تأمین اجتماعی / شناسه خبر: 161270 / تاریخ انتشار : 1399/3/23 19:25
|

خبرهای خوش تامین اجتماعی

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی از وصول ۵۵۰ هزار میلیارد ریال از مطالبات این سازمان از دولت در سال ۹۹ خبرداد.

تامین نیوز /  آقای سالاری با اشاره به اعمال افزایش حقوق بازنشستگان گفت: معوقه افزایش حقوق خرداد، تیرماه پرداخت خواهد شد.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: ۵۵ هزار میلیارد تومان از مطالبات این سازمان از دولت امسال با رایزنی وصول می‌شود که این مهم در پیشبرد برنامه‌ها نقش محوری دارد.
 
«مصطفی سالاری» افزود: ۵۰ هزار میلیارد تومان از این مطالبات قرار است در سال جاری از محل واگذاری سهام ۱۶ شرکت دولتی به سازمان تامین اجتماعی و حدود ۶ هزار میلیارد تومان از محل اسناد خزانه وصول شود.
وی ادامه داد: هشت هزار میلیارد تومان از مطالبات سازمان تامین اجتماعی نیز در سال گذشته از دولت وصول شده است.
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی کشور یادآور شد: ۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه پارسال به بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی پرداخت شد که پیش‌بینی می‌شود امسال این رقم به ۲ هزار میلیارد تومان افزایش یابد.
سالاری افزود: یک مرحله تسهیلات قرض‌الحسنه در آینده نزدیک به بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی پرداخت خواهد شد و بقیه در پنج مرحله تا پایان سال پرداخت دارد.
وی ادامه داد: ۴۳ میلیون نفر معادل ۵۳ درصد جمعیت کشور زیر پوشش خدمات سازمان تامین اجتماعی هستند که سه رده ماموریتی مهم از سوی این نهاد بیمه‌گر به مشمولان ارایه می‌شود.
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی کشور گفت: آمار بیمه‌شده‌های زیر پوشش خدمات اداره کل تامین اجتماعی استان مرکزی از متوسط کشوری ۱۵ درصد بیشتر است.
 
سالاری افزود: سه و نیم میلیون بازنشسته از خدمات این سازمان بیمه‌گر بهره‌مند هستندکه با احتساب بیمه‌شدگان تبعی شمار آنان به حدود ۱۲ میلیون نفر افزایش می‌یابد.
وی، هزینه ماهانه سازمان تامین اجتماعی در سال گذشته را ۹ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: هفت هزار میلیارد تومان این رقم برای پرداخت حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران، ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان در زمینه درمان و ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیارد تومان در سایر حوزه‌ها صرف شده است.
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی کشور گفت: هزینه‌های ماهانه این سازمان بیمه‌گر برای سال‌جاری افزایش دارد که این مهم اهمیت وصول مطالبات را نشان می‌دهد.
سالاری افزود: ۹ هزار و میلیارد تومان از هزینه‌های ماهانه این سازمان امسال در بخش پرداخت حقوق بازنشستکان، ۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان در زمینه درمان و ۷۰۰ میلیارد تومان در سایر حوزه‌ها برآورد شده و در صورت محقق نشدن این ارقام سازمان مجبور به دریافت تسهیلات از بانک‌ها است.
وی اظهار داشت: افزایش اعتبار دفترچه‌های سازمان تامین اجتماعی برای حفظ حرمت بیمه شدگان در مراکز درمانی از جمله مهمترین اولویت‌های این نهاد بیمه‌گر در سال‌جاری است.
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تا تیرماه پارسال ۱۰ هزار میلیارد تومان بابت طلب یک‌سال و ۶ هزار میلیارد تومان بخش خصوصی برای یک سال و نیم از این سازمان طلب داشت.
سالاری گفت: اسفند ماه سال گذشته ۱۰۰ درصد طلب وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای افزایش اعتبار دفترچه این نهاد بیمه‌گر پرداخت شد و این بدهی به صفر رسید و افزایش نیافتن مطالبات این وزارتخانه در سال‌جاری در دستور کار این سازمان است.
وی ادامه داد: طلب بخش خصوصی و غیر دولتی از سازمان تامین اجتماعی حدود ۲ ماه است و تلاش برای پرداخت این مطالبات در اولویت برنامه‌ها قرار دارد.
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی خاطرنشان کرد: حقوق ۶۵ درصد بازنشستگان این سازمان سال گذشته کمتر از یک و نیم میلیون تومان بود که کفاف زندگی آنان را نمی‌داد.
سالاری افزود: مذاکراتی از اواسط پارسال با مسئولان و هیات دولت برای واگذاری سهام ۲۰ شرکت به سازمان تامین اجتماعی انجام شد که به‌دلیل کیفیت نداشتن چهار شرکت، تعداد آن‌ها به ۱۶ فقره کاهش یافته‌است.
وی ادامه داد: با دریافت منابع مالی از محل اسناد خزانه و واگذاری سهام این شرکت‌ها به سازمان تامین اجتماعی ۵۰ هزار میلیارد تومان بدهی دولت تسویه و هزینه سه سال متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی تامین می‌شود.
 
منبع: پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر 
captcha
صدای مشاور
سهم تأمین‌اجتماعی در بیمه تکمیلی بازنشستگان ۱۲۰ درصد افزایش یافت

سهم تأمین‌اجتماعی در بیمه تکمیلی بازنشستگان ۱۲۰ درصد افزایش یافت

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی از افزایش ۸۰ درصدی سقف تعهدات و افزایش ۱۲۰درصدی سهم این سازمان در بیمه تکمیلی بازنشستگان خبر داد.

پیشخوان روزنامه ها
معرفی کتاب
نظرسنجی
سامانه پرداخت الکترونیکی بدهی کارفرمایان
logo-samandehi

آمار سایت

بازدید امروز : 7

بازدید دیروز : 15

بازدید ماهانه : 162

افراد آنلاین : 0

آمار کل سایت : 1298938