تأمین اجتماعی / شناسه خبر: 70669 / تاریخ انتشار : 1395/9/29 15:15
|
مدیر کل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری؛

توانمند سازی بنگاه ها در جهت صیانت از نیروی کار و حمایت از تولید مهمترین رویکرد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است

مهندس کریم یاوری مدیر کل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار ور فاه اجتماعی گفت: توانمند سازی بنگاه ها در جهت صیانت از نیروی کار و پایداری از تولید و حمایت از کارآفرینان در دستور کار همیشگی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی قرار دارد .

تامین نیوزبه نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت تعاون ،کار و رفاه اجتماعی ، مهندس کریم یاوری در جمع مسئولان و روسای حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری استان های کشور اعلام کرد: بر اساس برنامه های تنظیمی دستاورد محور «گسترش دامنه بیمه بیکاری با رویکرد کاهش مدت ماندگاری مقرری بگیران» از طریق هدایت مقرری بگیران اشتغال مجدد و توانمند سازی و ارتقاء مهارت مقرری بگیران بیمه بیکاری در دستور کار قرار دارد.  

مدیر کل دفتر حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون گفت: پیشنهاد تشکیل کارگرو ههای تسهیل و رفع موانع تولید در استانهای کشور به ریاست استانداران و تشکیل کارگروه " ملی تسهیل و رفع موانع تولید در کشور" در ابتدا توسط وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ارائه گردید که  با استقبال وزارتخانه ها و سازمان های عضو به تصویب هیات وزیران رسید تا در رسیدگی و حل و فصل مشکلات بنگاه های اقتصادی و کارفرمایان و کار آفرینان و در حمایت و پایداری تولید و حفظ فرصت های شغلی و صیانت از کارگران تلاش و هم فکری کنند.
 
وی با بیان اینکه هم اکنون بیمه بیکاری به کارگران قبلاً شاغل که دارای حداقل یکسال سابقه پرداخت حق بیمه و حق بیمه بیکاری و سابقه کار باشند ، مطابق قانون و مقرارات بیمه بیکاری پرداخت می شود تصریح کرد: مقرری بگیران بیمه بیکاری بدون هیچ محدودیتی به مراکز آموزش فنی حرفه ای برای مهارت آموزی و ارتقاء مهارت معرفی می شوند. 
مهندس یاوری در ادامه خاطر نشان کرد: حسب دستور وزیر تعاون، کار ور فاه اجتماعی واگذاری امور غیر حاکمیتی و تصدی گری صرفاً در جهت قانون و مقررات مربوطه قابل انجام است.
وی با بیان اینکه تشکیل کارگروه های مشترک بین وزات تعاون، کار و رفاه اجتماعی ، سازمان تامین اجتماعی و ادارات تابعه استانی در حل مشکلات و معضلات بنگاه های اقتصادی و ساماندهی امور و ارائه خدمات بهتر به جامعه هدف ، بسیار موثر بوده است افزود: این کارگروه ها حسب دستور دکتر ربیعی تشکیل شده و اقدام بسیار مناسبی تلقی می شود. 
 
captcha
صدای مشاور
سهم تأمین‌اجتماعی در بیمه تکمیلی بازنشستگان ۱۲۰ درصد افزایش یافت

سهم تأمین‌اجتماعی در بیمه تکمیلی بازنشستگان ۱۲۰ درصد افزایش یافت

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی از افزایش ۸۰ درصدی سقف تعهدات و افزایش ۱۲۰درصدی سهم این سازمان در بیمه تکمیلی بازنشستگان خبر داد.

پیشخوان روزنامه ها
معرفی کتاب
نظرسنجی
سامانه پرداخت الکترونیکی بدهی کارفرمایان
logo-samandehi

آمار سایت

بازدید امروز : 14

بازدید دیروز : 21

بازدید ماهانه : 14

افراد آنلاین : 0

آمار کل سایت : 1299437