اقتصادی / شناسه خبر: 60585 / تاریخ انتشار : 1395/8/27 16:11
|
وزیر اقتصاد و دارایی در دیدار با وزیر صنعت و تجارت خارجی برزیل گفت:

در حال حاضر مانعی بین المللی برای گسترش روابط تجاری ایران با دنیا وجود ندارد

طیب نیا که به منظور شرکت در چهارمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و جمهوری فدراتیو برزیل - در برازیلیا حضور دارد در اولین دیدار خود با وزیر صنعت و تجارت خارجه برزیل مارکوس پریرا گفتگو کرد.

به گزارش پایگاه خبری تأمین نیوز، به نقل از خبرگزاری صدا و سیما در بریزالیا، علی طیب نیا با اشاره به اینکه این دومین سفری است که به برزیل داشته است و در سفر قبلی مذاکراتی در زمینه گسترش همکاری ها اقتصادی انجام شده ، افزود : گسترش روابط تجاری با برزیل در بخش های کشاورزی و صنعتی برای ایران مهم است و برزیل از توانایی های بالایی در صنعت کشاورزی و تولید فراوردها های دامی برخوردار است و  همچنین ایران نیز در زمینه های مختلف صنعتی  از جمله گاز و فرآوردهای نفتی و پتروشیمی و صنایع دستی  از توان صادراتی بالایی برخوردار است  و همین امر میتواند میزان روابط تجاری دو کشور را به حد مطلوبی گسترش دهد.

 
 طیب نیا با اشاره به اینکه ایران هم در حال حاضر از پتانسیل بالایی برای سرمایه گذاری برخوردار است افزود :‌ مسیر تجارت با ایران هموار گشته و در حال حاضر مانعی بین المللی برای گسترش روابط تجاری ایران با دنیا وجود ندارد. 
 
وزیر اقتصاد ایران در جلسه با وزیر صنعت درخواست کرد جهت عملی شدن توافقات صورت گرفته  قبلی طرف برزیلی شتاب بیشتری برای به نتیجه رسیدن این مذاکرات ببخشد.
 
تسهیل در رابطه بین بانک های ایران و برزیل - و کاهش یا حذف تعرفه های مالیاتی گمرکی  از جمله موضوعات مورد بحث این جلسه بود.
 
مارکوس پریرا در این جلسه ضمن استقبال گرم از وزیر اقتصاد کشورمان ابراز امیدواری کرد که سطح مبادلات تجاری ایران و برزیل در آینده نزدیک افزایش پیدا کند.
 
وزیر صنعت و تجارت خارجه برزیل با اشاره به اینکه بحران سیاسی که برزیل آن را پشت سر گذاشت باعث شد تا برخی از کارها به کندی انجام شود.
 
وی از طرف رییس جمهوری برزیل میشل تمر، اطمینان داد همکاری تجاری و اقتصادی با ایران به قدرت و شتاب بیشتری انجام خواهد شد و برزیل علاقه مند است روابط تجاری موجود که حدود ۲ میلیون دلار است  در آینده نزدیک افزایش پیدا کند.
 
پریرا وزیر صنعت برزیل اطمینان داد در جلسه کمسیون مشترک همکاری های اقتصادی ایران و برزیل سندهای همکاری اقتصادی و تجاری بین دو کشور در زمینه توافق شده به امضاء برسد. 
 
علی طیب نیا روز پنجشنبه، پس از این دیدار با وزیر، "معادن و انرژی” برزیل دیدار و گفت و گو خواهد کرد.
 
وزیر امور اقتصادی و دارایی، روز جمعه 28 آبان ماه، در مراسم اختتامیه مشترک و امضای سند یادداشت تفاهم پایانی اجلاس کمیسیون مشترک و سایر اسناد و تفاهم نامه های همکاری ایران و برزیل و در حضور مقامات این کشور سخنانی ایراد خواهد کرد.
captcha
صدای مشاور
سهم تأمین‌اجتماعی در بیمه تکمیلی بازنشستگان ۱۲۰ درصد افزایش یافت

سهم تأمین‌اجتماعی در بیمه تکمیلی بازنشستگان ۱۲۰ درصد افزایش یافت

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی از افزایش ۸۰ درصدی سقف تعهدات و افزایش ۱۲۰درصدی سهم این سازمان در بیمه تکمیلی بازنشستگان خبر داد.

پیشخوان روزنامه ها
معرفی کتاب
نظرسنجی
logo-samandehi

آمار سایت

بازدید امروز : 18

بازدید دیروز : 15

بازدید ماهانه : 173

افراد آنلاین : 0

آمار کل سایت : 1298949