تأمین اجتماعی / شناسه خبر: 161223 / تاریخ انتشار : 1398/6/6 18:18
|
رئیس کانون عالی بازنشستگان و مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی؛

دولت از ظرفیت مسکن مهر برای بازنشستگان استفاده کند

رئیس کانون عالی بازنشستگان و مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی از دولت خواست تا با توجه به شرایط اقتصادی و مشکلات مردم در زمینه مسکن، از ظرفیت‌های خالی مسکن مهر برای بازنشستگان استفاده کند.

تامین نیوز / علی اصغر بیات روز چهارشنبه در مراسم روز بازنشستگان و مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی به مناسبت روز خانواده و تکریم بازنشستگان در بوستان ولایت افزود: انتظار داریم که مطالبات سازمان از دولت مورد توجه قرار گرفته و پرداخت شود.

بیات با اشاره به مشکلات متعدد بازنشستگان پیشنهاد کرد که سهام برخی از شرکت های سرمایه گذاری سازمان تامین اجتماعی (شستا) به این قشر واگذار شود.
وی اضافه کرد: ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر بازنشسته تحت پوشش بیمه تکمیلی قرار دارند که یک میلیون و  ۷۰۰هزار نفر از این خدمات در طول سال استفاده می کنند که در این حوزه با ۴ هزار و ۴۸۵ مرکز درمانی در کشور طرف قرارداد هستیم. در این ارتباط بیماران خاص را در حوزه بیمه تکمیلی تا سقف ۱۵میلیون تومان مورد توجه قرار داده ایم.
رئیس کانون عالی بازنشستگان و مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی افزود: همسان سازی حقوق بازنشستگان از اساسیترین خواستههای قشر بازنشسته است، گفت: با توجه به اینکه امروز روز تکریم بازنشستگان تعیین شده، مراسم مشابهی در سراسر کشور برگزار می شود که حدود یک میلیون نفر در این مراسم شرکت دارند و حضور شما بازنشستگان در این مراسم حامل پیامی است و آن توجه لازم به سرنوشت خود است.
بیات با اشاره به خدمات دکتر سیدتقی نوربخش مدیرعامل فقید در سازمان تامین اجتماعی و گرامیداشت یاد آن مرحوم، افزود: وی همواره بازنشستگان را تکریم کرده و حامی آن‌ها بود. البته بازنشستگان این درخواست را از صداوسیما و نشریات دارند که اخبار حوزه بازنشستگی را بیش از پیش مورد توجه قراردهند و باید به این نکته توجه داشت که در حال حاضر مستمری بازنشستگان کفاف زندگی این قشر را نمی‌ دهد.
وی با تاکید بر اینکه کانون های بازنشستگی همواره پیگیر مطالبات این قشر بوده اند،  در زمان تصدی شادروان دکتر نوربخش در سازمان تامین‌اجتماعی سناریوهای مختلفی در حوزه همسانسازی حقوق مطرح شد که در این ارتباط توافقاتی نیز حاصل شد و در کمیسیون اجتماعی مجلس نیز در این ارتباط جلساتی تشکیل شده و کمیتهای به صورت خاص پیگیری این مهم را به عهده دارد.
بیات درباره اجرای طرح کرامت رضوی و اعزام بازنشستگان به مشهد مقدس، اظهار داشت: تا کنون ۱۴۰ هزار نفر از طرح کرامت رضوی در سطح کشور استفاده کرده اند و کانون های عالی بازنشستگی با تمام توان تلاش در ارایه خدمات به این قشر مهم دارند.
 
منبع: ایرنا
captcha
صدای مشاور
سهم تأمین‌اجتماعی در بیمه تکمیلی بازنشستگان ۱۲۰ درصد افزایش یافت

سهم تأمین‌اجتماعی در بیمه تکمیلی بازنشستگان ۱۲۰ درصد افزایش یافت

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی از افزایش ۸۰ درصدی سقف تعهدات و افزایش ۱۲۰درصدی سهم این سازمان در بیمه تکمیلی بازنشستگان خبر داد.

پیشخوان روزنامه ها
معرفی کتاب
نظرسنجی
سامانه پرداخت الکترونیکی بدهی کارفرمایان
logo-samandehi

آمار سایت

بازدید امروز : 6

بازدید دیروز : 21

بازدید ماهانه : 182

افراد آنلاین : 0

آمار کل سایت : 1298958