printlogo




عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس:
بخشودگی جرایم بیمه ای کارفرمایان رشد تولید را فراهم می کند
بخشودگی جرایم بیمه ای کارفرمایان رشد تولید را فراهم می کند
شناسه خبر : 161201 تاریخ : 1398/5/22 12:50
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: بخشودگی جرایم بیمه ای کارفرمایان خوش حساب فضای مناسبی را برای کارفرمایان به منظور افزایش تولید فراهم می کند.

تامین نیوزحمید گرمابی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، بخشودگی جرایم بیمه ای کارفرمایان خوش حساب را اقدامی ارزشمند از سوی سازمان تامین اجتماعی در سال رونق تولید بیان کرد و افزود: این اقدام در شرایط رکود و نوسان های حاکم بر اقتصاد و فضای کسب و کار، به کارفرمایان کمک می کند و از نگرانی آنان بابت انباشت بدهی های بیمه ای می کاهد.

وی تعامل سازمان تامین اجتماعی با دستگاه های اجرایی و کارفرمایان بخش های خصوصی و دولتی را به نفع این سازمان و کارفرمایان دانست و خواستار افزایش این تعاملات شد. بخشودگی جرائم بیمه ای کارفرمایان خوش حساب باعث ایجاد اطمینان برای ادامه فعالیت کارگاه‌ها و آینده شرکت‌ها خواهد شد.
گرمابی با اشاره به اینکه کارفرمایان مشکلات متعددی دارند و یکی از مهمترین آنها، بدهی به سازمان تامین اجتماعی است، اظهار داشت: موضوع بخشودگی جرائم بیمه‌ای کارفرمایان خوش حساب، از موضوعاتی است که کارفرمایان همواره پیگیر آن بوده‌اند.
وی تاکید کرد: در شرایط فعلی که رکود اقتصادی در بازار کشور حاکم است، این روش بسیار اثرگذار است و کارفرمایان می‌توانند از عهده مخارج برآیند.
نماینده مردم نیشابور در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برای پذیرش کارفرما و دریافت حق بیمه و ارائه خدمات به بیمه شدگان باید شرایط بیش از پیش آسان شود، گفت: سازمان تامین اجتماعی نهادی است که وظیفه‌اش ایجاد رضایت‌مندی و امنیت خاطر در سطح جامعه است و با این اقدام، حرکتی سازنده انجام داده است.

بخشنامه بخشودگی جرایم کارفرمایان خوش حساب در سال ۹۸ با اصلاح آئین نامه مربوطه از سوی محمد حسن زدا سرپرست سابق سازمان تامین اجتماعی در خرداد ماه امسال صادر و برای اجرا به تمام واحدهای اجرایی این سازمان ابلاغ شد.
با توجه به نامگذاری سال ۹۸ به عنوان سال رونق تولید از سوی مقام معظم رهبری و در اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و به منظور مساعدت با کارفرمایان خوش حساب مدیون، هیأت وزیران در اجرای ماده (۱۳) قانون حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی در تأمین نیازهای کشور و تقویت آنها در امر صادرات، موضوع بخشودگی جرایم بیمه‌ای کارفرمایان را مصوب کرد و بلافاصله پس از اعلام به سازمان تامین اجتماعی، بخشنامه آن تهیه و ابلاغ شد.
بر اساس این مصوبه، کارفرمایان کارگاه‌های مشمول با تأیید ستاد تسهیل و رفع موانع تولید و کارگروه‌های استانی آن، در صورتی که «جرایم» متعلقه آنها مربوط به قبل از تاریخ ۲۹/‏۱۲/‏۱۳۹۶‬ باشد، چنانچه حداکثر تا سه ماه از تاریخ لازم الاجرا شدن این تصویب نامه در مورد پرداخت یا تقسیط اصل بدهی قطعی شده براساس مدارک و مستندات ابرازی، با سازمان تأمین اجتماعی توافق کنند، از بخشودگی جرایم متعلقه موضوع این آئین نامه برخوردار خواهند شد.
طرح بخشودگی جرایم که از حدود ۲ سال پیش به اجرا گذاشته شد، مورد استقبال بسیاری از کارفرمایان واحدهای تولیدی و صنعتی قرار گرفت؛ از این رو، امسال نیز از اوایل اردیبهشت ماه تا دهم تیرماه این طرح برای استفاده کارفرمایان خوش حساب اجرا شد.
کارفرمایان واحدهای تولیدی با پرداخت بدهی‌های معوقه خود در مدت ١٨ ماه از بخشودگی معادل ٨۵ درصد، پرداخت در مدت ٢٤ ماه از بخشودگی معادل ٧۵ درصد، پرداخت بدهی‌های معوقه در مدت ٣٠ ماه از بخشودگی معادل ٦٠ درصد و با پرداخت بدهی‌های معوقه حداکثر طی مدت ٣٦ ماه از بخشودگی معادل ۵٠ درصد جرایم مربوطه برخوردار شدند.
بر اساس آمار سازمان تامین اجتماعی، بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار کارفرما در فعالیت‌های مختلف فعال هستند و این کارفرمایان ۱۲ هزار میلیارد تومان به تامین اجتماعی بدهکارند که بخشی از جرایم این کارفرمایان در این طرح بخشوده شد.
تامین اجتماعی با ۴۲ میلیون بیمه شده ۱۸ نوع خدمت بیمه ای و درمانی به بیمه‌شدگان ارائه می‌دهد.

منبع: سازمان تأمین اجتماعی

لینک خبر : http://taminnews.ir/News/161201.html