سیاسی / شناسه خبر: 161407 / تاریخ انتشار : 1400/4/27 10:18
|
گفت و گو با یک فعال سیاسی؛

تحقق توسعه نیازمند حذف نگاه سیاسی و جناحی در نظام مدیریتی کشور است

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب با توجه به تاکید رئیس‌جمهوری منتخب درباره فراجناحی بودن دولت سیزدهم گفت: کشور زمانی می‌تواند به توسعه برسد که نگاه سیاسی و جناحی را از چارچوب نظام مدیریتی حذف کنیم.

تامین نیوز / محمدرضا حکیمی‌پور درباره ضرورت‌های سیاست داخلی دولت سیزدهم گفت: با نگاهی سطحی به شرایط و همچنین بررسی دلایل وضعیت کشور می‌توان به این نتیجه رسید که اگر دنبال حل مشکلات هستیم، در گام نخست باید اعتمادسازی کرده و به مردم تفهیم کنیم که همه دستگاه‌ها توان خود را برای باز شدن گره‌های کور جامعه به‌کار می‌گیرند.

به گفته وی، اینکه دو انتخابات ۹۸ و ۱۴۰۰ با کمترین میزان مشارکت برگزار شد، دلیلی جز بی‌اعتمادی و همچنین دلسردی مردم نداشت. به همین دلیل دولت سیزدهم باید تلاش خود را به کار بگیرد تا به هر راهی که لازم است، اعتماد را به افکار عمومی تزریق کند.
این فعال سیاسی اصلاح‌طلب ادامه داد: یکی از کارهایی که لازم است در قوه ‌مجریه به آن توجه شد، چیزی جز این نیست که اعضای کابینه و تصمیم‌گیران نهادهای دولتی با هم همسو باشند و اینطور نباشد که اختلاف‌سلیقه و در نتیجه موازی‌کاری در انجام ماموریت‌ها خلل ایجاد کند. همین حالا که سهم‌خواهی شدت گرفته، ‌رئیس‌جمهوری منتخب نیاز است با دقت لازم مدیران را گزینش کند تا دولت بتواند در آرامش، مسیر خود را طی کند.
حکیمی‌پور تصریح کرد: مساله‌ای که در طول سالیان گذشته به منافع ملی آسیب‌هایی جدی وارد کرده، سوءمدیریت در لایه‌های مختلف ارکان‌ نظام است. اگر در موقع انتخاب وزیران، معاونان و مدیران‌کل، دقت کافی شود و تخصص و تعهد بر شاخصه‌های دیگر ارجح باشد، آن وقت است که می‌توانیم امید داشته باشیم نظام مدیریتی می‌تواند با بهره‌گیری از پتانسیل‌های عظیم کشور، مانع‌ها را یکی پس از دیگری از پیش رو بردارد. در غیر این‌صورت، شاهد هدر رفتن امکانات می‌شویم و مردم همچنان وضعیت دشواری را متحمل خواهند شد.
وی افزود: رئیس‌جمهوری منتخب از تشکیل دولتی فراجناحی خبر داده است. باید منتظر بمانیم و ببینیم منظور از فراجناحی این است که خارج از اصولگرایی هم دست به انتخاب خواهد زد؟ کشور زمانی می‌تواند به توسعه برسد که نگاه سیاسی و جناحی را از چارچوب نظام مدیریتی حذف کنیم تا از این راه، همه کاربلدها فرصت خدمتگزاری به کشور و مردم را داشته باشند.
این فعال سیاسی ادامه داد: همه می‌دانند که مشکلات کنونی ریشه در تحدید و تهدیدهای بین‌المللی دارد که با سیاست آمریکایی‌ها به ما تحمیل شدند. بر همین اساس توصیه مهم به دولت سیزدهم این است که در دیپلماسی با رویکردی واقع‌بینانه گام برداشته شود.
وی تاکید کرد: اساسا در دیپلماسی هر نوع تندروی و نگاهی یک‌جانبه به موضوع‌ها خسارت‌زاست و اگر می‌خواهیم مشکلات را از پیش رو برداریم، باید با ابزار مذاکره با طرفین خارجی اقدام‌کنیم. با این توضیح که همه تصمیم‌گیری‌های‌مان طوری باشد که مصالح عموم و منفعت نظام را در بر بگیرد. اما این‌گونه نباشد که با هیجان به مسایل مربوط به دیپلماسی، ‌همه راه‌های دنیا را به روی خودمان ببندیم.
حکیمی‌پور افزود: دولت سیزدهم باید از افراد تندرو دوری کند و به سراغ چهره‌های معتدل و کاربلد برود تا از این طریق، با نظام بین‌الملل به تفاهمی منطقی برسیم.
وی با بیان‌اینکه انتخابات تمام شد و رقابت‌ها به نقطه پایانی رسید، تاکید کرد: اکنون زمان کار و تلاش است و همه باید دست به دست هم دهند تا بتوانیم در کنار هم با هم‌صدایی مشکلات ریز و درشت کشورمان را برطرف کنیم.
این فعال سیاسی افزود: لازمه این توفیق مهم این است که تنش‌زدایی اولویتی مهم باشد و به جای حاشیه‌سازی‌ها، انرژی و وقت‌ها صرف اداره کشور در آرامش و البته با کارِ کارشناسی شود.
 
منبع: ایرنا
 
 
 
 
captcha
صدای مشاور
سهم تأمین‌اجتماعی در بیمه تکمیلی بازنشستگان ۱۲۰ درصد افزایش یافت

سهم تأمین‌اجتماعی در بیمه تکمیلی بازنشستگان ۱۲۰ درصد افزایش یافت

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی از افزایش ۸۰ درصدی سقف تعهدات و افزایش ۱۲۰درصدی سهم این سازمان در بیمه تکمیلی بازنشستگان خبر داد.

پیشخوان روزنامه ها
معرفی کتاب
نظرسنجی
logo-samandehi

آمار سایت

بازدید امروز : 8

بازدید دیروز : 21

بازدید ماهانه : 8

افراد آنلاین : 1

آمار کل سایت : 1299431