارمندان و کارگران به صورت گروهی خود را به این مراسم رسانده اند.
از ساعت ها پیش با توجه به اینکه خطوط مترو رایگان است بسیاری از مردم از طریق مترو یا اتوبوس و نیز خودروشخصی خود را به حرم مطهر رساندند.
بسیاری از عکاسان و خبرنگاران خارجی نیز در کنار خبرنگاران داخلی در حال تهیه گزارش و تصویر از این مراسم هستند.
چند هزار زائر نیز از شهرستان های استان تهران خود را به حرم مطهر رسانده اند تا با شرکت در این مراسم با آرمان های امام خمینی تجدید پیمان کنند.
 
**حضور پرشور جوانان 
گزارش خبرنگاران ایرنا حاکیست که طیف وسیعی از زائرانی که در حرم حضور دارند را جوانان و نوجوانان تشکیل می دهند که به عشق امام قلب ها به حرم آمده اند.
بسیاری از این دانش آموزان و دانشجویان با توجه به گرمای نیمه خردادماه امروز تهران با پوشیدن پیراهن مشکی و همچنین با در دست داشتن تصاویر حضرت امام(ره) و رهبر معظم انقلاب و مدیحه سرایی خودشان را به صحن های مختلف حرم امام(ره) به ویژه صحن آقا مصطفی رسانده اند. 
یکی از این دانش آموزان که از منطقه 15 خودش را به مراسم رسانده به خبرنگار ایرنا گفت: اگر چه من چهره امام و ایثارگری هایش را فقط از قاب تلوزیون دیده ام اما آمده ام در این گرمای تهران و با زبان روزه با آرمان های امام تجدید میثاق کنم. 
محمد عظیم زاده ادامه داد: با حدود صد نفر از دانش آموزان مدرسه از ساعت 13 ظهر قرار گذاشته ایم و الان که حوالی ساعت 15 است خود را به حرم مطهر رسانده ایم تا در مراسم شرکت کنیم. 
یکی دیگر از دانش آموزان که با چتر مشکی خود را به صحن حرم امام(ره) رسانده است به خبرنگار ایرنا گفت: حضور نسل سوم و چهارم انقلاب اسلامی در این مراسم و همچنین راهپیمایی 22 بهمن برای افراد خارج از کشور بسیار شگفت انگیز است چرا که ما در دوران دهه 50 و 60 که امام در حال فداکاری بودند حضور نداشتیم اما از طریق تلویزیون و رسانه ها و همچنین خاطراتی از بزرگان در جریان ایثارگری و رهبری های این مرد فراموش نشدنی قرار گرفتیم. 
همچنین بسیاری از شهروندان تهرانی به صورت خانوادگی، فامیلی و محله ای در قالب گروه های 20 تا 50 نفری خود را به حرم مطهر رسانده اند و در حالیکه در های صحن اصلی به دلیل ازدحام بسته شده است در دیگر صحن ها مستقر شده تا مراسم آغاز شود. 
 
** زیارت با پای پیاده 
برخی از زائران نیز به دلیل پیاده روی زیاد خودشان را به درمانگاه های صحرایی اطراف حرم رسانده اند و تکنسین های اورژانس و پزشکان دانشگاه علوم پزشکی تهران در حال معاینه این افراد هستند. 
در زمان حاضر خیل عظیم جمعیت به سمت و سوی حرم امام(ره) روان است و تردد خودروها در درب های غربی و جنوبی حرم امام سنگین است. 
همچنین نظم و انضباط خاصی در مسیرهای داخلی حرم حکمفرماست و خادمان حرم امام به صورت منظم درجایگاه های تعیین شده حضور دارند و زائران را برای ورود به حرم امام راهنمایی می کنند. 
همچنین بسیاری از زائران میانسال و کهنسال به دلیل شدت گرما در فضاهای سبز حرم امام(ره) در حال استراحت هستند تا به محض شروع مراسم خود را به صحن های مختلف برسانند. 
غرفه های فرهنگی و مذهبی نیز برای بازدید زائران نیز در اطراف حرم برپا است و مردم از این غرفه ها که بخش های مختلفی ازجمله نقاشی کودکان، رنگ آمیزی و ارائه بسته های فرهنگی مرتبط با شخصیت امام خمینی(ره) را شامل می شود بازدید می کنند. 
ورزشکاران و اقوام مختلف نیز با لباس های خاص خود در این مراسم حضور یافته و جلوه خاصی به این مراسم بخشیده اند. 
 
**حضور پیروان ادیان در مراسم ارتحال
حضور پیروان ادیان مختلف در حرم مطهر امام خمینی(ره) و تجدید میثاق با آرمان های انقلاب اسلامی، جلوه ای زیبا از وحدت میان ملت ایران به نمایش گذاشته است. 
به گزارش خبرنگار ایرنا، پیروان ادیان مختلف از جمله کلیمیان، زرتشتیان و مسیحیان تهران که در مراسم ارتحال بنیانگذار انقلاب حضور دارند در گفت وگو با خبرنگار ایرنا هدف از این حضور را گرامیداشت یاد و خاطر معمار کبیر انقلاب دانستند. 
این افراد گفتند: در این آئین حاضر شده ایم تا به جهانیان اعلام کنیم پیروان ادیان مختلف همیشه دوشادوش دیگر آحاد مردم از انقلاب خود حمایت می کنند و امروز آمده ایم تا بار دیگر با آرمان های این نظام و امام راحل تجدید میثاق کنیم. 
 
**حضور روزه اولی ها
همچنین درمیان نسل جوان و نوجوان زائر حضور روزه اولی های دختر و پسر به همراه خانواده های خود در مراسم ارتحال امام (ره) ازدیگر جلوه های دیگر این مراسم است.
 
**حضور یادگاران دفاع مقدس در حرم 
بسیاری از یادگاران دفاع مقدس نیز امسال به صورت چشمگیر و پرشور به صورت گروهی از شهرهای مختلف خود را به حرم مطهر رسانده اند تا در این آئین شرکت کنند.
برخی از رزمندگان اسلام در عملیات های مختلف دوران دفاع مقدس از ساعاتی قبل از شروع این مراسم در حرم حاضر شده اند و در صحن آقا مصطفی خمینی دور هم جمع شده بودند.
این افراد که تعدادشان حدود 50 نفر بود از شهرهای اصفهان، تهران، اهواز، خرمشهر، آبادان و... در حرم امام خمینی(ره) گردهم آمده اند.
بیشتر این افراد نیز دچار آثار مجروحیت در برخی اندام هایشان هستند اما باوجود این درگرمای نیمه خرداد در مراسم حاضر شده اند.
حضور جانبازان و خانواده های معظم شهدا نیز در کنار سایر اقشار مردمی در این مراسم چشمگیر است.
 
* امداد رسانی اورژانس تهران به بیش از یک هزار زائر 
مدیر روابط عمومی مرکز اورژانس تهران گفت: تکنسین های این مرکز تاکنون به بیش از یک هزار زائر در حرم مطهر امام خمینی (ره)خدمات درمانی ارایه کردند. 
محمد کرم درآبادی افزود: تکنسین های اورژانس تا ساعت حوالی 16 امروز به بیش از یک هزار زائر خدمات درمانی ارایه کردند. 
وی بیان کرد: حدود 10 نفر از این افراد بدلیل ادامه مراحل درمانی راهی مراکز درمانی شدند. 
مدیر روابط عمومی مرکز اورژانس تهران خاطرنشان کرد: بیشتر این افراد با مراجعه به تکنسین های اورژانس دچار گرمازدگی شده بودند که در محل درمان شدند. 
وی یادآور شد: مرکز اورژانس تهران با بیش از 500 نفر اعم از پزشک؛ پرستار و کارشناس فوریت های پزشکی با برپایی 2 درمانگاه صحرایی، یک بیمارستان فوق تخصصی مجهز به اتاق عمل و توزیع دارو و کنترل قند و فشار خون بصورت رایگان تا پایان مراسم در خدمت زائران هستیم 
captcha
صدای مشاور
سهم تأمین‌اجتماعی در بیمه تکمیلی بازنشستگان ۱۲۰ درصد افزایش یافت

سهم تأمین‌اجتماعی در بیمه تکمیلی بازنشستگان ۱۲۰ درصد افزایش یافت

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی از افزایش ۸۰ درصدی سقف تعهدات و افزایش ۱۲۰درصدی سهم این سازمان در بیمه تکمیلی بازنشستگان خبر داد.

پیشخوان روزنامه ها
معرفی کتاب
نظرسنجی
logo-samandehi

آمار سایت

بازدید امروز : 3

بازدید دیروز : 21

بازدید ماهانه : 179

افراد آنلاین : 2

آمار کل سایت : 1298955