تأمین اجتماعی / شناسه خبر: 161245 / تاریخ انتشار : 1398/3/28 15:07
|

واگذاری نیروگاه گازی خلیج فارس به سازمان تامین اجتماعی

بزرگ‌ترین واگذاری‌های دولت به تامین‌اجتماعی در قبال بدهی، هفته گذشته نهایی شد.

تامین نیوز / در جلسه مشترک سازمان تامین‌اجتماعی با سازمان خصوصی‌سازی، واگذاری صددرصدی نیروگاه برق خلیج‌فارس به سازمان تامین‌اجتماعی در قالب پرداخت بخشی از بدهی بیمه ای دولت، نهایی شد. 

کارشناسان تامین‌اجتماعی، این واگذاری را از مهم‌ترین واگذاری‌های چند سال اخیر نامیده‌اند و آن را یک موضوع مهم برای تامین‌اجتماعی قلمداد می‌کنند. 
این نیروگاه با ظرفیت تولید بالا، در تامین برق جنوب کشور و پایداری شبکه نقش بسزایی دارد. نیروگاه گازی خلیج‌فارس به شرکت سرمایه‌گذاری تامین‌اجتماعی «شستا» واگذار می‌شود و پس از آن نسبت به عرضه سهامش در بورس اقدام خواهد شد.
حسین امیری‌گنجه، سرپرست معاونت اقتصادی و برنامه‌ریزی سازمان تامین‌ اجتماعی درباره این واگذاری بیان کرد: انتقال این نیروگاه، یکی از واگذاری‌های مهم به سازمان تامین‌ اجتماعی است. واگذاری این نیروگاه ۱۰ سال پیش به تصویب هیئت‌دولت رسیده بود، ولی دو ماده قانونی، مشکلاتی برای اجرای این مصوبه ایجاد کرده بودند. 
وی افزود: مهم‌ترین مشکل این بود که اگر اراضی این نیروگاه معارض داشته باشد، باید با هزینه سازمان تامین‌اجتماعی به‌عنوان خریدار، مشکل معارض برطرف شود. مشکل دوم، درباره مستندات ۱۰ سال آن، دارایی‌ها، بدهی‌ها و اسنادی بود که در تراز نهایی ارائه شده به سازمان خصوصی‌سازی ثبت شده باشد.
وی اضافه کرد: با پیگیری‌های ما این مسائل حل شد و انتقال نیروگاه به سازمان تامین ‌اجتماعی هفته گذشته نهایی شد. اکنون ارزش ریالی این واگذاری برای سازمان تامین‌اجتماعی سه‌هزار میلیارد تومان است که برای سازمان یک ابزار مالی مهم تلقی می‌شود. / م.حسینی
captcha
صدای مشاور
سهم تأمین‌اجتماعی در بیمه تکمیلی بازنشستگان ۱۲۰ درصد افزایش یافت

سهم تأمین‌اجتماعی در بیمه تکمیلی بازنشستگان ۱۲۰ درصد افزایش یافت

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی از افزایش ۸۰ درصدی سقف تعهدات و افزایش ۱۲۰درصدی سهم این سازمان در بیمه تکمیلی بازنشستگان خبر داد.

پیشخوان روزنامه ها
معرفی کتاب
نظرسنجی
سامانه پرداخت الکترونیکی بدهی کارفرمایان
logo-samandehi

آمار سایت

بازدید امروز : 5

بازدید دیروز : 21

بازدید ماهانه : 181

افراد آنلاین : 1

آمار کل سایت : 1298957