تأمین اجتماعی / شناسه خبر: 161216 / تاریخ انتشار : 1398/6/5 18:21
|
عضو هیات رئیسه کانون عالی بازنشستگان کارگری کشور؛

بیش از 60 درصد بازنشستگان حداقل بگیر هستند

عضو هیات رئیسه کانون عالی بازنشستگان کارگری کشور با بیان اینکه بیش از 60 درصد بازنشستگان حداقل بگیر هستند، گفت: بازنشستگانی هم داریم که دریافتی آنها ماهانه حدود 500 هزار تومان است.

تامین نیوز / جواد اکبری به مناسبت روز تکریم بازنشستگان (5 شهریور)، با اشاره به مشکلاتی که بازنشستگان با آن مواجهند، افزود: دغدغه معیشت یکی از مهمترین این مشکلات است.

وی ادامه داد: هم اکنون بیش از 60 درصد بازنشستگان حداقل‌بگیر هستند و دریافتی آنها ماهیانه حدود 1.8 میلیون تومان است و به سختی در این شرایط اقتصادی با این میزان حقوق زندگی می‌گذرانند.
رئیس کانون بازنشستگان کارگری استان کرمانشاه تاکید کرد: بازنشستگانی هم داریم که به دلیل آنکه حق بیمه کمتری پرداخته اند دریافتی آنها حدود 500 هزار تومان است و اگر تحت پوشش کمیته امداد بروند برای آنها بهتر است.
اکبری با بیان اینکه برخی فکر می‌کنند هرکس که بازنشسته شد خودش می‌ماند و همسرش و هزینه زیادی ندارند، اظهار کرد: امروز اکثر بازنشستگان فرزند بیکار در خانه دارند و حتی گاهی باید هزینه فرزندان متاهل و نوه خود را هم بپردازند.
به گفته اکبری، برای حل این مشکلات سال‌ها موضوع همسان سازی حقوق بازنشستگان پیگیری شد و امید آن می‌رود که امسال شاهد اجرایی شدن این طرح باشیم.
وی خاطرنشان کرد: کانون‌های بازنشستگان سراسر کشور به صورت متحد این موضوع را پیگیری می‌کنند و اگر امسال همسازن سازی حقوق بازنشستگان اجرا نشود، دیگر باید درِ این کانون‌ها را ببندیم.
اکبری معضل دیگر بازنشستگان را هزینه زیاد درمان آنها دانست و با بیان اینکه بسیاری از بازنشستگان سال‌ها سخت کار کردند و اکنون در این سن دچار بیماری‌های زیادی می‌شوند، ادامه داد: هزینه درمان برای آنها بسیار زیاد است و دولت باید توجه بیشتری در این زمینه به بازنشستگان داشته باشد.
 
منبع: ایسنا
captcha
صدای مشاور
سهم تأمین‌اجتماعی در بیمه تکمیلی بازنشستگان ۱۲۰ درصد افزایش یافت

سهم تأمین‌اجتماعی در بیمه تکمیلی بازنشستگان ۱۲۰ درصد افزایش یافت

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی از افزایش ۸۰ درصدی سقف تعهدات و افزایش ۱۲۰درصدی سهم این سازمان در بیمه تکمیلی بازنشستگان خبر داد.

پیشخوان روزنامه ها
معرفی کتاب
نظرسنجی
سامانه پرداخت الکترونیکی بدهی کارفرمایان
logo-samandehi

آمار سایت

بازدید امروز : 11

بازدید دیروز : 15

بازدید ماهانه : 166

افراد آنلاین : 0

آمار کل سایت : 1298942