printlogo




۲۰ درصد بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی زن هستند
۲۰ درصد بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی زن هستند
شناسه خبر : 161211 تاریخ : 1398/6/4 16:47
بر اساس اطلاعات منتشر شده از سوی دفتر آمار و محاسبات اقتصادی و اجتماعی سازمان تامین اجتماعی، تعداد کل بیمه شدگان فعال سازمان تامین اجتماعی تا پایان سال گذشته ۱۳ میلیون و ۳۰۱ هزار و ۱۳۳ نفر است که ۸۰ درصد بیمه شدگان را مردان و ۲۰ درصد آنها را زنان تشکیل می دهند.

تامین نیوز / به گزارش روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، از مجموع بیمه شدگان این سازمان، بیشترین تعداد افراد بیمه شده به گروه سنی ۳۹-۳۵ سال تعلق دارد که حدود ۲۱.۱۹ درصد از کل جمعت بیمه شده فعال را شامل می شود.

بر اساس اعلام دفتر آمار و محاسبات اقتصادی و اجتماعی سازمان تامین اجتماعی، کمترین تعداد بیمه شده به گروه سنی ۷۴-۷۰سال تعلق دارد که هشت صدم درصد از کل بیمه شدگان فعال سنین ۱۵تا ۷۴ سال را شامل می شود.
همچنین، بیشترین تعداد بیمه شده مرد و زن به گروه سنی ۳۹-۳۵ سال تعلق داشته که به ترتیب حدود ۲۰.۷۵ درصد و ۲۲.۹۴ درصد جمعیت هر گروه از کل را شامل می شود.
گفتنی است، متوسط سن بیمه شدگان فعال سازمان تامین اجتماعی سال گذشته ۳۸.۵۴ سال است . متوسط سن بیمه شدگان فعال در اداره کل تامین اجتماعی یزد ۳۷.۲۰ سال و متوسط سن بیمه شدگان فعال در اداره کل تامین اجتماعی لرستان ۴۰.۴۴ سال است که به ترتیب جوان ترین و پیرترین استان ها را از لحاظ بیمه شده تامین اجتماعی تشکیل می دهند.
همچنین بر اساس گزارش دفتر آمار و محاسبات اقتصادی و اجتماعی سازمان تامین اجتماعی، جمعیت بیمه شدگان جدید الورود این سازمان در سال گذشته، ۶۸۲ هزار و ۴۲۶ نفر اعلام شده است.
ترکیب جنسیتی بیمه شدگان جدید الورود این سازمان در سال گذشته حدود ۶۷ درصد مرد و ۳۳ درصد زن تشکیل می دهد.
سازمان تأمین اجتماعی با حدود ۴۳ میلیون نفر بیمه شده و مستمری‌بگیر، اکنون ۶۰ نوع خدمت بیمه‌ای و درمانی به صورت غیرحضوری به افراد زیرپوشش ارائه می‌دهد. این سازمان دارای مراکز مختلف بیمه‌ای و درمانی است و ۳۵۶ بیمارستان و درمانگاه تأمین اجتماعی بخش قابل توجهی از خدمات درمانی مورد نیاز بیمه‌شدگان را به صورت رایگان تأمین می‌کند.
بخش بیمه‌ای این سازمان دارای ۴۸۰ شعبه در سراسر کشور است و خدمات بیمه‌ای از طریق این واحدها به جامعه تحت پوشش ارائه می‌شود. همچنین برای تسهیل امور و دسترسی آسان‌تر مردم به خدمات تأمین اجتماعی، شعب اقماری و کارگزاری‌های این سازمان نیز به عنوان واحدهای وابسته به شعب، مشغول فعالیت هستند.
لینک خبر : http://taminnews.ir/News/161211.html