printlogo




شفر سوپرمنی با شال آبی / گزارش AFC از شفر و بازگرداندن استقلال به روزهای اوج
شفر سوپرمنی با شال آبی / گزارش AFC از شفر و بازگرداندن استقلال به روزهای اوج
شناسه خبر : 151153 تاریخ : 1397/1/20 12:55
سایت AFC در گزارشی ضمن تمجید از وینفرد شفر نوشت این مربی می تواند روزهای درخشان را به استقلال بازگرداند.

تامین نیوز / به نقل از سایت AFC، وینفرد شفر که سابقه فعالیت در چهار قاره مختلف را دارد، از تجربه خود این بار برای موفقیت استقلال و بازگرداندن این تیم به دوران اوج استفاده می‌کند.

وینفرد شفر که به "وینی" معروف است، در گذشته در بوندسلیگا یک هافبک میانی بود. او بیش از ۴۰۰ بار برای بورسیا مونشن گلادباخ، کیکرز اوفنباخ و کارلسروهه بازی کرد. او در ادامه‌ کفش‌هایش را آویخت و وارد دنیای مربیگری شد.
 
اولین دوران درخشان این مربی با صعود کامرون به جام ملت‌های آفریقا ۲۰۰۲ همراه شد. او شیرهای رام نشدنی را به فینال جام کنفدراسیون‌ها نیز رساند. بعد از موفقیت در قاره آفریقا به آسیا آمد و در سال ۲۰۰۵ هدایت الاهلی را بر عهده گرفت. موفقیت برای او اجتناب ناپذیر بود.
 
 شفر هدایت بازیکنانی همچون فرهاد مجیدی و فیصل خلیل را بر عهده داشت که برادر بزرگ‌تر احمد خلیل، بهترین بازیکن ۲۰۱۵ آسیا است. کسب قهرمانی با الاهلی برای اولین بار در ۲۶ سال نتوانست مانع اخراج او از این تیم شود. دوران او در امارات به این جا ختم نشد و این مربی آلمانی هدایت العین را در فوتبال امارات را بر عهده گرفت. با این حال او در دو فصل حضور در العین نتوانست موفقیت‌های الاهلی را تکرار کند. یک بار تیم او ششم و یک بار نیز سوم شد ولی در جام حذفی توانست با العین موفقیت را تجربه کند. 
 
شفر بعد از تجربه کوتاه مدت در قاره اروپا با تیم باکوی آذربایجان دوباره به آسیا آمد و هدایت تایلند را بر عهده گرفت. در انتخابی جام جهانی برزیل پیروزی ۳ بر صفر برابر عمان و تساوی برابر عربستان از نتایج خوبی بود که تایلند با شفر به دست آورد.
 
سرمربی با تجربه آلمانی بعد از سه سال فعالیت در تیم‌ ‌ملی جامائیکا در اکتبر ۲۰۱۷ یک بار دیگر به آسیا آمد و این بار هدایت تیم فوتبال استقلال را بر عهده گرفت. تیم او در ۲۴ بازی فقط دو بار طعم شکست را چشیده است و باعث شده استقلال از قعر جدول به بالای جدول بیاید. تیم او همچنین در لیگ قهرمانان آسیا توانسته عملکرد خوبی داشته باشد و صعود خودش را به مرحله حذفی در حالی قطعی کند که تیم‌های قدرتمندی همچون الهلال، العین و الریان در گروه آبی‌ها حضور دارد.
 
پرسپولیس رقیب همیشگی استقلال، پارسال به جمع چهار تیم پایانی  لیگ قهرمانان آسیا راه یافت و اکنون آبی‌ها مصمم هستند تا جایی که ممکن است در لیگ قهرمانان آسیا صعود کنند. آنها آخرین بار در سال ۱۹۹۱ قهرمان آسیا شدند؛ جایی که موفق به شکست تیم چینی لیائونینگ شدند.
 
استقلال با حضور مامه بابا تیام، مهاجم سابق یوونتوس و سرور جپارف - دو بار مرد سال آسیا - تقویت شده است. شفر در حال‌ حاضر ابزار لازم را برای باز گرداندن دوران درخشان به استقلال دارد.
 
لینک خبر : http://taminnews.ir/News/151153.html