printlogo




دکتر حسن روحانی ریاست جمهوری؛
اقتصاد آینده به سمت، اقتصاد دیجیتالی حرکت می‌کند
اقتصاد آینده به سمت، اقتصاد دیجیتالی حرکت می‌کند
شناسه خبر : 141090 تاریخ : 1396/11/24 10:22
دکتر روحانی فناوری اطلاعات، فضای مجازی، سرعت بالای اینترنت را از ضرورت‌های اقتصاد و اشتغال دانست و گفت: اقتصاد آینده به سمت، اقتصاد دیجیتالی حرکت می‌کند و اشتغال در این حوزه، تحولی در معادلات آینده اقتصادی در عرصه جهانی ایجاد خواهد کرد.

تامین نیوز / حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی روز سه شنبه در نشست مشترک استانداران، وزرا، روسای سازمان های اقتصادی و مدیران موسسات مالی و اعتباری خاطر نشان کرد: توجه به اشتغال در فضای مجازی می‌تواند واسطه‌های مضر و هزینه حمل و نقل و تأخیر در چرخه تولید و خدمات را حذف کند و باعث شود تا جنس و محصول ارزان به دست مردم برسد.

دکتر روحانی افزود: بخش فناوری اطلاعات و افزایش سرعت اینترنت، پایه اصلی در آینده کشور است که بعضی متأسفانه اهمیت آن را درک نمی‌کنند. امروز باید همه به میدان آمده و کمک کنند تا فضای مجازی را منزه کرده و این فضا در مسیر علم، کسب و کار، کشاورزی و اشتغال مردم قرار بگیرد.
رئیس جمهور همه مسئولین اجرایی و استانی را به تقویت زیرساخت‌های لازم برای توسعه فضای مجازی و فناوری اطلاعات، توصیه کرد و گفت: در دولت یازدهم حدود 20 هزار میلیارد تومان در حوزه توسعه زیرساخت‌های فناوری اطلاعات هزینه شد تا مردم راحت‌تر زندگی کنند و به دنبال نسل سوم و چهارم موبایل هستیم تا شغل موبایل محور ایجاد شود و در حوزه فناوری اطلاعات ایجاد 100 هزار شغل برای سال 97، پیش‌بینی شده است.
 
 
لینک خبر : http://taminnews.ir/News/141090.html