ورزشی / شناسه خبر: 70808 / تاریخ انتشار : 1395/11/23 23:34
|
نمایش قهرمانانه شاگردان ژنرال

تراکتور سازی تبریز 4 - ذوب‌آهن اصفهان 1 / می‌خواهیم زنده بمانیم!

تراکتورسازی با نمایش برتر نسبت به ذوب‌آهن و گل‌های تماشایی موفق شد با 4 گل ذوب‌آهن را شکست دهد تا همچنان در کورس قهرمانی بماند.

تامین نیوز / به گزارش "ورزش سه"، امیر قلعه‌نویی و شاگردان‌اش پس از دو هفته ناکامی و کسب تنها یک امتیاز، باخت پُر گل اخیر مقابل پرسپولیس را برابر ذوب‌آهن جبران کردند و با 4 گل محمد ایران‌پوریان(7)، لوسیانو ادینیو(31)، محمد ابراهیمی(39) و مهدی کیانی(4+90) در مقابل تک گل مهدی رجب‌زاده(35) کار بزرگی رقم زدند و به برد مهمی رسیدند؛ تراکتور با این پیروزی به 6 امتیازی پرسپولیس که یک بازی کمتر از آنها دارد، رسید تا همچنان امیدش به قهرمانی زنده بماند.

ضمن اینکه تیم مجتبی حسینی پس از باخت هفته قبل به صبای قم این بار از تراکتورسازی شکست خورد تا فرصت صعود موقت به رده سوم را هم از دست بدهد و استقلال را یک روز قبل از دربی در جایگاه سومی نگه دارد.
 
هفته بیست و یکم لیگ برتر؛ تاریخ: 95/11/23 ؛ ساعت: 15
استادیوم: یادگار امام تبریز / تماشاگر: 6هزار نفر
داور: سیدمهدی سیدعلی؛ کمک‌ها: علی میرزابیگی، هادی طوسی و شاهو اصلانی / ناظر: نادر جعفری
 
 
تراکتورسازی
 
محمدرضا اخباری، هادی محمدی، محمد ایران‌پوریان، سعید آقایی، محمدرضا مهدی‌زاده، مهدی کیانی، کرار جاسم، شهرام گودرزی، محمد ابراهیمی(79- سید فاخر تهامی) و لوسیانو ادینیو(67- مهدی شریفی)
سرمربی: امیر قلعه‌نویی
 
ذوب‌آهن
 
رشید مظاهری، محمد نژادمهدی، وحمد محمدزاده(74- جری بنگستون)، علی حمام، مهران درخشان‌مهر(82- مهرداد قنبری)، مهدی مهدی‌پور، دانیال اسماعیلی‌فر، سید محمدرضا حسینی، احسان پهلوان، مهدی رجب‌زاده(86- ربیع عطایا) و مرتضی تبریزی
سرمربی: سید مجتبی حسینی
 
اخطار
 
وحید محمدزاده(3) از ذوب‌آهن
 
هادی محمدی(1+45) لوسیانو ادینیو(56) از تراکتورسازی
 
 
شرح گل‌ها:
 
تراکتورسازی 1- ذوب‌آهن صفر(دقیقه 7: محمد ایران‌پوریان): بهترین فرصت گلزنی برای تراکتوری‌ها از روی نقطه پنالتی را ایران‌پوریان به وسط دروازه ذوب زد تا مظاهری بعد از دو واکنش خوب این بار ناکام بماند.
 
تراکتورسازی 2- ذوب‌آهن صفر(دقیقه 31: لوسیانو ادینیو): فرار ادینیو به قلب دفاع ذوب‌آهن بعد از پاس بلند از زمین خودی موقعیت دیگری برای تراکتورسازی فراهم آورد که محمدی‌زاده به صورت ناقص توپ را دفع کرد اما دوباره لوسیانو صاحب توپ شود تا با یک سر توپ زیبا و شوت پای چپ زمینی دومین گل را به ثمر رساند.
 
تراکتورسازی 2- ذوب‌آهن 1(دقیقه 35: مهدی رجب‌زاده): ضربه آزاد پشت محوطه ذوب‌آهن را رجب‌زاده به زیبایی با عبور از روی سر دیواره دفاعی به کنج دروازه اخباری فرستاد.
 
تراکتورسازی 3- ذوب‌آهن 1(دقیقه 39: محمد ابراهیمی): ابراهیمی پشت محوطه جریمه ذوب‌آهن در مقابل چهار مدافع این تیم صاحب توپ شد که با یک چرخش زیبا و شوت فنی و بغل پای تماشایی سومین گل تراکتورسازی را زد.
 
تراکتورسازی 4- ذوب‌آهن 1(دقیقه 4+90: مهدی کیانی): در حالی که ذوبی‌ها به دنبال زدن گل دوم بودند تراکتور دست به ضد حمله زد و کیانی پشت محوطه جریمه صاحب موقعیت شد و وقتی دید مظاهری کمی از دروازه بیرون آمده با ضربه بیرون پای دیدنی چهارمین بار او را مغلوب کرد.
 
شرح بازی
 
تراکتورسازی برخلاف بازی قبل برابر پرسپولیس امروز از همان دقایق ابتدایی مقابل ذوب‌آهن نمایش هجومی‌ای داشت و خطرساز ظاهر شد که دو واکنش تماشایی مظاهری آنها را از رسیدن به گل ناکام گذاشت اما در دقیقه 7 پنالتی ایران‌پوریان دروازه ذوب‌آهن را باز کرد؛ پس از این گل ذوب‌آهن رفته رفته سوار بر بازی شد و قصد خلق موقعیت داشت که مدافعان تراکتور اجازه گلزنی به آنها نمی‌دادند؛ ارسال از دو سمت زمین در دستور کار تیم مجتی حسینی قرار داشت ولی این تاکتیک هم کارساز نبود تا تراکتورسازی دومین گل را در دقیقه 31 روی یک ضد حمله سریع و ضربه تماشایی لوسیانو بزند؛ ذوبی‌ها که نمی‌خواستند بازنده این مسابقه باشند در زمین تراکتور توپ را به گردش درآوردند و موفق شدند روی ضربه آزاد تماشایی رجب‌زاده اختلاف را به حداقل برسانند اما شادی آنها خیلی دوام نداشت و شوت فنی و دیدنی ابراهیمی دوباره فاصله را به عدد 2 رساند؛ پس از این گل دو تیم کار خاصی انجام ندادند و توپ در میانه زمین گردش داشت تا نیمه اول را شاگردان قلعه‌نویی با حساب 3 بر یک تمام کنند.
 
ذوبی‌ها که به دنبال جبران گل خورده بودند نیمه دوم را با حملات پیاپی آغاز کرد ولی بی‌دقتی بازیکنان این تیم در زدن ضربات آخر آنها را به گل نرساند؛ هافبک‌های تراکتورسازی با گردش توپ اجازه موقعیت‌سازی خطرناک به بازیکنان ذوب نمی‌دادند اما رفته رفته تغییرات حسینی در ترکیب موجب شد دوباره آنها فرصت‌سازی کردند که اگر بی‌دقتی تبریزی و بنگستون در مقابل دروازه خالی تراکتور نبود اختلاف گل کمتر می‌شد؛ تراکتور هم که بیشتر عقب نشسته بود روی ضد حملات یکی، دو موقعیت خلق کرد اما در آخرین دقایق شوت کیانی گل چهارم را برای آنها رقم زد تا حملات ذوب‌آهن هم دیگر اثری نداشته باشد و این دیدار با نتیجه 4 بر یک به سود سرخ پوشان تبریزی خاتمه پیدا کند.
 
بهترین بازیکن
 
مهدی کیانی هافبک میانی تراکتورسازی در مقابل هافبک‌های خلاق ذوب‌آهن، میانه زمین را دراختیار گرفته بود و با پاس‌های خطرناک و موقعیت‌سازی‌هایی که انجام می‌داد بارها نشان داد که نبودش در بازی گذشته برابر پرسپولیس که 3 بر صفر شکست خوردند تا چه اندازه اثرگذار و به ضرر تیم قلعه‌نویی بود؛ گل دقایق پایانی زیبای کیانی هم مزد عملکرد خوب‌اش در این دیدار بود.
ضمن اینکه جاسم کرار، محمد ایران‌پوریان و محمد ابراهیمی هم نمایش بدون نقصی در ترکیب تراکتور داشتند.
 
اتفاق ویژه
 
ذوب‌آهن که دومین خط دفاع برتر لیگ شانزدهم را دراختیار داشت امروز مقابل تمام حملات تراکتورسازی آسیب‌پذیر نشان داد و چهار بار دروازه‌اش باز شد تا تعداد گل‌های خورده آنها در این فصل به عدد 18 برسد.
ضمن اینکه با پیروزی تراکتورسازی، تمام تیم‌های تبریزی در هفته بیست و یکم به برتری رسیدند که این اتفاق در لیگ شانزدهم رخ نداده بود.
 
لحظات حساس
 
دقیقه 3: حرکت تکنیکی کرار در سمت چپ زمین و ارسال کوتاه او را ادینیو با شوت سرضرب به طرف دروازه ذوب‌آهن زد که مظاهری توپ را دراختیار گرفت.
دقیقه 5: ارسال کیانی از روی ضربه آزاد میانه زمین را کرار و بعد از او شفیعی با ضربه سر زد که مظاهری با یک واکنش سریع توپ را به کرنر فرستاد.
دقیقه 6: حملات توفانی تراکتوری‌ها یک کرنر برای آنها به همراه داشت که ارسال کرار و ضربه سر محمدی به دست مدافع ذوب برخورد کرد تا تیم تبریز خیلی زود صاحب یک پنالتی شود.
دقیقه 11: نفوذ تند و تیز رجب‌زاده به محوطه جریمه تراکتورسازی را شفیعی با دخالت به موقع گرفت.
دقیقه 13: هادی محمدی از مقابل دروازه تراکتورسازی توپ را به کرنر زد.
دقیقه 14: سانتر خطرناک رجب‌زاده از روی کرنر به مقابل دروازه تراکتورسازی را مدافعان این تیم سراسیمه دور کردند.
دقیقه 15: کرار روی پاس ادینیو بهترین موقعیت را داشت تا برای دومین بار دروازه ذوب را باز کند اما مظاهری شوت هافبک عراقی را به راحتی درآغوش گرفت.
دقیقه 20: آقایی بعد از دفع کرنر تراکتور قصد داشت با شوت روی پای چپ گلزنی کند که توپ او به شکل خطرناکی از کنار دروازه ذوب‌آهن عبور کرد.
دقیقه 27: ارسال پهلوان از جناح چپ زمین با عبور از روی سر بازیکنان دو تیم به حمام رسید که ضربه زمینی او را اخباری درازکش جمع کرد.
دقیقه 50: ارسال محمدرضا حسینی و ضربه سر رجب‌زاده از مقابل دروازه تراکتورسازی راهی اوت شد.
دقیقه 51: ضربه آزاد رجب‌زاده دوباره هم به گوشه دروازه تراکتورسازی می‌رفت ولی این بار اخباری مانع از گل شدن توپ شد.
دقیقه 59: حرکت سریع حمام از سمت راست محوطه جریمه و پاس به عقب او را پهلوان به سمت دروازه ذوب‌آهن زد که بعد از عبور توپ از اخباری و پیش از گل شدن توپ ایران‌پوریان دفع توپ خوبی انجام داد.
دقیقه 60: شوت پشت محوطه جریمه کیانی با فاصله زیادی از بالای دروازه ذوب‌آهن به اوت رفت.
دقیقه 61: تبریزی در شرایط سختی در داخل محوطه جریمه به توپ رسید که پاس در عرض او را ایران‌پوریان با عجله به کرنر زد.
دقیقه 67: تبریزی می‌توانست سانتر خوب حسینی را در مقابل دروازه خالی تراکتورسازی تبدیل به گل کند اما ضربه سر بی‌دقت او راه اوت را در پیش گرفت.
دقیقه 76: حرکت بنگستون روی خط عرض زمین را مدافعان تراکتور قبل از شکل‌گیری فرصت جدی راهی کرنر کردند.
دقیقه 77: ابراهیمی از میانه زمین با شوت پای چپ قصد باز کردن دروازه ذوب‌آهن را داشت که مظاهری با یک دست توپ را تبدیل به کرنر کرد.
دقیقه 83: پاس بنگستون با پشت سر و شوت حسینی با برخورد به مدافعان تراکتورسازی یک کرنر برای ذوب‌آهن رقم زد.
دقیقه 90: باز هم یک فرصت برای ذوب‌آهن از دست رفت و این بار ارسال کوتاه عطایا را بنگستون با ضربه سر به بیرون زد.
 
در حاشیه
 
* فرزاد حاتمی مهاجم تراکتورسازی تنها محروم این مسابقه است.
* محمد نوری به دلیل مصدومیت دور از فهرست نفرات تراکتورسازی برای این مسابقه است.
* پیش از شروع مسابقه قلعه‌نویی و مربیان تراکتورسازی به سمت اعضای کادر فنی ذوب‌آهن رفتند.
* بازیکنان ذوب‌آهن به اعلام پنالتیِ ابتدای مسابقه برای تراکتورسازی معترض بودند.
* اخباری دروازه‌بان تراکتورسازی ظاهرا آسیب دیدگی از ناحیه پا دارد و به همین علت نمی‌تواند ضربات شروع مجدد از کنار دروازه را بزند.
* پیراهن ذوب‌آهن برخلاف بازی‌های قبل هیچ تبلیغی ندارد.
* پس از گل اول ذوب‌آهن تماشاگران تراکتورسازی به تشویق اخباری پرداختند.
* مهدی شریفی تنها بازیکن مطرح نیمکت‌نشین تراکتورسازی است.
* ابراهیمی پس از زدن گل سوم تراکتورسازی با شعار محمد F14 تشویق شد.
* محمدامین درویشی و داریوش شجاعیان دو بازیکن گسترش فولاد این مسابقه را از نزدیک می‌بینند.
* ابراهیمی بعد از دو برخورد آسیب دید و در دقیقه 79 تعویض شد و به رختکن رفت.
* تماشاگران تراکتورسازی شعارهایی علیه مهدی طارمی مهاجم پرسپولیس سر دادند.
 
 
captcha
صدای مشاور
سهم تأمین‌اجتماعی در بیمه تکمیلی بازنشستگان ۱۲۰ درصد افزایش یافت

سهم تأمین‌اجتماعی در بیمه تکمیلی بازنشستگان ۱۲۰ درصد افزایش یافت

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی از افزایش ۸۰ درصدی سقف تعهدات و افزایش ۱۲۰درصدی سهم این سازمان در بیمه تکمیلی بازنشستگان خبر داد.

پیشخوان روزنامه ها
معرفی کتاب
نظرسنجی
logo-samandehi

آمار سایت

بازدید امروز : 6

بازدید دیروز : 21

بازدید ماهانه : 182

افراد آنلاین : 0

آمار کل سایت : 1298958