سیاسی / شناسه خبر: 161339 / تاریخ انتشار : 1400/3/21 19:37
|

محسن مهرعلیزاده: برجام قویترین معاهده بین‌المللی در تاریخ ایران است

نامزد سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری از برجام به عنوان قوی ترین معاهده بین المللی در تاریخ کشورمان نام برد که در سایه آن توانستیم به حق غنی سازی که تا دیروز نادیده گرفته می‌شد، دست یابیم و به آن در جهان معاصر رسمیت ببخشیم .

تامین نیوز / محسن مهر علیزاده عصر جمعه در برنامه تلویزیونی شبکه کرمان افزود: در این  معاهده بین المللی که با تلاش دولت و مجموعه نظام و حتی با یادآوری ها، مراقبت ها ونظارت های عالی ترین سطح تصمیم گیران نظام، مقام معظم رهبری و سایرین بدست آمده بود ایرانیان توانستند در آنجا نظریات خود را اعلام و اعمال کنند.

 
وی ادامه داد: گرچه فکر می کردیم کار با برجام که خوشبختانه یک اجماع جهانی له ما ایجاد شد می توانست راه های سرمایه گذاری خارجی، تبادلات، صادرات، واردات و توسعه را بگشاید که آمریکا این را می دانست لذا راه را بست و با خروج و بی اثر کردن برجام و از طرف دیگر با فشارهای اقتصادی و تحریم اشخاص و سازمان ها و شخصیت ها فکر می کردند که با فشاری که از انتهای ۹۷ با خروج برجام ایجاد کردند خواهند توانست این فشار را بر مردم وارد کرده و مردم را نا امید کنند.
 
وی به بدعهدی های آمریکا اشاره کرد و گفت: آمریکا هیچ وقت با ما دوستی نکرد و همان کشوری است که در اوایل انقلاب با تحریک نیروهای شاه و نیروهای وابسته در داخل ناامنی ایجاد و هشت سال جنگ و خونریزی از طریق عراق بر ما تحمیل کرد و بعد به روش های مختلف با ما دوستی نکرد و همواره عناد ورزید.
 
دولت زندگی یعنی وجود نشاط و شادابی بدون تحکم و زور و جنگ
 
 نامزد سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری گفت : دولت من دولت زندگی است بدین معنا که همه زندگی نباید ماتم باشد بلکه ما شادابی، نشاط ، امید ، افتخار ، عزت و اعتماد می‌خواهیم  نه جنگ و زور و تحکم.
 
وی ادامه داد:  دولت زندگی یعنی معیشت زندگی خوب،آبرومندانه، شرافتمندانه و پرافتخار برای ایرانی و برای شادابی است.
 
وی  ضمن سلام به همه ایرانیان سرافراز، بزرگوار، پرافتخار، تاریخ سازان بزرگ دنیا و خانواده های معزز شهدا و ایثارگران و آنهایی که با خون خود از مرزهای پرگهر میهن مان و از مرزهای عفت، شرافت و اعتقاد دفاع کردند افزود: از اینکه این افتخار نصیب من شد که در خدمت شما مردم سرافراز ایران باشم بر خود می بالم.
 
مهر علیزاده  ادامه داد: من فرزند ایران هستم، کسی که عمری در جهت آنچه که نیت خیر برای ساختن ایرانی عزیز برای ایرانیان سرافراز با نیتی پاک برای بنیان نهادن نهادهای راحتی، آرامش و آسایش شما عزیزان ایرانیان پرافتخار تلاش کرده است.
 
انتخاب آگاهانه راه برون رفت از مشکلات را هموار می کند
 
وی با بیان این مطلب که امروز کشور ما در موقعیت و مقطع تاریخی بسیار خطیری قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: امروز مردم ایران دست به انتخابی خواهند زد که توسط آن بتوانند با تکیه بر تجربیات گذشته خود، راهی برای برون رفت از مشکلات پیچیده و بسیاری که در کشور موجود است، بیابند و با انتخاب خود خدمتگزاری را سر کار بیاورند که آن خدمتگزار بتواند به تمام معنا در خدمت مردمش باشد.
 
مهرعلیزاده  تصریح کرد: امروز متاسفانه مسائل معیشتی، فقر، تنگدستی، بیکاری، فاصله بسیار زیاد اجتماعی بین اقشار مختلف جامعه ( قشر نادار و قشر مرفه)،  افزایش سطح خط فقر و رسیدن خط فقر به ۷۰ درصد جامعه و ۷۰ دهک جمعیتی جامعه و از آن طرف کشمکش های بی حاصل بین افراد، گروه ها، نظرگاه ها و صاحب نظران مختلف در عرصه های مختلف چه سیاسی، چه اجتماعی و چه فرهنگی و تاسف بار تر از آن باید اذعان کنم که در کشوری زندگی می کنیم با همه نیت خیر خیلی از مسئولان، متاسفانه دست ناپاکی، اختلاس، دزدی، فساد دست یازیدن به بیت المال، فشار بر مردم و نیز تحمیل زندگی سخت بر مردم را در رویه های اجرایی خود برگزیده اند و چنان معیشت سختی را برای مردم فراهم آورده اند که مردم امید به آینده خود را خیلی کمتر از آنکه باید باشد، دارند.
 
وی ادامه داد: بعضی از اقدامات مسئولان که بهتر است کلمه نامسئولان را به کار ببرم؛ کسانی که اسم خود را مسئول گذاشته اند و برای گرفتن کرسی های ریاست و کرسی های مسئولیت به دنبال روش های ناثواب رفتند و بعضا کرسی خریدند ، میز خریدند، میز فروختند،  امضا خریدند  و امضا فروختند و کشور را به جایی رساندند که کشوری که می تواند و می توانست به قوی ترین و غنی ترین کشور منطقه تبدیل شود،  امروز با مشکلات عدیده ای مواجه است .
 
باید اعتماد از دست رفته را برگرداند
 
مهر علیزاده  تاکید کرد: اینها را برای ناامید کردن عرض نمی کنم و متاسفانه این اقدامات باعث شده فاصله بسیار زیادی از آنچه درسالهای ابتدایی پیروزی انقلاب اسلامی بود، اعتماد مردم به نظام، حاکمیت، مدیریت و مدیران اجرایی به مقدار خیلی زیادی آسیب دید و این عدم اعتماد سرمایه سنگینی است که از بین می رود و از بین رفتن آن باعث می شود که حتی در صورتی که مسئول و مسئولان بخواهند کار درستی و کار در جهت منافع مردم و منافع ملی انجام دهند، مورد اعتماد و پذیرش مردم واقع نشود و این متاسفانه بدترین نقطه ممکن است.
 
وی اظهار داشت: باید واقعیت ها را گفت و باید مردم بدانند که اگر فرد یا افرادی در جایگاهی قرار گرفتند می خواهند بین خود و خدای خود و مردم خودشان پیمان ببندند که مشکلات مردم را حل کنند، افرادی هستند که مشکلات مردم را می دانند و از درد دل مردم باخبر هستند ؛  پدر و مادری که شرمسار از فرزندان خود برای آوردن نانی برای خانه است و یا پدری که سالیان سال در واحد تولیدی مشغول به کار بوده و در اثر بیکاری چندین وقت است که درآمدی ندارد و حتی هزینه های روزانه زندگی فرزندان خود را نمی تواند تامین کند آن شرمساری را بتواند درک کند و دیده باشد و فهمیده باشد.
 
وی با تاکید بر این مطلب که فقط دیدن و فهمیدن و بازگو کردن آنها نمی تواند مشکل را حل کند، عنوان کرد: من هم مانند شما و از خانواده متوسط بیرون آمده ام و زندگی متوسطی دارم و گرچه چندین سال به عنوان مدیر در بخش های مختلف کار می کنم باید بگویم که مشکلات زیاد هستند اینکه فکر کنیم مشکلات را عده ای می توانند آن بالا بنشینند و حل کنند، ایده درستی نیست اما در عین حال اینکه فکر کنیم وظیفه آن کسی و جمعی که بالا نشسته اند و مسئوایت اداره امور را بر دست گرفته اند، وظیفه آنها است که راه برون رفت از مشکلات را طراحی کنند و راه بیافتند و ما ملت را به دنبال خود بکشانند و با هم قضایات را حل کنیم، درست تر است.
 
مهر علیزاده ادامه داد: از پیروزی انقلاب به بعد و زمان جنگ زحمات زیادی که دولت وقت کشید، انصافا شرایط جنگ، سخت بود و روزی صدها شهید می آوردند و می بردند، مردم نگران، بمباران و جنگ و تحریم ها به شکل بدتر، زدن کشتی های نفتی مان، امکان صدور نفت نبود و درآمد نفتی نبود، درآمد اقتصادی کشور حداقل بود، زندگی را اداره کردن کار مشکلی بود و واقعا دستشان درد نکند.
 
به گفته وی در دهه ۶۰ انصافا با یک نظام صحیح اقتصادی، دولت کاری کرده بود که با ۶ یا ۶.۵ میلیارد دلار درآمد نفتی که حداقل ۳.۵ میلیارد دلار صرف هزینه های جنگ و سه میلیارد آن برای برای توسعه، کار، رزق و روزی مردم می شد واقعیت این بود که انرژی، ویتامین و پروتئین لازم دریک حداقلی به مردم می رسید و همان موقع بود که می گویم اعتماد چقدر مهم است زیرا مردم حتی تا پنج فرزند خود را شهید می دادند و  اما پیرزن باز هم می آمد و النگوی به یادمانده از شوهر  خود را هدیه می کرد و این سرمایه بسیار بزرگی بود.
 
وی تاکید کرد: جلوتر آمدیم و دولت دیگری حاکم شد و ضمن آنکه زحمت کشیدند ولی متاسفانه شرایطی فراهم شد که روحیه جلب تعاون همگان برای یک همکاری مشترک برای پیشبرد کار اگر چه دولت ، دولت سازندگی بود و اگرچه همه دنبال سازندگی بودیم ولی به هر حال شرایطی پیش آمد که آنچه ایده آل بود پیش نیامد اما دستشان درد نکند.
 
دولت اصلاحات برای کشور عزت و افتخار آفرید
 
وی یادآور شد: در  قدم بعدی دولتی پیش آمد که انصافا تمام جد و جهد خود را گذاشت، دولت اصلاحات، شما انتخاب کردید که دوباره برای کشور عزت و افتخار آفرید، پاسپورت مان اعتبار پیدا کرد، روسای جمهور کشورهای اروپایی برای دعوت از رئیس جمهور شما صف کشیدند و تئوری یا نظریه گفت و گوی تمدن ها در سطح جهان طنین افکن شد، یک ایرانی مسلمان و در دنیا مطرح شد که طرفدار جنگ نیستیم و طرفدار گفت و گو و صلح هستیم و در سازمان ملل به عنوان یک نظریه ایرانی در مقابل جنگ تمدن ها که یک نظریه حاکم بر ادبیات سیاسی بین المللی جهان بود قد برافراشت و مورد تعظیم و تکریم دنیا قرار گرفت.
 
مهر علیزاده  بیان کرد: ارز در طول دو دوره دولت های اصلاحات قیمت بین ۶۰۰ تا ۸۰۰ تومان بود و چندین سال روی ۸۰۰ تومان ثابت ماند و  تورم نزدیک ۵۰ درصد و حدود ۴۸ درصد کنترل شد و پایین آمد و به زیر ۱۰ درصد رسید و تک رقمی شد؛ بعد از چندین سال تجربه تورم ۳۰، ۳۵، ۴۰ و نزدیک ۵۰ درصد و ارزش پول ملی حفظ شد، روابط اجتماعی، شادابی اجتماعی، امید مردم به آینده، ارتباط مهربانه مردم با دولت و حاکمیت و افتحار ایرانیان در سطح دنیا و در آمد و رفت ها، بسیاری از شاخص های زندگی، شاخص سلامت اداری و شاخص بهبود فضای کسب و کار ارتقا یافت و داشتیم به سمتی می رفتیم که باز هم آن افتخار ایرانی بودن را در جبین خود داشته باشیم.
 
وی ادامه داد:  دو دولت دیگر آمد که متاسفانه خیلی از این ها عوض شد و البته من نمی خواهم کارهای خوب آن دولت ها را نادیده بگیریم زیرا بی انصافی است و آن دو دولت نیز کارهایی خوبی داشتند تا رسیدیم به دو دوره ای که الان درآن هستیم و انتهای دوره دوم این دو دوره است.
 
تمامیت خواهی  و تنگ نظری ها مانع پیشرفت کشور
 
نامزد سیزدهمین دور انتخابات ریاست جمهوری گفت: یکسری کارهایی که حداقل نشاط را می تواند به جامعه بیاورد توسط عده ای با تنگ نظری کامل محدود می شود و عده ای می خواهند به شکل تمامیت خواهی بر همه ارکان این مملکت فایق بیایند و دیدگاه های تنگ نظرانه خود را اعمال کنند هم هست و این شما را عصبانی کند.
 
وی گفت: اینکه برخی ها  به بحران آب توجه نمی شود و غافل می شوند و به جای بحران آب به دوچرخه سواری یا بزم موسیقی و شعرخوانی و یا آب بازی چند جوان در پارک گیر می دهند درد بزرگی است.
 
مهرعلیزاده افزود:  به جای اینکه به فکر معیشت مردم باشند در جهت از سکه انداختن دولت به فکر ریختن مردم به خیابان و شعار مرگ بر این وآن بدهند یک ضعف است.
 
وی با تاکید براینکه تمام کنید مرگ را و زندگی کنید این دشمنی و کینه ها را تمام کنید و زندگی کنید اظهار داشت : والله ما ایرنی ها انسان های بزرگی هستیم و این در شان ما نیست که روز و شب به دیگران گیر بدهیم و مرگ بفرستیم.
 
مهر علیزاده  گفت: باید با بزرگواری با دنیا برخورد کنیم ما باید طوری در دنیا حرکت کنیم که خود حرکت ما بزرگی ما در تاریخ چندین هزار ساله خود را نشان بدهد و دنیا نیز همین را از ما توقع دارد.
 
وی افزود: سابقه بسیاری از کشورها بسیار اندک است و به هزار سال نمی رسد اما یکی از اصیل ترین و قدمی ترین و بزرگترین و مقتدرترین امپراطوری ها امپراطوری ایران بوده که امپراطوری روشنی بوده نه امپراطوری چنگیزخان مغول بلکه حکومت کوروش.
 
ما به ایرانی بودن و مسلمان بودنمان افتخار می کنیم افتخار می کنیم آنقدر سطح فرهنگ ایرانیان بالا بوده بدون خونریزی و جنگ و درگیری توانست هم اسلام را جذب و هضم کند و هم از خود به اسلام فرهنگ و آموزه بدهد و این ترکیب زیبایی از اسلامیت ایرانیان در کلام شهید مطهری است.
 
مهرعلیزاده با بیان اینکه ما بزرگیم و بزرگان باید حرکات بزرگانه انجام دهند تصریح کرد: اما شما حق دارید و می گویید اگر من بزرگ هستم پس حق بزرگواری من کجاست؟ چرا نمی گذارید در زندگی شاداب باشم چرا نمی گذارید در فضای رقابتی کسب و کار داشته باشم.
 
وی اظهار داشت: من از ۲۵ سالگی و از سال ۱۳۶۰ وارد بازار کار شدم و از کف کارخانه کار را شروع کردم و بعد از دو سه سال در صنعت خودرو مدیر عاملی  و بعد از آن پنج سال معاون صنایع وزیر صنایع سنگین شدم و بعد از آن موسس منطقه آزاد کیش شدم و آنچه که امروز می بینید من نساختم اما زیر بنای آن را من گذاشتم.
 
مهر علیزاده تاکید کرد: آیت الله هاشمی رفسنجانی مسئولیت نیروگاه اتمی بمباران شده بوشهر را به من سپرده و من مذاکره کردم و قرارداد بستم تا اینکه به عنوان نیروگاه هسته ای ساخته شد.
 
وی گفت: در دولت خاتمی به عنوان استاندار خراسان بودم و بعد در دولت دوم خاتمی معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان تربیت بدنی در خدمت ورزشکاران بودم.
 
مهرعلیزاده گفت: قبل از آن در شرکت سرمایه گذاری شاهد به عنوان بنیان گذار موسسه اندوخته شهدا بودم.
 
وی ادامه داد: اکنون فردی شدم که با تکیه بر امکانات و تجربیات و تحصیلات در امر برنامه ریزی اقتصاد و پولی مالی سیاسی اجتماعی و فرهنگی می دانم مشکلات کجاست.
 
توجه به تولید و از بین بردن رانت
 
مهر علیزاده  تصریح کرد: اکنون مشکل ما راه اندازی تولید و از بین بردن رانت ها است و قطع ارز چهار هزار و ۲۰۰ تومانی است که موجب رانت شده است.
 
وی افزود: می گویند بخشی از این ارز نیمایی بوده اما تلف شدن ۱۱ میلیارد دلار درآمد مردم است و این بی عرضگی است شاید خیانت نباشد اما کار ندانستن است.
 
وی گفت: من از شما خواهش میکنم با دقت مطالعه کنید مشکل امروز ما اقتصاد است و مشکل اقتصاد را کسی می تواند حل کند که اقتصاد بداند دوباره تکیه کردن به اشخاص فرهنگی ، امنیتی و نظامی، حقوقدان و قاضی به والله مشکل را حل نمی کند دیدیم در گذشته چه شد من با کسی مخالفت نمی کنم ولی می خواهم بگویم باید برای یک درد به به متخصص همان درد مراجعه کنیم.
 
مهر علیزاده  اظهار داشت: شما بروید در پادگان ها و دادگاه هایتان و شورای فرهنگی و شورای قانون گذاری تان اجازه بدهید یک نفر بیاید که کار را می می فهمد دزد هم نبوده و سالم و پاکدست کار کرده است.
 
ما قانون اساسی داریم اجازه بدهید زندگی کنیم کشور قانون دارد و من و پدر بزرگ من به قانون اساسی رای داده ایم و من به این مهم احترام می گذارم پس اجازه بدهید همان باشد بر اساس همان زندگی کنیم مداخله نکنید هر روز فشار نیاورید گرسنگی و بیکاری کم نیست؟
 
وی بیان کرد: چی می خواهید؟ بگذارید یک نفر بیاید که جنسش از خودمان است دنبال حکم و قانون و بگیر ببند نیست دلسوزی دارد ، سالم است و در خانواده متوسط و حتی پایین بزرگ شده و می فهمد فقر و زندگی عادی یعنی چی، بگذارید بیاید و بر اساس آن بتواند کار بکند.
 
مهر علیزاده با اشاره به اینکه من در سه کتاب ۵۰۰ صفحه ای برنامه هایم را نوشته ام گفت: میزان یارانه ها را حداقل باید پنج برابر اضافه کنیم که از این وضعیت فلاکت بار خارج شویم.
 
وی در خاتمه با بیان اینکه  در مورد اشتغال، مسکن و بازنشستگان و جلوگیری از حیف و میل ها با قاطعیت برنامه ریزی مشخص دارم  اظهار داشت: مردم به خدا قسم با اتکای شما خواهم ایستاد تا به رویه های غلط پایان بدهم.
 
انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا بطور همزمان در روز جمعه ۲۸خرداد برگزار می شود.
 
منبع: ایرنا
captcha
صدای مشاور
سهم تأمین‌اجتماعی در بیمه تکمیلی بازنشستگان ۱۲۰ درصد افزایش یافت

سهم تأمین‌اجتماعی در بیمه تکمیلی بازنشستگان ۱۲۰ درصد افزایش یافت

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی از افزایش ۸۰ درصدی سقف تعهدات و افزایش ۱۲۰درصدی سهم این سازمان در بیمه تکمیلی بازنشستگان خبر داد.

پیشخوان روزنامه ها
معرفی کتاب
نظرسنجی
logo-samandehi

آمار سایت

بازدید امروز : 2

بازدید دیروز : 24

بازدید ماهانه : 206

افراد آنلاین : 0

آمار کل سایت : 1299629