اقتصادی / شناسه خبر: 91047 / تاریخ انتشار : 1396/8/24 13:10
|
دکتر روحانی ریاست جمهوری؛

پیامبر اسلام(ص) گل سرسبد تاریخ است و زندگی ایشان باید الگویی برای همه مردم باشد.

رییس جمهور در جلسه هیأت دولت گفت: مردم ما همواره، عاشق خاندان رسالت و اهل بیت(ع) بودند و راه آنان را به عنوان یکی از راه‌های هدایت، یافته و همواره در این مسیر ثابت قدم بوده‌اند.

تامین نیوز / رییس جمهور در جلسه هیأت دولت با اشاره به قرار گرفتن در آستانه رحلت پیامبر عظیم‌الشأن اسلام(ص)، شهادت امام مجتبی(ع) و شهادت علی بن موسی الرضا(ع)، اظهار داشت: مردم ما همواره، عاشق خاندان رسالت و اهل بیت(ع) بودند و راه آنان را به عنوان یکی از راه‌های هدایت،  یافته و همواره در این مسیر ثابت قدم بوده‌اند.

دکتر روحانی افزود: هر روزی که به عنوان دین، پیامبر(ص)، ائمه هدی(ع) و اسلام نام گذاری شده، مردم با شور و شکوه و عظمت خاصی، آن ایام که ایام‌الله است را گرامی داشتند که نمونه بارز آن اربعین حسینی و راهپیمایی عظیم و میلیونی مردم در مسیر کربلا است.
رییس جمهور خاطر نشان کرد: پیامبر اسلام(ص) گل سرسبد تاریخ است و زندگی ایشان باید الگویی برای همه مردم باشد.
دکتر روحانی پیروی از راه و روش پیامبر اسلام(ص) را مورد تأکید قرار داد و گفت: حکومت پیامبر اسلام(ص) آزادترین، بهترین و سالم‌ترین در آن روزگار بود که در آن عدالت و احترام به حقوق انسان‌ها، مورد توجه قرار داشت و صرفاً بر مبنای قانون و پیمان اداره می‌شد.
رییس جمهور افزود: در حکومت پیامبر(ص) همه اهل مدینه و اهل کتاب احساس آزادی و امنیت می‌کردند و هیچ جایی مثل مدینه و مکه نبود که در آن اهل کتاب احساس امنیت داشته باشند. در حکومت پیامبر(ص) حتی کسانی که در دل خود اسلام را قبول نداشتند و پیامبر اسلام(ص) به خوبی از آن آگاهی داشت، اما با این حال با همه آنها برخورد محترمانه‌ای داشت و آنها از بیت‌المال استفاده می‌کردند و سختگیری‌هایی که امروز در بعضی جاها انجام می‌شود، در زمان پیامبر(ص) وجود نداشت.
دکتر روحانی با بیان اینکه حکم اسلام بر مبنای ظاهر و اقرار شخص می‌باشد، خاطر نشان کرد: ایمان بر مبنای اقرار فرد مشخص می‌شود و هر کسی شهادتین را به زبان آورد، مسلمان است و هر کس که بگوید که پیامبر(ص) را دوست دارم و به عهد خود وفادارم این حرف قابل قبول است، مگر آنکه عکس آن ثابت شود، اما متأسفانه امروز بعضاً این موضوع برعکس اعمال می‌شود و دستگاهی ایجاد شده که التزام عملی را کشف نماید. در حالی که در اسلام «حمل فعل مسلم» در صحت است و این قاعده فقهی ما می‌باشد.
رییس جمهور خاطر نشان کرد: اگر می‌خواهیم انقلابی باشیم در رأس انقلابیون شخص پیامبر اسلام(ص) قرار دارد و ما از سال 42 تا 22 بهمن 57 به مردم وعده دادیم که حکومت پیامبر(ص) را در کشورمان جاری کرده و آموزه‌های پیامبر(ص) را عملی خواهیم کرد.
دکتر روحانی افزود: انقلابی بودن به شجاعت، ایستادگی و ایمان پیغمبر(ص) است، اما در عین حال پیامبر(ص) اهل عفو، نرم‌خویی، وفای به عهد و سعه صدر پیامبر(ص) نیز از نشانه‌های انقلابی بودن ایشان بود.
رییس جمهور گفت: پیامبر گرامی اسلام(ص) به پادشاه ایران و روم نامه فرستادند، اما آنها بی‌ادبی کردند ولی پیامبر(ص) در مقابل اقدام آنها اعلام جنگ نکرد، بلکه پیامبر اسلام(ص) با سعه صدر با دنیا و قدرت‌های آن روزگار برخورد نمود.
دکتر روحانی تصریح کرد: امروز باید راه و مسیر پیامبر(ص) را ادامه دهیم. حکومت در زمان پیامبر(ص) آزادترین و عادلانه‌ترین بود و امن‌تر از مدینه و حکومت پیامبر(ص) در دنیا وجود نداشت و اگر امروز در جمهوری اسلامی این‌چنین هستیم. پس حکومت در مسیر حکومت پیامبر(ص) قرار دارد و اگر نیستیم باید راه‌مان را تصحیح کنیم.
رییس جمهور در ادامه با گرامیداشت شهادت امام حسن مجتبی(ع)، اظهار داشت: امام حسن(ع) امام صلح، دوستی و ترک مخاصمه است و رهبر معظم انقلاب از تعبیر نرمش قهرمانانه برای این امام(ع) استفاده کردند. امام حسن(ع) در آن شرایط ضروری دانستند که جامعه اسلامی برای مدتی در آرامش قرار بگیرد تا احکام اسلام، به طور کامل تثبیت و استقرار یابد.
دکتر روحانی همچنین بااشاره به شهادت امام علی بن موسی الرضا(ع) گفت: امام رضا(ع)، امام مناظره و مذاکره است و به مذهب شیعه در جهان رسمیت بخشید. اگر چه امام باقر(ع) و امام صادق (ع)، مکاتب بزرگی را برای تبیین اسلام و تشیع ایجاد کردند، اما در دوره امام رضا(ع) بود که شیعه به عنوان مذهب رسمی در دنیا شناخته شد.
رییس جمهور تصریح کرد: امروز همه وظیفه داریم که از راه و مسیری که پیامبر گرامی اسلام(ص) و ائمه اطهار(ع) در راه آن مجاهدت و فداکاری کردند، پیروی کنیم.
captcha
صدای مشاور
سهم تأمین‌اجتماعی در بیمه تکمیلی بازنشستگان ۱۲۰ درصد افزایش یافت

سهم تأمین‌اجتماعی در بیمه تکمیلی بازنشستگان ۱۲۰ درصد افزایش یافت

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی از افزایش ۸۰ درصدی سقف تعهدات و افزایش ۱۲۰درصدی سهم این سازمان در بیمه تکمیلی بازنشستگان خبر داد.

پیشخوان روزنامه ها
معرفی کتاب
نظرسنجی
logo-samandehi

آمار سایت

بازدید امروز : 9

بازدید دیروز : 21

بازدید ماهانه : 9

افراد آنلاین : 0

آمار کل سایت : 1299432