تأمین اجتماعی / شناسه خبر: 161211 / تاریخ انتشار : 1398/6/4 16:47
|

۲۰ درصد بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی زن هستند

بر اساس اطلاعات منتشر شده از سوی دفتر آمار و محاسبات اقتصادی و اجتماعی سازمان تامین اجتماعی، تعداد کل بیمه شدگان فعال سازمان تامین اجتماعی تا پایان سال گذشته ۱۳ میلیون و ۳۰۱ هزار و ۱۳۳ نفر است که ۸۰ درصد بیمه شدگان را مردان و ۲۰ درصد آنها را زنان تشکیل می دهند.

تامین نیوز / به گزارش روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، از مجموع بیمه شدگان این سازمان، بیشترین تعداد افراد بیمه شده به گروه سنی ۳۹-۳۵ سال تعلق دارد که حدود ۲۱.۱۹ درصد از کل جمعت بیمه شده فعال را شامل می شود.

بر اساس اعلام دفتر آمار و محاسبات اقتصادی و اجتماعی سازمان تامین اجتماعی، کمترین تعداد بیمه شده به گروه سنی ۷۴-۷۰سال تعلق دارد که هشت صدم درصد از کل بیمه شدگان فعال سنین ۱۵تا ۷۴ سال را شامل می شود.
همچنین، بیشترین تعداد بیمه شده مرد و زن به گروه سنی ۳۹-۳۵ سال تعلق داشته که به ترتیب حدود ۲۰.۷۵ درصد و ۲۲.۹۴ درصد جمعیت هر گروه از کل را شامل می شود.
گفتنی است، متوسط سن بیمه شدگان فعال سازمان تامین اجتماعی سال گذشته ۳۸.۵۴ سال است . متوسط سن بیمه شدگان فعال در اداره کل تامین اجتماعی یزد ۳۷.۲۰ سال و متوسط سن بیمه شدگان فعال در اداره کل تامین اجتماعی لرستان ۴۰.۴۴ سال است که به ترتیب جوان ترین و پیرترین استان ها را از لحاظ بیمه شده تامین اجتماعی تشکیل می دهند.
همچنین بر اساس گزارش دفتر آمار و محاسبات اقتصادی و اجتماعی سازمان تامین اجتماعی، جمعیت بیمه شدگان جدید الورود این سازمان در سال گذشته، ۶۸۲ هزار و ۴۲۶ نفر اعلام شده است.
ترکیب جنسیتی بیمه شدگان جدید الورود این سازمان در سال گذشته حدود ۶۷ درصد مرد و ۳۳ درصد زن تشکیل می دهد.
سازمان تأمین اجتماعی با حدود ۴۳ میلیون نفر بیمه شده و مستمری‌بگیر، اکنون ۶۰ نوع خدمت بیمه‌ای و درمانی به صورت غیرحضوری به افراد زیرپوشش ارائه می‌دهد. این سازمان دارای مراکز مختلف بیمه‌ای و درمانی است و ۳۵۶ بیمارستان و درمانگاه تأمین اجتماعی بخش قابل توجهی از خدمات درمانی مورد نیاز بیمه‌شدگان را به صورت رایگان تأمین می‌کند.
بخش بیمه‌ای این سازمان دارای ۴۸۰ شعبه در سراسر کشور است و خدمات بیمه‌ای از طریق این واحدها به جامعه تحت پوشش ارائه می‌شود. همچنین برای تسهیل امور و دسترسی آسان‌تر مردم به خدمات تأمین اجتماعی، شعب اقماری و کارگزاری‌های این سازمان نیز به عنوان واحدهای وابسته به شعب، مشغول فعالیت هستند.
captcha
صدای مشاور
سهم تأمین‌اجتماعی در بیمه تکمیلی بازنشستگان ۱۲۰ درصد افزایش یافت

سهم تأمین‌اجتماعی در بیمه تکمیلی بازنشستگان ۱۲۰ درصد افزایش یافت

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی از افزایش ۸۰ درصدی سقف تعهدات و افزایش ۱۲۰درصدی سهم این سازمان در بیمه تکمیلی بازنشستگان خبر داد.

پیشخوان روزنامه ها
معرفی کتاب
نظرسنجی
سامانه پرداخت الکترونیکی بدهی کارفرمایان
logo-samandehi

آمار سایت

بازدید امروز : 0

بازدید دیروز : 34

بازدید ماهانه : 151

افراد آنلاین : 0

آمار کل سایت : 1299574