اقتصادی / شناسه خبر: 60541 / تاریخ انتشار : 1395/9/11 10:02
|
با حضور دکتر روحانی؛

طرح آبرسانی به مشهد مقدس از سد ارداک با فرمان رییس جمهوری به بهره برداری رسید

طرح آبرسانی از سد ارداک به مشهد مقدس، همزمان با آغاز ماه ربیع الاول، با فرمان رییس جمهوری به بهره برداری رسید.

به گزارش پایگاه خبری تأمین نیوز، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی با حضور در محل بهره برداری از طرح آبرسانی به مشهد مقدس از سد ارداک،  ضمن بازدید از این پروژه با توضیح مهندسان و مدیران ذیربط در جریان چگونگی عملیات اجرایی و احداث این طرح قرار گرفت.

دکتر روحانی در فرمان بهره برداری از طرح آبرسانی به مشهد مقدس از سد ارداک گفت: به حول و قوه الهی و با توسل به روح مطهر حضرت ثامن الائمه (ع) ، طرح آبرسانی از سد ارداک را آغاز می کنیم.

عملیات اجرای طرح آبرسانی از سد ارداک به مشهد با هدف انتقال و تصفیه ١٦.٦ میلیون متر مکعب آب در سال برای کمک به تامین بخشی از آب شرب و صنعت این کلانشهر، از سال 1385 آغاز شده است.

عملیات لوله گذاری برای اجرای یک خط انتقال با قطر های 800 و 900 میلیمتر به طول 56 کیلومتر، احداث یک واحد مخزن متعادل کننده 1000 متر مکعبی و همچنین ساخت یک واحد تصفیه خانه به ظرفیت یک متر مکعب برثانیه از دیگر مشخصات طرح آبرسانی از سد ارداک به مشهد مقدس است.

هزینه اجرای خط شامل مطالعات و طراحی ها، تملک و پرداخت خسارت اراضی، خرید تجهیزات، عملیات اجرایی و نظارت بر آن ٥٧٠ میلیارد ریال برآورد می گردد و هزینه اجرای تصفیه خانه شامل مخازن و فرآیند تصفیه ٥٥٠ میلیارد ریال است.

سد ارداک با ظرفیت 23 میلیون مترمکعب یک سد خاکی با هسته رسی و در 70 کیلومتری شمال غرب مشهد قرار دارد که با هدف مهار، کنترل، ذخیره و تنظیم جریانهای دائم و فصلی رودخانه ارداک در موقعیت تلاقی دو آبراهه اصلی 'آبقد و میانمرغ' به نام دوآبی احداث شده است.

این سد که با هزینه ای حدود ۵۰۰ میلیارد ریال ساخته شده، آب آشامیدنی و نیازمندی‌های بخش صنعت شهر مشهد و آب مورد نیاز یک هزار و ۶۷۰ هکتار از  اراضی زراعی روستاهای پایین دست سد را تأمین می‌کند.

captcha
صدای مشاور
سهم تأمین‌اجتماعی در بیمه تکمیلی بازنشستگان ۱۲۰ درصد افزایش یافت

سهم تأمین‌اجتماعی در بیمه تکمیلی بازنشستگان ۱۲۰ درصد افزایش یافت

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی از افزایش ۸۰ درصدی سقف تعهدات و افزایش ۱۲۰درصدی سهم این سازمان در بیمه تکمیلی بازنشستگان خبر داد.

پیشخوان روزنامه ها
معرفی کتاب
نظرسنجی
logo-samandehi

آمار سایت

بازدید امروز : 17

بازدید دیروز : 15

بازدید ماهانه : 172

افراد آنلاین : 0

آمار کل سایت : 1298948