سیاسی / شناسه خبر: 40556 / تاریخ انتشار : 1395/9/16 21:05
|
دکتر ظریف در بدو ورود به ژاپن:

تهران و توکیو به دنبال ارتقای روابط دوجانبه هستند

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در بدو ورود به توکیو ارتقای سطح روابط و گسترش مناسبات دوجانبه ایران و ژاپن را یکی از اهداف مهم این سفر عنوان کرد.

پایگاه خبری تأمین نیوز/ رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان در گفت وگویی کوتاه با خبرنگاران اعلام کرد که در سفر به ژاپن نیز همانند سفر به هند و چین بیشتر بحث ها حول محور ارتقای روابط اقتصادی و سیاسی خواهد بود.

وی یادآور شد که در راستای توسعه همکاریهای فردا (چهارشنبه) نشست بزرگ اقتصادی ایران و چین برگزار می شود و هیات های اقتصادی که به ژاپن سفر کرده اند، جلسات متعددی با همتایان خود خواهند داشت.
ظریف همچنین گفت که برقراری روابط و همکاریهای مختلف در سطوح گوناگون بویژه میان کارآفرینان کشورمان و ژاپن یکی از موارد مهمی است که در این سفر مطرح خواهد شد.
رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان گفت: همانطور که در سفر به کشورهای هند و چین شاهد بودیم، یک هیات بزرگ اقتصادی، سیاسی به کشور ژاپن سفر کرده اند که زمینه های صادرات و واردات و همکاریهای مشترک را دنبال خواهند کرد.
وی گفت که علاوه بر موارد یاد شده، بحث های معمول سیاسی، مسائل منطقه ای و بین المللی و روابط دوجانبه در سفر دو روزه به ژاپن با مسئولان و مقامات عالی این کشور مطرح و بررسی می شود. 
گفتنی است، ظریف قبل از عزیمت به ژاپن، سفری به هند و چین داشت و حضور در توکیو بخش پایانی سفر دوره ای و از پیش برنامه ریزی شده رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان محسوب می شود.
ملاقات با نخست وزیر ژاپن، وزاری خارجه، متی (صنعت، تجارت و اقتصاد ژاپن) و رئیس سازمان تجارت خارجی ژاپن از جمله برنامه های ظریف در این سفر دو روزه اعلام شده است.
همچنین وی در این سفر در موسسه مطالعات امور بین الملل ژاپن و سمینار اقتصادی که با حضور بازرگانان ایرانی و ژاپنی در جترو (سازمان تجارت خارجی ژاپن) برگزار می شود سخنرانی خواهد کرد.
در این سفر رئیسان 38 شرکت عمده وابسته به اتاق بازرگانی، 15 شرکت دانش بنیان وابسته به ستاد همکاری های علمی و فناوری و 8 بانک تجاری به همراه دیگر مقام های صنعتی، بازرگانی و علمی وزیر امور خارجه کشورمان را همراهی می کنند.
captcha
صدای مشاور
سهم تأمین‌اجتماعی در بیمه تکمیلی بازنشستگان ۱۲۰ درصد افزایش یافت

سهم تأمین‌اجتماعی در بیمه تکمیلی بازنشستگان ۱۲۰ درصد افزایش یافت

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی از افزایش ۸۰ درصدی سقف تعهدات و افزایش ۱۲۰درصدی سهم این سازمان در بیمه تکمیلی بازنشستگان خبر داد.

پیشخوان روزنامه ها
معرفی کتاب
نظرسنجی
logo-samandehi

آمار سایت

بازدید امروز : 13

بازدید دیروز : 21

بازدید ماهانه : 189

افراد آنلاین : 0

آمار کل سایت : 1298965