printlogo




آبی و اناری ها از پیچ تند عبور می کنند؟
بارسلونا و مهمترین هفته فصل
بارسلونا و مهمترین هفته فصل
شناسه خبر : 141095 تاریخ : 1396/11/28 11:15
با کسب 2 تساوی متوالی، شرایط بارسلونا برای فتح لالیگا دیگر مانند چند هفته قبل نیست.

تامین نیوز / دو تساوی متوالی در لالیگا باعث شد تا اختلاف بارسلونا در جدول لالیگا با اتلتیکومادرید به 7 امتیاز تقلیل پیدا کند و به نظر می رسد دلایل روشنی برای نتایج اخیر بلوگرانا در لالیگا وجود داشته باشد.

اگرچه همین حالا نیز تیم والورده مزیت بزرگی نسبت به سایر رقبا در صدر جدول دارد؛ اما این اختلاف امتیاز باعث نمی شود که آنها با توجه به دیدارهای دشوار پیش رو، با آرامش در مسابقات بعدی لالیگایی ظاهر شوند. والورده به خوبی می داند که در ادامه فصل و روزهای دشواری که با توجه به تقویم شلوغ بارسا پیش خواهد آمد، نتیجه گرفتن در لالیگا دشوارتر خواهد شد و با توجه به اینکه رقیب اصلی آنها اتلتیکومادرید تنها مشغول لالیگاست و در لیگ قهرمانان و کوپا دل ری حضور ندارد، ممکن است ادامه استمرار روند فوق العاده دشوارتر شود.
در ادامه، 5 دلیل اصلی 2 تساوی متوالی بارسا را بررسی خواهیم کرد؛
 
تقویم شلوغ
 
در هفته های اخیر هم ارنستو والورده سرمربی بارسا و هم سرخیو بوستکس، هافبک باتجربه این تیم در خصوص تقویم شلوغ بارسلونا در مدت گذشته صحبت کرده اند.
بارسا در 6 هفته اخیر مجبور به انجام 12 بازی بود و در سالهای اخیر، بارها ثابت شده که در برخی موارد بارسلونا نتایج فوق العاده ای در روزهای شلوغ فصل نگرفته است. بازی های متوالی در لالیگا و کوپا دل ری باعث شد علیرغم اینکه این تیم موفق به صعود به فینال کوپا دل ری بعد از گذر از سد والنسیا شود، اما روند فوق العاده بارسا در لالیگا متوقف شد.
 
لیونل مسی و لوییس سوارز
 
تمام بار هجومی و درخشش بارسلونا در فصل جاری معطوف به عملکرد فوق العاده لوییس سوارز و لیونل مسی، 2 گلزن آماده این تیم بوده است. مسی و سوارز نفر اول و دوم جدول گلزنان لالیگا بوده و آماده ترین زوج لیگ را تشکیل داده اند.
اما در جریان 2 دیدار برابر اسپانیول و ختافه، برای اولین بار در فصل جاری نه مسی و نه سوارز هرگز موفق به گلزنی نشدند تا بارسا برای اولین بار در 2 بازی متوالی تنها یک گل، آن هم توسط جرارد پیکه به ثمر رسانده باشد.
 
افت پائولینیو
 
پائولینیو در ابتدای فصل با انتقادهای فراوان از لیگ چین راهی بارسلونا شد؛ اما عملکرد موفق او خیلی زود نظرات را تغییر داد و این هافبک برزیلی به بازیکنان مجبوب هواداران تبدیل شد.
پائولینیو در فصل جاری چند بار با حضور مناسب در دقایق پایانی باعث موفقیت بارسلونا شده و به نوعی تعویض طلایی والورده لقب گرفته بود؛ اما مدتی ست موتور گلزنی پائولینیو خاموش شده و سپری کردن 8 بازی بدون زدن حتی یک گل، بدترین کارنامه هافبک سابق تاتنهام را در دوران کوتاه حضور در بارسلونا رقم زده است.
 
نیمه دوم
 
یکی از صفات مهم تیم والورده و تغییرات بزرگی که از زمان انتخاب این سرمربی ایجاد شده، نمایش های درخشان بارسلونا در نیمه دوم بازی های فصل جاری بوده است.
بارسای تحت هدایت والورده بارها و هنگامیکه رقبا از لحاظ جسمی دچار خستگی شده و دیگر یارای مقابله با حملات این تیم را ندارند، گل های پیروزی بخش مهمی به ثمر رسانده و امتیازات حساسی را از آن خود کرده است. اما در جریان هفته های اخیر، عملکرد بارسلونا در دقایق پایانی کمی دچار افت شده و دیگر خبری از گل های سرنوشت ساز در اواخر نیمه دوم نیست.
 
نیاز خریدهای جدید با تطبیق پذیری
 
در تعطیلات زمستانی، بارسلونا موفق به جذب فیلیپ کوتینیو و یری مینا شد و عثمان دمبله نیز با گذر از دوران طولانی مدت آسیب دیدگی، شرایط بازی کردن برای بارسلونا را پیدا کرد. اگرچه فیلیپ کوتینیو در دیدار هفته گذشته کوپا دل ری برابر والنسیا موفق به گلزنی شد، اما مشخصا هنوز با فرم خود در لیورپول فاصله داشته و تبدیل به بازیکن مورد انتظار نشده است.
یری مینا نیز در دیدارهایی که برای تیم جدیدش به میدان رفته، هنوز تبدیل به یک ستاره بین المللی با ابعاد بازی کردن برای تیمی مانند بارسلونا نشده و عثمان دمبله نیز به شدت با ستاره دوران حضور در دورتموند فاصله دارد. با بازگشت این بازیکنان به روزهای اوج، کار والورده برای هدایت تیمش آسان تر خواهد شد.
 
لینک خبر : http://taminnews.ir/News/141095.html