سیاسی / شناسه خبر: 60571 / تاریخ انتشار : 1395/9/1 21:35
|

ملاقات کمیسیونر صلح و امنیت اتحادیه آفریقا با جابری انصاری

اسماعیل شرقی کمیسیونر صلح و امنیت اتحادیه آفریقا به دعوت معاون عربی و آفریقاى وزارت امور خارجه به تهران آمد.

به گزارش پایگاه خبری تأمین نیوز، به نقل از وب گاه وزارت امور خارجه، اسماعیل شرقی کمیسیونر صلح و امنیت اتحادیه آفریقا که به دعوت معاون عربی و آفریقاى وزارت امور خارجه برای مذاکره و گفتگو پیرامون ارتقاء سطح همکاری ها میان جمهوری اسلامی ایران و اتحادیه آفریقا در زمینه های مربوط به صلح و امنیت وارد تهران شده است با جابری انصاری معاون وزیر امور خارجه دیدار و گفتگو کرد.

کمیسیونر صلح و امنیت اتحادیه آفریقا در این دیدار با ارائه گزارشی از فعالیت های اتحادیه در زمینه بحران های جاری در قاره آفریقا و ساز و کارهایی که برای حل و فصل بحران ها ایجاد کرده است، برنامه ها و اهداف  کمیسیون صلح و امنیت اتحادیه آفریقا که در  سال 2004 تاسیس گردیده است، را تشریح کرد و افزود: کمیسیون صلح و امنیت وظیفه پاسخ موثر و به موقع به منازعات و بحران های آفریقا و تلاش در جهت حل و فصل آنها و نیز تدوین سیاست های دفاعی اتحادیه آفریقا را بر عهده دارد.
اسماعیل شرقی سه هدف گیری اصلی استراتژیک اتحادیه آفریقا را صلح، امنیت و توسعه همه جانبه دانست و با اشاره به اهمیت جایگاه و ظرفیت های جمهوری اسلامی ایران، خواستار همکاری با  کشورمان در زمینه های مربوط به صلح و امنیت و یافتن رهیافتهای مشترک در مبارزه با تروریسم گردید. 
وی زمینه های همکاریهای اتحادیه آفریقا با جمهوری اسلامی ایران را متعدد برشمرد و گفت موضوع امنیت برای کمیسیون ما اولویت دارد اما اتحادیه آفریقا در زمینه های متعددی از جمله در حوزه های اقتصادی مایل است با ایران همکاری داشته باشد.
 معاون وزیر امور خارجه کشورمان نیز در این دیدار با اشاره به اینکه تروریسم و افراط گرایی یک مشکل جهانی و تهدید مشترک برای منطقه غرب آسیا و قاره آفریقا است گفت: متاسفانه برخی بازیگران منطقه ای و بین المللی با تقسیم تروریست ها به تروریست خوب و بد در صدد بهره برداری ابزاری از سازمان های تروریستی برای اهداف و اغراض سیاسی خود هستند، غافل از اینکه گروههای افراطی برای خود برنامه های مستقلی دارند و در نهایت موجب آسیب به دولت های حامی خود نیز خواهند شد.
جابری انصاری بر آمادگی جمهوری اسلامی ایران جهت ارائه تجربیات به اتحادیه آفریقا در زمینه مبارزه با تروریسم تاکید کرد و اظهار داشت زمینه های مختلفی برای همکاری دو طرف وجود دارد و امیدواریم با توجه به سیاست مشترک ایران و اتحادیه آفریقا و یادداشت تفاهمی که امروز به امضا می رسد زمینه های گسترش هرچه بیشتر همکاریها میان ایران و اتحادیه آفریقا فراهم گردد. 
شایان ذکر است در پایان این ملاقات یادداشت تفاهمی در خصوص همکاری در زمینه های صلح و امنیت به امضا دو طرف رسید که بر اساس آن جمهوری اسلامی ایران و اتحادیه آفریقا در خصوص ظرفیت سازی برای انجام عملیات حفظ صلح و مسائل مختلف مربوط به صلح و امنیت با یکدیگر همکاری می کنند.
اتحادیه افریقا مهم ترین سازمان بین الدولی قاره آفریقا است. این اتحادیه نقشی اساسی در همگرایی کشورهای قاره آفریقا که دارای جمعیتی بیش از یک میلیارد نفر است ایفا می کند و 54 دولت قاره آفریقا عضو آن هستند.
 
captcha
صدای مشاور
سهم تأمین‌اجتماعی در بیمه تکمیلی بازنشستگان ۱۲۰ درصد افزایش یافت

سهم تأمین‌اجتماعی در بیمه تکمیلی بازنشستگان ۱۲۰ درصد افزایش یافت

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی از افزایش ۸۰ درصدی سقف تعهدات و افزایش ۱۲۰درصدی سهم این سازمان در بیمه تکمیلی بازنشستگان خبر داد.

پیشخوان روزنامه ها
معرفی کتاب
نظرسنجی
logo-samandehi

آمار سایت

بازدید امروز : 10

بازدید دیروز : 15

بازدید ماهانه : 165

افراد آنلاین : 0

آمار کل سایت : 1298941