تأمین اجتماعی / شناسه خبر: 161273 / تاریخ انتشار : 1399/6/26 10:45
|

کاهش ۴۷ درصدی مراجعه به بیمارستان‌های تامین اجتماعی

۱۷ میلیون و ۶۶۰ هزار و ۳۶۳ بیمار در سه ماه نخست سال جاری برای دریافت خدمات سرپایی از جمله ویزیت و خدمات تشخیصی‏‏‏‏‏‏‏‏‏ و درمانی به مراکز ملکی سازمان تامین اجتماعی مراجعه کرده‌اند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۴۷ درصد کاهش یافته است.

تامین نیوز /  براساس گزارش منتشر شده از سوی دفتر آمار و محاسبات اقتصادی و اجتماعی سازمان تأمین اجتماعی، در سه ماه نخست سال جاری، ۳۶۵ مرکز درمانی ملکی به مراجعین ارائه خدمات کرده‌اند که ۷۵ مرکز آن بستری و ۲۹۰ مرکز آن سرپایی بوده است.

از تعداد کل مراجعات سرپایی ۹۸.۲ درصد مشمول بیمه تامین اجتماعی، ۰.۲ درصد بیمه سلامت و ۱.۶ درصد مشمول سایر بیمه‌ها و بیماران آزاد بوده‌اند.
نسبت ویزیت سرپایی پزشکان متخصص به تعداد بیمار بستری مربوط به این دوران نیز برابر با ۱۱ بوده است و نشان می‌دهد به ازای ۱۱ بیمار ویزیت شده توسط پزشکان متخصص، یک بیمار در مرکز درمانی بستری و تحت درمان قرار می‌گیرد.
همچنین تعداد تخت فعال مراکز بستری اعم از بیمارستان و مراکز جراحی محدود، از ۹۳۳۲ تخت در سه ماهه اول سال ۹۸، به ۹۱۱۶ تخت فعال در سه ماهه اول سال ۹۹ رسیده است که ۲.۳ درصد کاهش را نشان می‌دهد.
با توجه به جمعیت ۴۴ میلیون و ۲۰۶ هزار ۳۱۴ نفری بیمه‌شدگان تحت پوشش درمان سازمان تامین اجتماعی، ۰.۲ تخت فعال بستری به ازای هر ۱۰۰۰ بیمه شده تا پایان اسفند ۹۸  اختصاص یافته است.
درصد اشغال تخت بیمارستان های ملکی هم در سه ماهه اول سال ۹۹ نسبت به مدت زمان مشابه در سه ماهه اول سال ۹۸، با کاهش ۲۸.۱ درصدی از ۷۱.۲ درصد به ۴۳.۰۸ درصد رسیده است.
 
آمار جراحی بستری در مراکز درمانی ملکی تامین اجتماعی 
تعداد کل موارد اعمال جراحی بستری در مراکز درمانی ملکی سازمان تامین اجتماعی نیز در سه ماهه اول سال ۹۹ نسبت به مدت زمان مشابه در سه ماهه اول سال ۹۸، کاهش ۴۱.۱ درصدی را نشان داده است که این کاهش بیشتر مربوط به موارد اعمال جراحی محدود بوده است.
در بخش بستری مراکز ملکی سه ماهه اول سال ۹۹، تعداد ۱۲۹ هزار و ۶۴۲ بیمار بستری و تحت درمان قرار گرفته‌اند که نسبت به سه ماهه اول سال ۹۸، کاهشی ۴۳.۶ درصدی را  نشان می‌دهد.
همچنین مجموع زایمان‌ها در سه ماهه اول سال ۹۹، برابر با ۲۸ هزار و ۷۰۸ مورد بوده است که نسبت به مدت زمان مشابه در سه ماهه اول سال ۹۸ کاهش ۲۰.۴ درصدی را نشان می‌دهد.
درصد زایمان سزارین نیز در سه ماهه اول امسال، به  ۴۳.۲ درصد رسیده است که نسبت به مدت زمان مشابه در سه ماهه اول سال ۹۸، تغییری را نشان نمی‌دهد.
 
منبع: روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی
captcha
صدای مشاور
سهم تأمین‌اجتماعی در بیمه تکمیلی بازنشستگان ۱۲۰ درصد افزایش یافت

سهم تأمین‌اجتماعی در بیمه تکمیلی بازنشستگان ۱۲۰ درصد افزایش یافت

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی از افزایش ۸۰ درصدی سقف تعهدات و افزایش ۱۲۰درصدی سهم این سازمان در بیمه تکمیلی بازنشستگان خبر داد.

پیشخوان روزنامه ها
معرفی کتاب
نظرسنجی
سامانه پرداخت الکترونیکی بدهی کارفرمایان
logo-samandehi

آمار سایت

بازدید امروز : 14

بازدید دیروز : 23

بازدید ماهانه : 617

افراد آنلاین : 1

آمار کل سایت : 1299393