تأمین اجتماعی / شناسه خبر: 161194 / تاریخ انتشار : 1398/5/15 17:43
|
مصطفی سالاری در نشست خبری بیان کرد؛

حذف دفترچه در مراکز طرف قرارداد تامین اجتماعی

مدیرعامل تأمین اجتماعی: با اتصال سامانه الکترونیکی تامین اجتماعی و وزارت بهداشت حذف دفترچه‌ عملیاتی می‌شود.

تامین نیوزبه نقل از خبرگزاری صدا و سیما؛ مصطفی سالاری در اولین نشست خبری که به مناسبت روز خبرنگار برگزار شد، افزود: پس از تکمیل سامانه پرونده الکترونیک وزارت بهداشت، در مرحله بعد سامانه‌های تامین اجتماعی و وزارت بهداشت به هم وصل می‌شود.

سالاری ادامه داد: با تکمیل سامانه پرونده الکترونیک وزارت بهداشت و اتصال سامانه الکترونیکی سازمان تامین اجتماعی برنامه حذف دفترچه‌های کاغذی در مراکز طرف قرارداد عملیاتی می‌شود.
مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی با بیان اینکه ۲۴۰ هزار نفر از این سازمان مقرری بیمه بیکاری دریافت می‌کنند، گفت: وظیفه ما این است که به واحد‌های فعال فشار غیرمنطقی برای وصول حق بیمه وارد نکنیم که منجر به افزایش بیکاری نشود.
سالاری ادامه داد: تعداد مقرری بگیران بیمه بیکاری نسبت به سال گذشته ۱۲ درصد رشد دارد که طبیعی است.
مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی درباره اشتغال پنهان دریافت کنندگان مقرری بیمه بیکاری، گفت: از طریق تبادل اطلاعات با سامانه‌های مختلف می‌توانیم اشتغال پنهان را شناسایی کنیم.
سالاری افزود: استفاده از ظرفیت کاریابی‌ها برای اشتغال مقرری بگیران پیشنهاد خوبی است و باید مورد بررسی قرار گیرد و حتی اگر هزینه‌ای در این زمینه نیز انجام شود قطعا به نفع سازمان خواهد بود.
سالاری درباره بدهی شهرداری تهران به سازمان تأمین اجتماعی گفت: با جلسات مشترکی که با شهرداری تهران داشتیم، برای تعیین میزان دقیق بدهی شهرداری همکاری خواهیم داشت و سازوکاری برای مرداخت این مطالبات و بازرسی دفاتر قانوتی ایجاد خواهد شد.
وی ادامه داد: با همکاری مناسب دو مجموعه، وصول مطالبات به نحوی انجام خواهد شد که در روند خدمت رسانی شهرداری اختلالی ایجاد نشود.
وی درباره شفافیت در حوزه سرمایه گذاری سازمان تأمین اجتماعی گفت: در همین زمینه اسامی هیئت مدیره شستا اعلام شده است و باید فرآیند‌ها و نتایج فرآیند‌ها را شفاف کنیم.
سالاری گفت: درباره شفافیت طی ماه‌های آینده اقدامات اساسی صورت می‌گیرد. حقوق مدیران تامین اجتماعی از ماه آینده در سامانه شفافیت سازمان اداری و استخدامی منتشر خواهد شد.
مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی در ادامه درباره توسعه خدمات غیرحضوری این سازمان گفت: در خدمات غیرحضوری نارسایی‌هایی وجود دارد که باید برطرف شود. جمع‌آوری سوابق از شعب مختلف با مشکلاتی مواجه است که در کمتر از دو ماه آینده این مسئله را برطرف کنیم و همه شعب تامین اجتماعی مکلف به جمع آوری و ارائه سوابق کامل بیمه‌شگان خواهند شد.
سالاری با اشاره به افزایش هزینه درمان بیمه شدگان تأمین اجتماعی گفت: ۹ بیست و هفتم حق بیمه دریافتی سازمان تأمین اجتماعی مربوط به حوزه درمان است درحالی که بیش از ۹ بیست و هفتم در درمان هزینه می‌کنیم و هزینه درمان حتی به ۱۱ تا ۱۲ بیست و هفتم نیز می‌رسد.
وی با اشاره به اجرای قانون بخشودگی جرایم بیمه‌ای کارفرمایان خوش‌حساب، گفت: بخشودگی جرایم توام با تقسیط اصل بدهی انجام می‌شود و مهلت قانونی تا ۱۳ شهریور است و از کارفرمایان دعوت می‌کنیم در فرصت باقیمانده برای تعیین تکلیف بدهی بیمه‌ای خود به شعب تأمین اجتماعی مراجعه کنند.

captcha
صدای مشاور
سهم تأمین‌اجتماعی در بیمه تکمیلی بازنشستگان ۱۲۰ درصد افزایش یافت

سهم تأمین‌اجتماعی در بیمه تکمیلی بازنشستگان ۱۲۰ درصد افزایش یافت

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی از افزایش ۸۰ درصدی سقف تعهدات و افزایش ۱۲۰درصدی سهم این سازمان در بیمه تکمیلی بازنشستگان خبر داد.

پیشخوان روزنامه ها
معرفی کتاب
نظرسنجی
سامانه پرداخت الکترونیکی بدهی کارفرمایان
logo-samandehi

آمار سایت

بازدید امروز : 5

بازدید دیروز : 29

بازدید ماهانه : 185

افراد آنلاین : 0

آمار کل سایت : 1299608