کار و کارآفرینی / شناسه خبر: 70698 / تاریخ انتشار : 1395/10/8 17:50
|
مخترع سموم بیولوژیکی و کارآفرین برتر اعلام کرد؛

کنترل آفات با ترکیبات گیاهی

محقق زن ایرانی با تولید آفت کش های گیاهی سازگار با محیط زیست خط پایانی بر تمام مخاطرات سموم شیمیایی کشید.

تامین نیوز /  یک محقق زن ایرانی با تولید آفت کش های گیاهی سازگار با محیط زیست خط پایانی بر تمام مخاطرات سموم شیمیایی کشید.

دکتر مریم نگهبان کارپافرین برتر اعلام کرد که با کمک یک تیم پژوهشی با تجربه وبا انجام تحقیقات منسجم و تلاش و کوشش مثال زدنی موفق به ثبت اختراع انواع مختلفی از سموم آفت کش بیولوژیکی با منشأگیاهی شده است . 
مریم نگهبان 35 ساله و دارای دکترای تخصصی حشره شناسی کشاورزی است ، وی با ایجاد یک شرکت دانش بنیان بنام " شرکت نانو فناوران دایا" و با همکاری  سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران تولید ترکیبات عاری از  سموم شیمیایی را سرلوحه برنامه های خود قرار داده است.
وی اظهار داشت :  تولیدات این شرکت هیچ مشابه خارجی ندارد و در صورت فراگیر شدن استفاده ، علاوه بر جلوگیری از آلودگی محیط زیست و مخاطرات انسانی از خروج مبالغ قابل توجهی ارز جلوگیری کرده و باعث اشتغال تعداد قابل توجهی از جوانان کشورمی شود . 
خانم نگهبان دراین دیدار با ابراز خرسندی از تصمیم مسئولان تأمین اجتماعی جهت برقراری ارتباط و تعامل مستقیم با کارآفرینان گفت : استفاده از آفت کش های گیاهی به همراه کنترل بیولوژیک آن گامی بزرگ در تولید محصولات کشاورزی سالم به شمار می رود.
وی افزود :  یکی از محصولات این شرکت تحت عنوان آفت کش گیاهی دایابون 3 به دلیل اثرات حشره کشی روی آفات مختلف و خطرات کم آن برای انسان و پستانداران جایگزین مناسبی به جای سموم شیمیایی در کنترل آفات به حساب می آید.
وی با اشاره به خدمات متنوع سازمان تأمین اجتماعی گفت: تا کنون با سازمان تأمین اجتماعی  مشکل خاصی نداشته ایم، اما یکی از مشکلات کارفرمایان و کارآفرینان شرکت های دانش بنیان عدم حضور همیشگی کارکنان در محل کار و برخورد نامناسب کارمندان شعب با آنهاست زیرا .با توجه به ماهیت کار شرکت های دانش بنیان معمولان کارکنان آنها به شکل مستمردر محل کار حضور ندارند و همین موضوع در زمان مراجعه بازرسان تأمین اجتماعی مشکلات مختلفی را بوجود می آورد.
 
captcha
صدای مشاور
سهم تأمین‌اجتماعی در بیمه تکمیلی بازنشستگان ۱۲۰ درصد افزایش یافت

سهم تأمین‌اجتماعی در بیمه تکمیلی بازنشستگان ۱۲۰ درصد افزایش یافت

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی از افزایش ۸۰ درصدی سقف تعهدات و افزایش ۱۲۰درصدی سهم این سازمان در بیمه تکمیلی بازنشستگان خبر داد.

پیشخوان روزنامه ها
معرفی کتاب
نظرسنجی
logo-samandehi

آمار سایت

بازدید امروز : 5

بازدید دیروز : 23

بازدید ماهانه : 608

افراد آنلاین : 0

آمار کل سایت : 1299384