تأمین اجتماعی / شناسه خبر: 161196 / تاریخ انتشار : 1398/4/25 21:09
|
شریعتمداری؛

در خدمت رسانی تا شرایط مطلوب فاصله داریم

وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی گفت: با توجه به تجربیاتی که دارم باید اعلام کنم که در خدمات رسانی تا شرایط مطلوب فاصله داریم و باید این فاصله را به حداقل برسانیم.

تامین نیوز / به نقل ار خبرگزاری صداوسیما، محمد شریعتمداری وزیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی در مراسم جشن 25 تیرماه روز تامین اجتماعی که با حضور مدیران این سازمان و جمع زیادی از بازنشستگان برگزار شد افزود: تامین اجتماعی به عنوان یکی از حقوق اساسی ملت ها شناخته می شود و بحث رفاه و تامین اجتماعی در کشور ما هم به همین منوال است و براساس قانون اساسی بحث رفاه­ و تامین اجتماعی به عنوان مسئولیت سنگین بر عهده دولت گذاشته شده و دولت مکلف است با کمک مردم ، قوانین را اجرا کند.

شریعتمداری گفت: جهت گیری ما برقراری روابط جامع با همه شرکای اجتماعی است و من به اتفاقاتی که در جامعه کارگری می گذرد حساس هستم و رابطه ای صمیمی بین ما و شرکای اجتماعی ما وجود دارد که در عین این صمیمیت به یکدیگر اعتمادی متقابل داریم که باید از این اعتماد و همدلی به عنوان بزرگترین سرمایه صیانت کنیم .
وی تصری کرد: هدف ­نظام جمهوری اسلامی ایران خدمت رسانی به همه اقشار مردم است و سازمان تامین اجتماعی خدمت رسانی به مردم را افتخار می داند لذا در بودجه عمومی که کل اعتبارات آن 380 هزار میلیارد تومان است 81 هزار میلیارد آن را دولت از محل بودجه عمومی به صندوق هایی که نیازمند کمک هستند پرداخت می کند و ما شاهد هستیم که در هیچ لحظه و زمانی پرداخت مستمری بگیران با خدشه مواجه نمی شود.
وزیر کار گفت: پرداخت یارانه به مردم هم از دغدغه های اصلی دولت است و یک روز پرداخت آن به تاخیر نمی افتد و هم اکنون تعداد زیادی از شعب و کارگزاری های تامین اجتماعی مشغول ارائه خدمات در بخش های مختلف هستند که با توجه به تجربیاتی که دارم باید اعلام کنم این خدمات رسانی هنوز با نقطه مطلوب فاصله دارد و باید برای رسیدن به شرایط ایده آل تلاش بیشتری شود.
وی افزود: نیازمند اصلاح مقررات سنتی در مجموعه نظام تامین اجتماعی هستیم باید بعضی از این مقررات اصلاح شود تا ارائه خدمات به کارگران و کارفرمایان بهتر شود و در بحث درمان هم باید بگویم که هم اکنون 100 میلیون مراجعه کننده­ و 600 هزار عمل جراحی در یک سال در مراکز درمانی تامین اجتماعی انجام می شود اما بخش عظیمی از خدمات جامعه مخاطب از بخش های دیگری به صورت استیجاری دریافت می گردد نکته ای که باید بر آن تاکید کنم این است حفظ کرامت خدمت گیرندگان و درمان آنها از خطوط قرمز ماست که باید رعایت شود.
وزیر کار تصری کرد: قریب به 3 میلیون و 200 هزار نفر بازنشسته داریم و سازمان تامین اجتماعی با ابعاد خاص خود به دنبال ارائه خدمات مطلوب تر به این افراد است و درمان به عنوان اصلی ترین نیاز بازنشستگان باید در شرایط مطلوبی انجام پذیرد.
شریعتمداری همچنین گفت: هفته تامین اجتماعی و بهزیستی را که با یکدیگر تقارن پیدا کرده اند تبریک می گویم و در عین حال حضور مصطفی سالاری را در راس سازمان تامین اجتماعی به عنوان مدیر عامل به فال نیک می گیرم با توجه به شناختی که از وی داشتیم با پیشنهاد هیئت امنای سازمان تامین اجتماعی وی را انتخاب کردیم و امیدواریم که حضور سالاری در سازمان موثر باشد و بتواند اهداف و برنامه های ما را به سر منزل مقصود برساند.

captcha
صدای مشاور
سهم تأمین‌اجتماعی در بیمه تکمیلی بازنشستگان ۱۲۰ درصد افزایش یافت

سهم تأمین‌اجتماعی در بیمه تکمیلی بازنشستگان ۱۲۰ درصد افزایش یافت

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی از افزایش ۸۰ درصدی سقف تعهدات و افزایش ۱۲۰درصدی سهم این سازمان در بیمه تکمیلی بازنشستگان خبر داد.

پیشخوان روزنامه ها
معرفی کتاب
نظرسنجی
سامانه پرداخت الکترونیکی بدهی کارفرمایان
logo-samandehi

آمار سایت

بازدید امروز : 17

بازدید دیروز : 15

بازدید ماهانه : 172

افراد آنلاین : 0

آمار کل سایت : 1298948