تأمین اجتماعی / شناسه خبر: 161396 / تاریخ انتشار : 1400/4/22 12:14
|
مدیر کل تامین اجتماعی غرب تهران بزرگ:

تامین اجتماعی دغدغه بیمه‌شدگان را در زمان کرونا کاهش داد

مدیر کل تامین اجتماعی غرب تهران بزرگ گفت:‌ با گسترش اپیدمی ویروس کرونا و دریافت خدمات از سوی تامین اجتماعی، نگرانی بیمه‌شدگان، کارفرمایان و بازنشستگان کاهش یافت.

تامین نیوز / حسین امیری‌گنجه در حاشیه نشست با تعدادی از کارفرمایان خوش‌حساب تحت پوشش اداره کل تامین اجتماعی غرب تهران بزرگ افزود: بر اساس ارزیابی‌ها، خسارات بحران کرونا به واحدهای صنفی ایران تا پایان سال بیش از ۲۰۰ هزار میلیارد تومان برآورده می‌شود. بر اساس این سنجش در موج اول تا سوم تعطیلی‌های کرونایی در ایران واحدهای صنفی در ماه دستکم بیش از ۲۵ هزار میلیارد تومان زیان دیده‌اند.

وی فراگیری و گستردگی بحران کرونا را فراتر از تحریم‌های ظالمانه دانست و تاکید کرد: کرونا تقریبا به همه بخش‌های اقتصادی ایران آسیب رسانده و فقط در حوزه واحدهای صنفی و کارگاه‌های گوناگون حدود یک میلیون و ۴۰۰ هزار واحد صنفی به طور مستقیم یا غیرمستقیم از بحران کرونا آسیب جدی دیده‌اند.
مدیر کل تامین اجتماعی غرب تهران بزرگ تاکید کرد: طی چند ماه اولیه اپیدمی ویروس منحوس کرونا بیش از ۳۰ میلیارد تومان هزینه به سازمان تامین اجتماعی وارد نمود.
امیری‌گنجه یکی از اصول اساسی سازمان تامین اجتماعی را حمایت از تولید، کارفرمایان و بیمه‌شدگان دانست و تصریح کرد: در جریان بحران‌های اقتصادی بسیاری از کشورها به دلیل بحران‌ها، منابع درآمد خود را از دست می‌دهند و امکان دسترسی به خدمات ضروری را ندارند پس بنابراین آسیب‌های جدی می‌بینند، اما تامین اجتماعی با تمام وجود و درک شرایط خاص کشور همراه و در کنار کارفرمایان و بیمه‌شدگان بوده و خواهد ماند.
وی با اشاره به اقدامات این سازمان در زمان اپیدمی ویروس کرونا گفت: امهال حق بیمه سهم کارفرمایی مشمول مقررات امهال ۲۰ درصد بود که ۱۴ رسته از جمله آموزشگاه‌ها، اغذیه‌فروشی‌ها، رستوران‌ها، مراکز تفریحی و گردشگری، مراکز ورزشی و ... مشمول آن مقررات شدند.
مدیر کل تامین اجتماعی غرب تهران بزرگ یکی دیگر از اقدامات تامین اجتماعی را پرداخت بیمه بیکاری به کارگرانی دانست که به طور موقت یا دائم شغلشان  را از دست دادند.
امیری‌گنجه تاکید کرد: پرداخت بیمه بیکاری در سطح اداره کل غرب تهران بزرگ حدود ۱۶ هزار نفر تا پیش از کرونا بود که با گسترش این ویروس بیش از ۳۷ هزار نفر در سامانه متقاضی دریافت حقوق بیمه بیکاری بوده‌اند که  بیش از ۷۰% آنها شرایط دریافت داشته‌اند و بیمه بیکاری دریافت نموده‌اند.
مدیر کل تامین اجتماعی غرب تهران بزرگ پرداخت تعهدات کوتاه‌مدت از جمله پرداخت غرامت دستمزد ایام بیماری کرونا، برگزاری نشست کارگاه‌های بحران‌زده، کمک به حل مشکلات کارگاه‌ها، ارائه خدمات غیرحضوری، اجرای طرح متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان، حذف دفاتر درمانی، افزایش سقف بیمه تکمیلی بازنشستگان، پرداخت وام‌های گوناگون و اجرای بخشودگی جرائم را از دیگر اقدامات این اداره کل در راستای اجرای سیاست‌های کلان سازمان تامین اجتماعی دانست.
 
منبع: اداره کل تأمین اجتماعی غرب تهران بزرگ
captcha
صدای مشاور
سهم تأمین‌اجتماعی در بیمه تکمیلی بازنشستگان ۱۲۰ درصد افزایش یافت

سهم تأمین‌اجتماعی در بیمه تکمیلی بازنشستگان ۱۲۰ درصد افزایش یافت

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی از افزایش ۸۰ درصدی سقف تعهدات و افزایش ۱۲۰درصدی سهم این سازمان در بیمه تکمیلی بازنشستگان خبر داد.

پیشخوان روزنامه ها
معرفی کتاب
نظرسنجی
سامانه پرداخت الکترونیکی بدهی کارفرمایان
logo-samandehi

آمار سایت

بازدید امروز : 4

بازدید دیروز : 29

بازدید ماهانه : 184

افراد آنلاین : 1

آمار کل سایت : 1299607