تأمین اجتماعی / شناسه خبر: 161274 / تاریخ انتشار : 1399/6/26 12:15
|

تمهیدات ویژه بیمارستان‌های تامین اجتماعی برای مقابله با کرونا در پاییز

مدیرکل درمان مستقیم سازمان تامین اجتماعی با اشاره به موج سوم ویروس کرونا در فصل پاییز، از تمهیدات ویژه این سازمان به منظور مقابله با این بیماری خبر داد.

تامین نیوز / ابوالفضل آفریده مدیرکل درمان مستقیم سازمان تأمین اجتماعی گفت: با توجه به احتمال شدت شیوع ویروس کرونا در فصل پاییز (که با شیوع ویروس آنفلوانزا همراه می‌شود،) مراکز بهداشت و درمان سازمان تامین اجتماعی در همه استان‌ها تمهیدات لازم برای مقابله با این بیماری و اختصاص ظرفیت به بیماشدگان این سازمان را پیش‌بینی کرده‌ است.

وی ادامه داد: در اغلب مراکز بهداشت و درمان سازمان تامین اجتماعی مراجعان (بیماران مشکوک به کووید ۱۹) در بدو ورود به بیمارستان اسکرین شده و در صورت ابتلاء به کرونا به کلینیک‌ها و پزشکان خاص ارجاع داده می‌شوند.
به گفته آفریده، این اقدام سبب تفکیک بیماران مبتلا به کرونا از بیماران مبتلا به ویروس آنفلوانزا شده و بیماران کووید ۱۹ را نیز (در بخش‌های خاص) تحت مراقبت‌های ویژه قرار می‌دهد.
مدیرکل درمان مستقیم سازمان تامین اجتماعی تاکید کرد: شهروندان به ویژه بیماران زمینه‌ای از آغاز فصل پاییز باید با مصرف مایعات گرم و همچنین رعایت اصول و موازین بهداشتی (استفاده از ماسک، شست وشوی مداوم دست‌ها و به ویژه فاصله‌گذاری اجتماعی) مراقب سلامت خود و اطرافیان باشند.
آفریده تصریح کرد: ویروس کرونا و آنفلوانزا هردو با علائم مشابه دستگاه تنفسی بدن را درگیر می‌کنند، اما آبریزش بینی در ویروس آنفلوانزا شایع‌تر و سایر علائم (نظیر تب و...) به طور معمول در کرونا شدیدتر (سخت‌تر) است.
وی یادآور شد: بیماران در فصل پاییز در صورت ابهام در خصوص ابتلاء به ویروس کرونا یا آنفلوانزا، نخست با خودمراقبتی و استراحت برای درمان تلاش و با مشاهده علائم شدید کرونا به بیمارستان مراجعه کنند.
به گفته آفریده اکنون نیز یکهزار و ۱۷۵ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در مراکز بهداشت و درمان سازمان تامین اجتماعی بستری و روند مراجعه و بستری سیر نزولی اندکی را تجربه می‌کند.
 
منبع: ایرنا
 
 
 
 
captcha
صدای مشاور
سهم تأمین‌اجتماعی در بیمه تکمیلی بازنشستگان ۱۲۰ درصد افزایش یافت

سهم تأمین‌اجتماعی در بیمه تکمیلی بازنشستگان ۱۲۰ درصد افزایش یافت

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی از افزایش ۸۰ درصدی سقف تعهدات و افزایش ۱۲۰درصدی سهم این سازمان در بیمه تکمیلی بازنشستگان خبر داد.

پیشخوان روزنامه ها
معرفی کتاب
نظرسنجی
سامانه پرداخت الکترونیکی بدهی کارفرمایان
logo-samandehi

آمار سایت

بازدید امروز : 8

بازدید دیروز : 21

بازدید ماهانه : 184

افراد آنلاین : 0

آمار کل سایت : 1298960