فناوری / شناسه خبر: 161179 / تاریخ انتشار : 1397/4/12 15:51
|
آذری‌جهرمی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

لیست بانک مرکزی درباره دریافت کنندگان ارز دولتی مستندترین آمار است/ اولین معاون دهه شصتی خود را در هفته جاری منصوب می‌کنم

وزیر ارتباطات توضیحاتی درباره اختلاف آماری میان بانک مرکزی و وزارتخانه متبوع خود درمورد لیست منتشر شده دریافت کنندگان ارز دولتی ارائه کرد.

تامین نیوز / محمدجواد آذری‌جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه موضوع اختلاف آماری میان بانک مرکزی و وزارت ارتباطات درباره لیست منتشر شده دریافت کنندگان ارز دولتی چه بوده است، گفت: بنده لیست آماری منتشره خود را از سامانه همتا و از ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز دریافت کرده بودم.

وی ادامه داد: این آمار مربوط به اول فروردین تا 29 خردادماه بود، اما لیست منتشر شده توسط بانک مرکزی از 22 فروردین‌ماه و زمانی که ارز 4200 تومانی تخصیص داده شده، تا نهم تیرماه بود، لذا یک اختلاف زمانی در این میان بین دو لیست منتشر شده وجود دارد.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح کرد: به دلیل آنکه 22 روز اول سال دارای مقداری تعطیلات بوده است، امکان دارد برخی اعداد در لیست بنده بیشتر بیان شده باشد، همچنین برخی از آمارها هم در لیست من کمتر است، زیرا 9 روز هم از تیرماه در آن وجود ندارد.
آذری‌جهرمی با بیان اینکه نام برخی از شرکت‌ها هم در لیست منتشره از سوی بنده وجود ندارد، گفت: طبیعتا آمار بانک مرکزی مستندترین آماری است که وجود دارد و انتشار این لیست‌ها تنها با هدف شفاف‌سازی در بحث ارز 4200 تومانی انجام می‌شود.
وی افزود: البته رسانه‌ها به این موضوع پرداختند و بار دیگر بحث سیاسی را به میان آوردند، متأسفانه بحث شفافیت به یک مسئله سیاسی تبدیل شد. اصولا زمانی که می‌خواهند موضوعی در کشور حل نشود، آن را سیاسی می‌کنند.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه لزوم ایجاد شفافیت تأکید رئیس جمهور است، اظهار کرد: بدنه اجرایی کشور بزرگ بوده و نظارت بر تمام این بدنه کار غیرممکنی است، اما شفاف‌سازی کمک می‌کند تا افکار عمومی، مردم و سازمان‌ها ذره‌بین خود را متمرکز کرده و اشکالات موجود را گزارش کنند.
آذری‌جهرمی ادامه داد: وظیفه ما هم به عنوان مسئولان اجرایی کلان این است که این مشکلات را حل کنیم. حال اگر بخواهد این موارد سیاسی شود مسئله‌ای حل نخواهد شد.
وی با اشاره به توئیت یکی از افراد جریان مخالف دولت در شبکه‌های اجتماعی هم گفت: این فرد نوشت شستا معادل 250 میلیون یورو پول دریافت کرده اما وزیر ارتباطات آن را منتشر نکرده است، این را دیگر نمی‌دانم باید چه اسمی بر رویش بگذارم ولی طبیعتا سیاسی کردن اینگونه اقدامات جزء کثیف‌ترین کارهای ممکنه است.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تأکید کرد: دولت آنقدر شجاعت داشته که مطالبی را رسانه‌ای کند، رسانه‌ها هم باید با ذره‌بین این مسائل را پیگیری کنند و ما هم به عنوان مسئولان اگر اشتباهی وجود داشته باشد، پذیرفته و قدرت عذرخواهی و اصلاح باید داشته باشیم.
آذری‌جهرمی بیان کرد: باید با کسانی که فساد دارند برخورد شود، گام بانک مرکزی بسیار دقیق‌تر از لیست بنده بوده و تمامی این اقدامات هم پیرو دستور رئیس جمهور است و اعلام شده که همه لیست‌ها باید استخراج شود.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: همه جامعه فارغ از نگاه‌های سیاسی باید نقد کرده و به ریشه و عامل فسادها بپردازند و همچنین با مفسدین و فرآیندهای فساد برخورد کند.
آذری‌جهرمی ضمن انتقاد به پرداختن به حواشی‌ها از سوی برخی گفت: برخی اعلام کردند فلان شرکت اسمش را می‌خواهد تغییر دهد یا شرکتی که 300 هزار یورو ارز هم نگرفته، یک شبه می‌گویند 250 میلیون یورو دریافت کرده است و متأسفانه انتصابات نادرستی در این میان مطرح می‌کنند.
وی همچنین تأکید کرد: ما اعتقاد به فضای نقادانه در رسانه‌ها داریم، اما باید تلاش کرد تا مبارزه با فساد به سمت سیاسی شدن نرود، زیرا برای ریشه‌کن کردن فساد باید دیدگاه سیاسی را دخالت نداده و با قاطعیت به حقوق مردم پرداخت.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا از آخرین اقدامات درباره واردکنندگان متخلف که با ارز 4200 تومانی کالا به ایران وارد کرده‌اند خبر دارید، گفت: نتیجه پیگیری را اکنون باید از سازمان تعزیرات پیگیری کنید، زیرا آنها اعلام کردند که با بازشدن پرونده ظرف یک هفته پاسخ می‌دهند، لذا ما هم منتظر هستیم.
آذری‌جهرمی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه چه تعداد از هم‌نسلی‌های خود در وزارت ارتباطات استفاده کرده‌ایم، بیان کرد: حلقه اول پیرامونی بنده که به رتق و فتق امور به صورت کلان می‌پردازند همگی از دهه شصتی‌ها هستند.
وی ادامه داد: همچنین اولین معاون دهه شصتی خود را در همین هفته منصوب می‌کنم و در عرصه کلان مدیریتی هم سن مدیران منصوب وزیر ارتباطات 9 سال کاهش پیدا کرده است.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ادامه در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه چه میزان جوان بودن شما در انتشار لیست ارزبگیران تأثیر داشته است، گفت: در روز اول که تصمیم به این موضوع گرفتم برخی دوستان و حتی بدنه دولت به نوعی تلاش داشتند به دلیل آنکه این مسائل عوارضی دارد انجام نشود، اما باید تصمیم گرفت و حرکت کرد و جوانان کمتر محافظه‌کاری می‌کنند.
 
captcha
صدای مشاور
سهم تأمین‌اجتماعی در بیمه تکمیلی بازنشستگان ۱۲۰ درصد افزایش یافت

سهم تأمین‌اجتماعی در بیمه تکمیلی بازنشستگان ۱۲۰ درصد افزایش یافت

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی از افزایش ۸۰ درصدی سقف تعهدات و افزایش ۱۲۰درصدی سهم این سازمان در بیمه تکمیلی بازنشستگان خبر داد.

پیشخوان روزنامه ها
معرفی کتاب
نظرسنجی
logo-samandehi

آمار سایت

بازدید امروز : 6

بازدید دیروز : 21

بازدید ماهانه : 182

افراد آنلاین : 0

آمار کل سایت : 1298958