تأمین اجتماعی / شناسه خبر: 70797 / تاریخ انتشار : 1395/11/13 13:58
|
مدیرکل فرهنگی و اجتماعی کارفرمایان و سازمان های سازمان تأمین اجتماعی؛

تشکل های کارفرمایی و کارگری ظرفیت بسیار خوبی در دولت ،مجلس و مجامع کلان تصمیم گیری کشور دارند

رضا معینی مدیرکل فرهنگی و اجتماعی کارفرمایان و سازمان های سازمان تأمین اجتماعی گفت: تشکل های کارفرمایی و کارگری ظرفیت بسیار خوبی در دولت ،مجلس و مجامع کلان تصمیم گیری کشور دارند و سازمان تأمین اجتماعی با شناسایی این ظرفیت ها و استفاده از آنها می تواند بسیاری از موانع و مشکلات خود را مرتفع سازد .

تامین نیوز / رضا معینی مدیرکل فرهنگی و اجتماعی دفتر کارفرمایان و سازمان های سازمان تأمین اجتماعی با اعلام این مطلب در کارگاه هم اندیشی اعضای هیأت های بدوی تشخیص مطالبات  شعب تأمین اجتماعی استان کهکیلویه و بویر احمد و استان بوشهر که روز چهار شنبه 13 بهمن ماه در محل اداره کل تأمین اجتماعی استان بوشهر برگزار شده ،اظهار داشت : معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان تأمین اجتماعی در راستای  فرهنگ سازی و ارتقای سطح آگاهی عمومی ، توسعه تعامل وارتباط با شرکای اجتماعی و تقویت اعتماد و افزایش رضایتمندی مخاطبان خود در تلاش است با اجرای برنامه های مختلف از ظرفیت های مغفول مانده تشکل ها ی جامعه کارفرمایی و کارگری و بازنشستگی بهترین استفاده را ببرد .

وی بااشاره به برخی برنامه های در دست اجرای معاونت فرهنگی و اجتماعی گفت : در همین راستا در حال حاضر در بخش کارفرمایی با برگزاری همایش های هم اندیشی با تشکل های کارفرمایی و رابطین بیمه ای ، برگزاری نشست های تخصصی با رؤسای تشکل ها ی صنفی ، طراحی و تولید محصولات اطلاع رسانی و فرهنگی مانند کتاب و بروشور ، تهیه فیلم و سریال و انیمیشن، مصاحبه با شرکا ی اجتماعی و مستند سازی تجربیات آنها در قالب کتاب ، برگزاری طرح های نسیم سلامت(المپیاد های ورزسی) ،کرامت رضوی ( سفر سیاحتی و زیارتی به مشهد مقدس ) و بصیرت علوی ( طرح سفر به عتبات عالیات ) در حوزه بازنشستگان و برگزاری  کارگاههای آموزشی حوادث ناشی از کار ، طرح مشاوره خانواده کارکنان تأمین اجتماعی و نشریه طنز در حوزه بیمه شدگان در تلاش هستیم تا هرچه بیشترزمینه تعامل با شرکای اجتماعی را افزایش دهیم .
مدیرکل فرهنگی و اجتماعی کارفرمایان و سازمانها با اشاره به اهمیت فعالیت هیأتهای تشخیص مطالبات در احقاق حقوق شرکای اجتماعی اظهار داشت : باید توجه داشت که فعالیت هیأتهای تشخیص مطالبات بسیار مهم و تأثیر گذار است زیرا با حذف یک روز سابقه ممکن است یک خانواده از دریافت مستمری محروم شود و تبعات تصمیمات اعضای هیأتها در زندگی مردم نمود عینی دارد . 
مدیرکل فرهنگی و اجتماعی کارفرمایان و سازمانها با تأکید بر توجه به سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری در حوزه نظام اداری اظهار داشت : نهادینه سازی فرهنگ سازمانی مبتنی بر ارزش های اسلامی و کرامت انسانی و ارج نهادن به سرمایه های انسانی و اجتماعی از جمله این سیاستها است وبرهمین اساس مکلف هستیم رعایت حقوق و تکالیف متقابل مردم شفاف سازی و آگاهی بخشی  در نظام اداری را در دستور کار خود قرار دهیم .
وی افزود : دسترسی آسان و ضابطه مند مردم به اطلاعات صحیح یکی از مهمترین بندهای سیاستهای ابلاغی مقام معظم رهبری در حوزه نظام اداری کشور است که همه کارکنان دستگاهها و سازمانها ی دولتی وعمومی ملزم به رعایت آن هستند و بر اساس همین سیاست ارائه بخشنامه ها و اطلاعات روز به شرکای اجتماعی و مردم باید در دستور کار قرار گیرد . 
معینی رسالت اعضای هیأتهای تشخیص مطالبات را عدالت در صدور رای دانست و اظهار داشت : انشای رای اعضای هیأتهای تشخیص مطالبات باید آنقدر شفاف و روشن باشد که هیچ گاه از متن رای نتوان برداشت های متفاوت نمود . 
وی افزود : نمایندگان شرکای اجتماعی و سازمان تأمین اجتماعی که در هیأتها حضور دارند بایستی اطلاعاتشان در  حوزه بخشنامه ها و قوانین بویژه قانون کار و قانون تجارت به روز باشد  تا رأی آنها به عدالت نزدیک تر گردد . 
معینی با اشاره به اینکه هیاتهای تشخیص مطالبات عالی ترین مرجع شبه قضایی سازمان است گفت : در هیأتها نباید به صرف متن بخشنامه های سازمانی تصمیم گیری کرد زیرا آرای صادره در هیاتها باید بر اساس خرد جمعی شکل بگیرد.
 
captcha
صدای مشاور
سهم تأمین‌اجتماعی در بیمه تکمیلی بازنشستگان ۱۲۰ درصد افزایش یافت

سهم تأمین‌اجتماعی در بیمه تکمیلی بازنشستگان ۱۲۰ درصد افزایش یافت

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی از افزایش ۸۰ درصدی سقف تعهدات و افزایش ۱۲۰درصدی سهم این سازمان در بیمه تکمیلی بازنشستگان خبر داد.

پیشخوان روزنامه ها
معرفی کتاب
نظرسنجی
سامانه پرداخت الکترونیکی بدهی کارفرمایان
logo-samandehi

آمار سایت

بازدید امروز : 12

بازدید دیروز : 29

بازدید ماهانه : 192

افراد آنلاین : 0

آمار کل سایت : 1299615