تأمین اجتماعی / شناسه خبر: 90982 / تاریخ انتشار : 1396/8/8 13:14
|
معاون اقتصادی و برنامه ریزی سازمان تامین اجتماعی؛

برنامه خروج تدریجی شستا از بنگاه داری از ‌ماه آینده آغاز می شود

معاون اقتصادی و برنامه ریزی سازمان تامین اجتماعی با تاکید بر ضرورت اجرای قانون در واحدهای اقتصادی شستا برای واگذاری گفت: برنامه خروج شرکت شستا از بنگاه داری تا یک ماه آینده به تدریج وارد مرحله اجرا می شود.

تامین نیوز / ولی الله افخمی راد عصر یکشنبه با حضور در غرفه ایرنا در بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی افزود: مدیران شستا برای خروج تدریجی این شرکت از بنگاه داری، برنامه ای در دست تدوین دارند. 

وی از در دستور کار قرار گرفتن واگذاری برخی شرکت های شستا خبر داد و گفت: طبق اصل 44 قانون اساسی که تاکید دارد هم دولت و هم موسسه های عمومی غیر دولتی نمی توانند بیش از 40 درصد سهام یک بنگاه را در اختیار داشته باشند، درصدد هستیم برنامه خروج را کم کم اجرایی شود. 
افخمی راد تصریح کرد: ما وظیفه داریم در بخش اقتصادی تامین اجتماعی، ارزش دارایی های سازمان که از محل حق بیمه دریافتی بیمه شدگان است را به قیمت روز حفظ کنیم تا در موقع عسرت و نیاز تامین اجتماعی به کمک این نهاد آید.
معاون سازمان تامین اجتماعی ادامه داد: در همین راستا به طور طبیعی، دنبال فعالیت هایی هستیم که از سود آوری برخوردار باشد و به هیچ وجه مجاز نیستیم در بخش هایی که سود دهی ندارند فعالیت کنیم.
شرکت سرمایه گذاری تأمین اجتماعی (شستا) به عنوان یک مجموعه تخصصی در امر سرمایه گذاری در تاریخ ششم فروردین 1365 در قالب یک شرکت سهامی خاص با سرمایه اولیه 20 میلیارد ریال تاسیس شد.
هدف اصلی شستا مدیریت منابع مالی تخصیص یافته با رویکرد سودآوری و ارزش افزوده حداکثری در بازارهای سرمایه داخلی و خارجی از طریق فعالیت های تولیدی، خدماتی و بازرگانی است.
بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها از جمعه، 5 آبان ماه با شعار «رسانه های آزاد، انسجام اجتماعی و پیشرفت ملی» با حضور بیش از 940 رسانه در مصلای امام خمینی(ره) تهران گشایش یافته است و فعالیت آن تا 12 آبان ماه، همه روزه از ساعت 9:30 تا 20:30 ادامه دارد.
خبرگزاری جمهوری اسلامی در غرفه شماره 229 در ایام فعالیت نمایشگاه مطبوعات، پذیرای حضور بازدیدکنندگان است.
 
captcha
صدای مشاور
سهم تأمین‌اجتماعی در بیمه تکمیلی بازنشستگان ۱۲۰ درصد افزایش یافت

سهم تأمین‌اجتماعی در بیمه تکمیلی بازنشستگان ۱۲۰ درصد افزایش یافت

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی از افزایش ۸۰ درصدی سقف تعهدات و افزایش ۱۲۰درصدی سهم این سازمان در بیمه تکمیلی بازنشستگان خبر داد.

پیشخوان روزنامه ها
معرفی کتاب
نظرسنجی
سامانه پرداخت الکترونیکی بدهی کارفرمایان
logo-samandehi

آمار سایت

بازدید امروز : 18

بازدید دیروز : 15

بازدید ماهانه : 173

افراد آنلاین : 0

آمار کل سایت : 1298949