printlogo




معاون بیمه ای سازمان تامین اجتماعی خبر داد:
٥٢٤ نفر از کارگران ساختمان پلاسکو بیمه بیکاری دریافت کردند
٥٢٤ نفر از کارگران ساختمان پلاسکو بیمه بیکاری دریافت کردند
شناسه خبر : 121074 تاریخ : 1396/10/29 10:19
معاون بیمه ای سازمان تامین اجتماعی گفت: در اجرای ماده ٢ قانون بیمه بیکاری، برای ٥٢٤ نفر از کارگران بیمه شده شاغل در ساختمان پلاسکو مقرری بیمه بیکاری برقرار و تا پایان آذر سالجاری پرداخت شده است.

تامین نیوز / محمد حسن زدا با اشاره به فرا رسیدن اولین سالگرد حادثه تلخ ساختمان پلاسکو و گرامیداشت درگذشتگان این حادثه افزود: در اجرای مصوبه نوزدهم بهمن سال گذشته هیات محترم وزیران، برای افراد غیرمشمول شامل کارفرمایان، بیمه شدگان اختیاری، صاحبان حرف و مشاغل آزاد،کارگاههای خانوادگی و افراد فاقد سابقه پرداخت حق بیمه، در مرحله اول(دی و بهمن ٩٥) یک هزار و ٥٠ نفر و در مرحله دوم ( اسفند ٩٥ و فروردین ٩٦) یک هزار و ١٦ نفر به ازای هر ماه مبلغ ١٠ میلیون ریال پرداخت شد.

وی اظهار داشت: همچنین در اجرای بند دیگری از مصوبه فوق، از تعداد ٨٢٩ کارگاه شناسایی شده، ٢٦٩ کارگاه فعال دارای لیست بیمه، ٢٩ کارگاه فعال و فاقد لیست بیمه و ٥٧ کارگاه نیمه فعال و مابقی راکد و فاقد فعالیت بوده اند که در خصوص تقسیط و یا بخشودگی جرائم بدهی بیمه ای این کارگاهها اقدام شد.
زدا گفت: از درخواست های واصل شده از سوی کارفرمایان کارگاههای ساختمان پلاسکو برای تقسیط بدهی با ٦٢ مورد از آنها موافقت شد.
معاون بیمه ای سازمان تامین اجتماعی افزود: ١٩ کارگاه بدهکار درخواست استفاده از بخشودگی جرائم را داشته اند که در این خصوص نیز اقدام شده است.
لینک خبر : http://taminnews.ir/News/121074.html