printlogo




دکتر حسن روحانی ریاست جمهوری؛
مهمترین اصل دولت در بخش مسکن، حفظ سلامتی و زندگی مردم است
مهمترین اصل دولت در بخش مسکن، حفظ سلامتی و زندگی مردم است
شناسه خبر : 141092 تاریخ : 1396/11/24 10:25
دکتر روحانی در خصوص اصلاح بافت‌های فرسوده گفت: دولت زمین‌های فراوانی در سراسر کشور دارد و طبق قانون تمام دستگاه‌ها و وزارتخانه‌ها، زمین‌هایی که در اختیار دارند را برای ساخت مسکن و بازآفرینی بافت‌های فرسوده به وزارت راه و شهرسازی واگذار کنند.

تامین نیوزحجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی روز سه شنبه در نشست مشترک استانداران، وزرا، روسای سازمان های اقتصادی و مدیران موسسات مالی و اعتباری به برنامه دولت برای اصلاح بافت‌های فرسوده اشاره کرد و گفت: دولت زمین‌های فراوانی در سراسر کشور دارد و طبق قانون تمام دستگاه‌ها و وزارتخانه‌ها، زمین‌هایی که در اختیار دارند را برای ساخت مسکن و بازآفرینی بافت‌های فرسوده به وزارت راه و شهرسازی واگذار کنند.

رئیس جمهور با بیان اینکه مهمترین اصل دولت در بخش مسکن، حفظ سلامتی و زندگی مردم است، گفت: به هر ساکن بافت فرسوده، مسکنی با 20 درصد زیر بنای بیشتر تحویل می شود. طرح بازآفرینی شهری برنامه اساسی دولت برای مسکن خانه‌اولیها، صیانت از جان و سلامت مردم و نوسازی محلات کهنه و فرسوده است.
دکتر روحانی گفت: خواسته اصلی توسعه‌گر در بازآفرینی بافت‌های فرسوده این است که بتواند واحدهایی را که متعلق به خودش است بلافاصله به فروش برساند و در این راستا دولت تضمین می دهد با ارایه مشوق‌ها و تسهیلات بانکی لازم به مردم، توسعه‌گر بتواند 50 درصد متعلق به خود را در زمان کوتاهی بفروشد.
رئیس جمهور افزود: با بازآفرینی بافت‌های فرسوده ضمن ایجاد تحرک بزرگ در صنعت ساختمان، اشتغال فراوان و تأمین مسکن برای جوانان و اصلاح چهره شهر را نیز به همراه دارد.
 
لینک خبر : http://taminnews.ir/News/141092.html