printlogo




عضو هیات رئیسه کانون عالی بازنشستگان کارگری کشور؛
بیش از 60 درصد بازنشستگان حداقل بگیر هستند
بیش از 60 درصد بازنشستگان حداقل بگیر هستند
شناسه خبر : 161216 تاریخ : 1398/6/5 18:21
عضو هیات رئیسه کانون عالی بازنشستگان کارگری کشور با بیان اینکه بیش از 60 درصد بازنشستگان حداقل بگیر هستند، گفت: بازنشستگانی هم داریم که دریافتی آنها ماهانه حدود 500 هزار تومان است.

تامین نیوز / جواد اکبری به مناسبت روز تکریم بازنشستگان (5 شهریور)، با اشاره به مشکلاتی که بازنشستگان با آن مواجهند، افزود: دغدغه معیشت یکی از مهمترین این مشکلات است.

وی ادامه داد: هم اکنون بیش از 60 درصد بازنشستگان حداقل‌بگیر هستند و دریافتی آنها ماهیانه حدود 1.8 میلیون تومان است و به سختی در این شرایط اقتصادی با این میزان حقوق زندگی می‌گذرانند.
رئیس کانون بازنشستگان کارگری استان کرمانشاه تاکید کرد: بازنشستگانی هم داریم که به دلیل آنکه حق بیمه کمتری پرداخته اند دریافتی آنها حدود 500 هزار تومان است و اگر تحت پوشش کمیته امداد بروند برای آنها بهتر است.
اکبری با بیان اینکه برخی فکر می‌کنند هرکس که بازنشسته شد خودش می‌ماند و همسرش و هزینه زیادی ندارند، اظهار کرد: امروز اکثر بازنشستگان فرزند بیکار در خانه دارند و حتی گاهی باید هزینه فرزندان متاهل و نوه خود را هم بپردازند.
به گفته اکبری، برای حل این مشکلات سال‌ها موضوع همسان سازی حقوق بازنشستگان پیگیری شد و امید آن می‌رود که امسال شاهد اجرایی شدن این طرح باشیم.
وی خاطرنشان کرد: کانون‌های بازنشستگان سراسر کشور به صورت متحد این موضوع را پیگیری می‌کنند و اگر امسال همسازن سازی حقوق بازنشستگان اجرا نشود، دیگر باید درِ این کانون‌ها را ببندیم.
اکبری معضل دیگر بازنشستگان را هزینه زیاد درمان آنها دانست و با بیان اینکه بسیاری از بازنشستگان سال‌ها سخت کار کردند و اکنون در این سن دچار بیماری‌های زیادی می‌شوند، ادامه داد: هزینه درمان برای آنها بسیار زیاد است و دولت باید توجه بیشتری در این زمینه به بازنشستگان داشته باشد.
 
منبع: ایسنا
لینک خبر : http://taminnews.ir/News/161216.html