سیاسی / شناسه خبر: 161345 / تاریخ انتشار : 1400/3/21 19:25
|

رییسی: رفع حاشیه نشینی با رسیدگی به روستاها میسر می‌شود

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: باید از اساس مساله حاشیه نشینی در مشهد و دیگر شهرها را رفع کرد و لازمه آن نیز توجه و رسیدگی به روستاها است.

تامین نیوز / حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رییسی عصر جمعه در برنامه گفتگوی تلویزیونی با مردم خراسان رضوی افزود: مسئله حاشیه نشینی در مشهد بیش از مناطق دیگر است و افراد حاشیه نشین پیش از این در روستاها به تولید مشغول بوده اند که به دلیل عدم توجه به وضعیت اقتصادی و کشاورزی و قابل پیش بینی نبودن تولید محصولات خود مجبور به زندگی در حاشیه شهرها شده اند.

وی ادامه داد: دولت باید محصولات آنها را به صورت تضمین بخرد در غیر این صورت مجبور به خرید محصول از خارج هستیم لذا باید کشاورز بتواند محصولات کشاورزی را پس از برداشت با اطمینان بفروشد.
 
این نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: اگر به کشاورزی رونق  دهیم از حاشیه نشینی در شهرها کاسته خواهد شد و باید به حاشیه نشینها نیز رسیدگی کرد، این خانواده ها که اهل کار هستند در وضعیت خوبی زندگی نمی‌کنند و رسیدگی به وضعیت آنان بسیار جدی است، در زمان فعالیت در آستان قدس رضوی نیز توجه خاصی به حاشیه شهر مشهد داشته و معتقدم باید به حاشیه شهرهای دیگر کشور نیز توجه نمود.
 
وی افزود: مسوولان اغلب از حاشیه نشینی مطابق آمار یاد می کنند اما در عمل برخی مسائل مورد توجه قرار نمی‌گیرد، در صورت انتخاب به عنوان رییس جمهوری هم به علل حاشیه نشینی و همچنین به رفع مشکلات حاشیه نشینی توجه خواهم کرد.
 
تسهیل زیارت مساله نخست خراسان رضوی
 
حجت‌الاسلام رییسی ادامه داد: اولین مسئله در خراسان رضوی موضوع زیارت و تسهیل امور زائر است، در سال هایی که توفیق خادمی در آستان مقدس حضرت امام رضا (ع) را داشتم اول به تسهیل امر زیارت توجه کردم، سالانه ۲۷ تا ۳۰ میلیون زائر در مشهد داریم لذا تسهیل امر زیارت در مشهد و همچنین شهرهایی که در مسیر زیارت قرار دارند بسیار مهم است.
 
وی به میهمان نوازی مردم مشهد و دیگر شهرستانهای خراسان رضوی اشاره کرد و گفت: این مردم آرامش خود را برای زیارت زائران هزینه می کنند، پیشتر نیز از دغدغه های من این بود که علاوه بر تامین اسکان برای خانواده متوسط زائر، برای خانواده های محروم نیز محل اسکان فراهم کنم که نتیجه آن ساخت زائرسراها در دوره خادمی من در آستان قدس رضوی بود.
 
نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: معتقدم آستان قدس رضوی نباید در برخی اقدامات مانند ساخت پاساژ شرکت کند، این نوع رفتارها هزینه اجتماعی به آستان قدس رضوی تحمیل می کند از سوی دیگر مشهد نیازی به توسعه مغازه ندارد. در راستای تغییر این اقدامات تصمیم گرفتم با هماهنگی دولت برخی پروژه های آستان قدس رضوی را تبدیل به احداث بیمارستان هزار تختخوابی کنم که همکاری نکردند و این امر به نتیجه نرسید.
 
وی ادامه داد: مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی ایران اسلامی محل بسیاری از برکات خداوند متعال است و این استان اکنون قطب کشاورزی کشور شده و لازم است کارهای بسیار از جمله در حوزه آب انجام شود.
 
حجت‌الاسلام رییسی گفت: در کشور ما کمبود آب به خاطر کاهش نزولات آسمانی وجود دارد اما مشکل اصلی در کشور مدیریت آب است، با اصلاح مدیریت می‌توان مصرف آب شرب، صنعت و کشاورزی را مدیریت نمود.
 
افزایش تجارت خارجی در منطقه به مدد خراسان رضوی
 
وی به ظرفیتهای بازرگانی و تجاری خراسان رضوی اشاره کرد و افزود: می توانیم با کشورهای همجوار در آسیای مرکزی به خوبی تجارت کنیم، اکنون سهم ما از تجارت هزار میلیارد دلاری منطقه ۲ درصد و بسیار اندک است. می توان سهم ۲۰ میلیارد دلاری تجارت ایران در منطقه را به ۴۰ میلیارد دلار افزایش داد و خراسان رضوی می‌تواند در کنار استانهای همجوار نقش مهمی در این رونق ملی داشته باشند.
 
این نامزد انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: وزارت امور خارجه در ارتباط با دیپلماسی اقتصادی و بازاریابی برای کالاهای داخلی می تواند نقش مهمی ایفا کند و علاوه بر این بازارچه های مرزی استان نیز باید به صورت فعال وارد عمل شوند چرا که برخی از آنها فعال نیستند.
 
وی معادن را یکی از ذخایر خدادادی کشور دانست و گفت: یک مشکل عمده در این صنعت این است که تعداد زیادی پروانه بهره برداری معدن در کشور صادر شده اما نیمی از آنها فعال نیست می توان با رفع این مشکل بر مساله بیکاری فائق آمد.
 
حجت‌الاسلام رییسی افزود: نباید در استانی مثل خراسان رضوی که در حوزه های کشاورزی، صنعت و خدمات فعال است شاهد بیکاری باشیم، می توان این استان را در کاهش بیکاری پیشگام کشور نمود از طرفی فعال شدن حوزه کارهای دانش بنیان در این زمینه در توسعه نقش مهمی خواهند داشت.
 
با رفع مشکل ازدواج نیاز به تبلیغ برای ازدواج جوانان نیست
 
وی ادامه داد: اگر زمینه اشتغال و مسکن در کشور فراهم شود ازدواج جوانان دیگر نیاز به تبلیغ ندارد، می توان با ظرفیت عظیم خراسان رضوی و با وجود فرهیختگان استان و بهره گیری از  صنایع عظیم آن به رفع مشکلات و دغدغه مردم امیدوار بود.
 
این نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: باید تلاش کنیم مردم حضور بسیار فعال در انتخابات داشته باشند و بعد از انتخابات نیز در رفع دغدغه ها و اجرای عدالت در تقسیم ظرفیتهای کشور باید ما را همراهی کنند.
 
وی افزود: جوانان خراسانی به هر دلیلی اگر سرخورده و ناامید شده‌اند امیدوارم در صحنه حضور پیدا کنند تا شرایط را تغییر دهند، تغییر شرایط و وضعیت امروز که از آن ناراحت و نگران هستیم امکان پذیر است و این تغییر در دست جوانان است.
 
حجت‌الاسلام رییسی ادامه داد: برخی امید به تغییر در وضعیت دستگاه قضایی نداشتند اما در همین دوره کوتاه تصدی اینجانب بر این مجموعه تغییرات رخ داد و نگاه مردم در این خصوص تغییر کرد.
 
انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری همزمان با ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا، دومین میان دوره‌­ای مجلس خبرگان رهبری و نخستین میان دوره‌ای یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ۲۸ خرداد امسال برگزار می‌شود.
 
سعید جلیلی، محسن رضایی میرقائد، سید ابراهیم رئیس‌الساداتی مشهور به رییسی، علیرضا زاکانی، سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، محسن مهرعلیزاده و عبدالناصر همتی هفت نامزد انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری هستند.
 
منبع: ایرنا
captcha
صدای مشاور
سهم تأمین‌اجتماعی در بیمه تکمیلی بازنشستگان ۱۲۰ درصد افزایش یافت

سهم تأمین‌اجتماعی در بیمه تکمیلی بازنشستگان ۱۲۰ درصد افزایش یافت

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی از افزایش ۸۰ درصدی سقف تعهدات و افزایش ۱۲۰درصدی سهم این سازمان در بیمه تکمیلی بازنشستگان خبر داد.

پیشخوان روزنامه ها
معرفی کتاب
نظرسنجی
logo-samandehi

آمار سایت

بازدید امروز : 21

بازدید دیروز : 15

بازدید ماهانه : 176

افراد آنلاین : 3

آمار کل سایت : 1298952