printlogo




رییس جمهور در کنگره سراسری خانه کشاورز:
کنده شدن بنیان داعش در سوریه را به رهبر معظم انقلاب و نیروهای مسلح و بویژه سردار سلیمانی تبریک می گویم/ دین اسلام دین نشاط، صلح و برادری است
کنده شدن بنیان داعش در سوریه را به رهبر معظم انقلاب و نیروهای مسلح و بویژه سردار سلیمانی تبریک می گویم/ دین اسلام دین نشاط، صلح و برادری است
شناسه خبر : 101064 تاریخ : 1396/8/30 11:29
رییس جمهور، کنده شدن بنیان و اساس گروهک تروریستی داعش از سوریه را به رهبر معظم انقلاب، نیروهای سپاه، ارتش، نیروی سپاه قدس و بویژه سردار سلیمانی فرمانده سپاه قدس و همچنین دیپلمات های ایرانی تبریک گفت.

تامین نیوز / حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی روز سه شنبه در پنجمین کنگره سراسری خانه کشاورز گفت: باید از همه رزمندگان اسلام ، دیپلماتهای کشور ، دولت و ملت و رهبری معظم انقلاب ، نیروهای مسلح و  ملت عراق و سوریه به خاطر پایان گروهی که جز شر ، نکبت ،ویرانی و آدم کشی و توحش چیزی را به همراه نداشتند، تشکر کنم.

رییس جمهور افزود: داعش گروهک تروریستی است که توسط قدرتهای بزرگ و  برخی کشورهای مرتجع منطقه ارتزاق و مسلح شده بود و با جنایتهای خود روی جنایتکاران تاریخ را سفید کرد.
دکتر روحانی با بیان اینکه کنده شدن بنیان و اساس گروهک تروریستی داعش از سوریه یک خبر خوش برای مردم ایران و منطقه است، گفت: کار اصلی را مردم و ارتش سوریه ،عراق و لبنان انجام دادند و ما براساس وظیفه دینی و اسلامی خود به آنان کمک کردیم.
رییس جمهور با بیان اینکه گروهک تروریستی داعش توسط قدرت‌های بزرگ و کشورهای مرتجع منطقه حمایت شده و کمک‌های مالی به آنها داده می‌شد، گفت: آنچه آنها از موزه‌های عراق و سوریه به تاراج بردند، توسط همین قدرت‌ها در بازارها فروخته شد و ای کاش به همین اکتفا می‌کردند؛ آنها دختران و زن‌های مردم را هم در بازارها فروختند و جنایاتی را به انجام رساندند که روی همه جنایتکاران تاریخ را سفید کردند.آنها بهترین جوانان منطقه را با خنجر سر بریدند و انسان‌ها را زنده زنده سوزانده و به هیچ کس رحم  نکردند.
وی ادامه داد: هیچ گاه تصور نمی‌کردیم که در قرن بیست و یکم جنایتکاران مورد حمایت غرب، آمریکایی‌ها و رژیم غاصب صهیونیستی، دست به چنین جنایاتی بزنند و اربابان آنها چه فکرهایی که در سر نمی‌پروراندند؛ آنها تصور می‌کردند که سال‌ها در این منطقه می‌مانند و به غارت و جنایت های خود را ادامه خواهند داد.
دکتر روحانی تأکید کرد: امروز با عنایات خدا و مجاهدت‌های ملت‌های منطقه می‌توانیم بگوییم که این شر یا از سر مردم برداشته شده و یا کاهش یافته است. البته آثار افراد باقیمانده از آنها هنوز ادامه خواهد داشت اما اساس و بنیان آنها برچیده شده است.
رییس جمهور ضمن تبریک این پیروزی بزرگ به رهبر معظم انقلاب، سپاه، نیروی قدس بویژه سردار سلیمانی و همه کسانی که در این مسیر تلاش کردند، بخصوص دیپلمات‌های کشور که در اجلاس‌های آستانه در راستای حل و فصل دیپلماتیک این مشکل، تلاش داشتند، گفت: فردا روسای جمهور ایران، ترکیه و روسیه در اجلاسی سه‌جانبه برای آینده سوریه و منطقه گردهم آمده و با هم رایزنی می‌کنند.
دکتر روحانی با بیان اینکه پیروزی بر داعش خبر خوشی برای ملت ایران و سایر مردم منطقه است، ‌گفت: البته کار اصلی را مردم عراق و سوریه و ارتش‌های این دو کشور با کمک کشورهای منطقه بویژه جمهوری اسلامی ایران انجام دادند، اما جای بسی تأسف است، در این شرایط که مردم منطقه این اقدام بزرگ را به انجام رسانده‌اند، وزرای خارجه یک تشکیلات کهنه، پوسیده، بی‌رمق و بی‌اثر به نام اتحادیه عرب دور هم جمع می‌شوند و به فکر آن هستند که چرا مردم یمن پس از دو سال حمله و تجاوز توانسته‌اند پاسخی نسبت به این اقدامات بدهند و ابراز تأسف می‌کنند و از موشکی که مردم یمن به ریاض زده‌اند، ناراحت هستند.
رییس جمهور با اشاره به اینکه امروز کشورهای منطقه در آزمونی بزرگ قرار دارند، گفت: آن زمان که مردم عراق، گرفتار داعش و مردم سوریه در حلب و دیرالزور به مبارزه با داعش می‌پرداختند و مردم یمن زیر بمباران سعودی‌ها بوده و مردم لبنان گرفتار تروریست‌ها بودند، این اتحادیه عرب کجا بود و امروز که ظلمی آشکار نسبت به مردم فلسطین روا داشته می‌شود، این اتحادیه عرب کجا است؟
دکتر روحانی افزود: جای تأسف است، عده‌ای که خود را مسلمان و عرب می‌نامند از اینکه یک ملت مظلوم توانسته به دشمنی‌هایی که علیه مردم روا داشته می‌شود، پاسخی دندان شکن بدهند، ابراز تأسف می‌کنند و می‌گویند که چرا مردم و ارتش یمن توانسته با موشکی که مال آنها بوده ،این اقدام را انجام دهند.
رییس جمهور با طرح این سوال که آیا مردم عراق، سوریه و یمن جزء دنیای عرب نیستند، گفت: این اقدامات نشانه‌ای بود که ثابت می‌کند باید در دنیای امروز روی پای خودمان بایستیم و قدرت ملی، نظامی، اقتصادی و امنیت غذایی باید توسط خودمان ساخته شود.
دکتر روحانی همچنین ضمن تبریک ماه ربیع‌الاول و میلاد پیامبر اسلام(ص) و امام صادق(ع)، گفت: ماه ربیع‌المولود، ماه نور و سرور است.
رییس جمهور افزود: مردم ایران، نسبت به خاندان رسالت عشق فراوانی دارند و در ایام عزاداری اهل بیت، سنگ تمام می‌گذارند، اما در میلاد‌ها و ایام تولد معمولاً حد وسط را رعایت می‌کنیم و فکر می‌کنیم، شادی و سرور جزء دین نیست در حالی که دین ما دین شادی، لبخند، صلح، برادری، دوستی و سرور است.
دکتر روحانی ابراز امیدواری کرد تا همانگونه که در ایام عزاداری بیشترین ارادت و عرض ادب را نسبت به اهل بیت داریم، در ایام شادی نیز بتوانیم آنطور که شایسته است، ادای وظیفه کنیم.
 
لینک خبر : http://taminnews.ir/News/101064.html