ورزشی / شناسه خبر: 91005 / تاریخ انتشار : 1396/8/21 12:10
|
با صعود تونس و مراکش به روسیه 2018؛

گروه رویایی ایران در جام جهانی اینجاست!

تامین نیوز / با اضافه شدن تیم های تونس و مراکش به جمع تیم های صعود کننده تعداد تیم های حاضر در جام جهانی 2018 روسیه به 26 رسید. امشب نیز با انجام دوبازی از مرحله پلی آف اروپا تکلیف دو تیم دیگر صعود کننده به جام جهانی مشخص خواهد شد که البته با توجه به نتایج دور رفت می توان کرواسی را یکی دیگر از تیم های حاضر در روسیه تلقی کرد.

درباره مراکش، همگروه احتمالی
 
با اضافه شدن دو تیم افریقایی به جمع صعود کننده ها تونس در سید سوم و مراکش در سید چهارم قرار خواهند گرفت و این بدان معنا است که تیم ملی ایران در جام جهانی با تونس همگروه نمی شود اما این احتمال هست که مراکش به عنوان یکی از تیم های سید چهارم با ایران همگروه شود. هرچند شاید این خیلی خبر خوبی برای تیم ملی ایران نباشد چرا که مراکش یکی از تیم های خوب حال حاضر افریقا است که اکثر بازیکنانش در لیگ های معتبر اروپایی بازی می کنند. این تیم موفق شده از گروهی که تیم هایی مثل ساحل عاج، گابن و مالی بودند به جام جهانی صعود کند و بازیکنانی نظیر اشرف حکیمی (رئال مادرید)، بن عطیه(یوونتوس)، امینه هریت(شالکه 04)، حکیم زیاش(آژاکس) را در اختیار دارد که می تواند همگروهی با آن برای تیم ما خطرناک باشد.
 
آخرین وضعیت سید بندی
 
تمام تیم های سید یک تکلیفشان برای حضور در جام جهانی مشخص شده است. آلمان، برزیل، پرتغال، آرژانتین، بلژیک، لهستان، فرانسه و روسیه هشت تیم سید یک هستند که به عنوان سرگروه های هشت گروه جام جهانی مشخص خواهند شد. در سید دوم اما هنوز تکلیف برخی تیم ها مشخص نشده است. تیم های اسپانیا، انگلستان، کلمبیا، مکزیک و اروگوئه از سید دو تکلیف حضورشان در جام جهانی مشخص شده است و سه تیم سوئیس، پرو و ایتالیا که درگیر بازی های پلی آف هستند و هنوز تکلیف صعودشان معلوم نیست. در سید سوم نیز تیم های ایسلند، کاستاریکا، تونس، مصر، سنگال و ایران به جام جهانی صعود کرده اند و کرواسی، دانمارک، ایرلند شمالی، جمهوری ایرلند و سوئد بعد از بازی های پلی آف تکلیفشان مشخص می شود. در سید چهارم هم با اضافه شدن مراکش تعداد تیم های صعود کرده به 7 تیم رسید. تیم های استرالیا، یونان، هندوراس و نیوزلند هنوز صعودشان قطعی نیست و بعد از بازی های پلی آف مشخص خواهد شد.
 
همگروه های احتمالی ایران در جام جهانی
 
سید اول: لهستان یا روسیه
 
با توجه به تیم های صعود کرده و با نگاهی به بازی های رفت مرحله پلی آف رسیدن به احتمالات همگروه های ایران در جام جهانی آسان تر شد. آنچه مشخص است اینکه تیم ملی ایران به طور قطع با یکی از هشت تیم آلمان، برزیل، پرتغال، آرژانتین، بلژیک، لهستان، فرانسه و روسیه همگروه خواهد بود. حالا این که کدام یک انتخاب بهتری هستند دیگر به نظر سرمربی تیم ملی بستگی دارد. از نظر جذابیت شاید همگروهی با برزیل، پرتغال، آرژانتین، فرانسه و آلمان انتخاب های بهتری باشند؛ اما به نظر اگر با تیم هایی مانند لهستان، روسیه و یا حتی بلژیک مواجه شویم شانس بیشتری برای صعود به مراحل بعدی جام جهانی داریم.
 
سید دوم: پرو
 
در سید دوم اما به دلیل عدم حضور تیم های آسیایی این احتمال وجود دارد که تیم ایران با هرکدام از تیم های حاضر در این گلدان روبرو شود. نکته قابل ذکر این است که دو تیم از یک قاره  نمی توانند همگروه شوند البته به غیر از اروپا که به دلیل تعداد بالای تیم ها از این قائده استثنا است و امکان همگروهی دو تیم اروپایی وجود دارد. با این وصف تیم ایران با هیچکدام از تیم های کره جنوبی، عربستان، ژاپن و احتمالا استرالیا همگروه نخواهد بود و با توجه به صعود قطعی تیم های اسپانیا، انگلستان، کلمبیا، مکزیک و اروگوئه تکلیف 5 تیم تا الان مشخص شده و سه تیم دیگر نیز امشب مشخص خواهند شد. سوئیس، پرو و ایتالیا سه تیم دیگر سید دوم هستند که در صورت صعود در سید دوم قرار خواهند گرفت. در این بین سوئیس که در بازی رفت پلی آف ایرلند شمالی را در زمین حریف با نتیجه یک بر صفر شکست داده، شانس بیشتری برای صعود دارد. ایتالیا اما باید شکست یک بر صفر برابر سوئد در بازی رفت را جبران کند و پرو نیز در بازی برگشت باید به مصاف نیوزلندی برود که بازی رفت را با آن بدون گل مساوی کرد. اما برای همگروهی با ایران از میان 5 تیمی که قطعا صعود کرده اند بی شک همگروهی با اسپانیا و انگلستان سخت ترین قرعه خواهد بود. اما در این سید تیم های قدرتمند دیگری مثل کلمبیا و اروگوئه و حتی مکزیک هم هستند که چندان همگروهی با آن ها قرعه آسانی به حساب نمی آید. شاید بهترین اتفاق برای تیم ملی ایران این باشد که پرو در پلی آف برابر نیوزلند به برتری برسد و در نهایت با تیم ما همگروه شود. در صورت صعود ایتالیا و سوئیس نیز تیم ما شانس همگروهی با آن ها را خواهد داشت.
 
سید سوم: ایران و شرکا
 
تیم ملی ایران در سید سوم رقابت های جام جهانی حضور دارد و از این رو با هیچکدام از تیم های حاضر در این سید همگروه نخواهد شد. در واقع می توان گفت برای تیم ملی ایران بهترین اتفاق این است که بیشتر تیم های حاضر در پلی آف که متعلق به سید سوم هستند، بتوانند صعود کنند. در این بین صعود کرواسی به دلیل پیروزی پرگل 4 بر یک در بازی رفت برابر یونان محتمل تر به نظر می رسد. این دو تیم امشب به مصاف هم خواهند رفت. در این سید تکلیف صعود تیم های ایران، سنگال، مصر، تونس، کاستاریکا و ایسلند مشخص شده و صعود تیم های کرواسی، دانمارک، ایرلند شمالی، جمهوری ایرلند و سوئد در گرو موفقیت در بازی های پلی آف است.
 
سید چهارم: حریفان غیر آسیایی
 
تمام تیم های آسیایی به غیر از ایران در سید چهارم قرار دارند؛ اما بنا به همان قانون عدم همگروهی هم قاره ها، هیچکدام از این تیم ها حریف ایران در مرحله گروهی جام جهانی نخواهند بود. کره جنوبی، صربستان، عربستان، پاناما، نیجریه، ژاپن و مراکش 7 تیمی هستند که صعودشان قطعی شده است و تیم های استرالیا، یونان، هندوراس و نیوزلند نیز برای صعود در پلی آف می جنگند. به غیر از تیم های آسیایی، صربستان، پاناما، نیجریه و مراکش، یونان (در صورت صعود)، هندوراس (در صورت صعود) و نیوزلند (در صورت صعود) می توانند با ایران در یک گروه باشند. مراکش که شب گذشته صعود کرد در کنار صربستان و نیجریه قدرتمندترین تیم های سید چهارم هستند و می توان گفت که همگروهی با دیگر تیم های این سید اتفاق بهتری به شمار می آید. پاناما و همچنین هندوراس و نیوزلند(در صورت صعود این دو تیم) می توانند بهترین رقبا برای تیم ملی از سید چهارم در گروه بندی جام جهانی باشند.
 
گروه رویایی احتمالی
 
با توجه به سید بندی و مشخص شدن اکثر تیم های حاضر در جام جهانی می توان گروه رویایی احتمالی برای تیم ملی را متصور شد. این گروه می تواند با سرگروهی روسیه یا لهستان از سید یک باشد. پرو در صورت صعود تیم دوم و پاناما چهارمین تیم گروه. پس گروه رویایی تیم ملی ایران در جام جهانی می تواند چنین شکلی داشته باشد: روسیه (لهستان)، پرو، ایران، پاناما.
 
گروه مرگ احتمالی
 
برای ساختن گروه های مرگ در جام جهانی با توجه به سید بندی های انجام شده کار دشواری پیش رو نیست. آلمان، برزیل، آرژانتین، پرتغال و فرانسه در سید اول هستند و هرکدامشان می توانند گروه ما را تبدیل به گروه مرگ کنند. شاید برزیل یا آلمان در این مقطع سخت ترین حریفان باشند. در سید دو نیز سخت ترین انتخاب ها اسپانیا و انگلستان هستند و در سید چهارم صربستان و مراکش می توانند همگروهی های خطرناکی باشند. با این وصف گروه مرگ تیم ملی می تواند چنین شکلی داشته باشد: آلمان(برزیل یا پرتغال)، اسپانیا(انگلستان)، ایران، مراکش (صربستان).
 
captcha
صدای مشاور
سهم تأمین‌اجتماعی در بیمه تکمیلی بازنشستگان ۱۲۰ درصد افزایش یافت

سهم تأمین‌اجتماعی در بیمه تکمیلی بازنشستگان ۱۲۰ درصد افزایش یافت

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی از افزایش ۸۰ درصدی سقف تعهدات و افزایش ۱۲۰درصدی سهم این سازمان در بیمه تکمیلی بازنشستگان خبر داد.

پیشخوان روزنامه ها
معرفی کتاب
نظرسنجی
logo-samandehi

آمار سایت

بازدید امروز : 1

بازدید دیروز : 21

بازدید ماهانه : 177

افراد آنلاین : 1

آمار کل سایت : 1298953