printlogo




دکتر حسن روحانی در مراسم گرامیداشت روز دانشجو؛
شهدای دانشجو پرچم مقاومت را بالا نگه داشتند و این پرچم متعلق به همه دانشجویان در ادوار گذشته و امروز است.
شهدای دانشجو پرچم مقاومت را بالا نگه داشتند و این پرچم متعلق به همه دانشجویان در ادوار گذشته و امروز است.
شناسه خبر : 40555 تاریخ : 1395/9/16 10:40
رییس جمهوری در مراسم گرامیداشت روز دانشجو گفت: دانشگاهیان به همراه حوزه علمیه در کنار مردم، پشت سر امام (ره) مقابل استبداد و استکبار ایستادند و انقلاب را به پیروزی رساندند و امروز انقلابی پشیمان نمی‌شناسم.

پایگاه خبری تأمین نیوز/ به نقل از ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی در مراسم روز دانشجو که در دانشگاه تهران برگزار شد با گرامیداشت یاد شهدای دانشجو، اظهار کرد: حرکت عظیم ضداستکباری و استبدادی در همین دانشگاه توسط عزیزانمان شریعت رضوی، قندچی و بزرگ‌نیا آغاز شد،  آنها پرچم مقاومت را بالا نگه داشتند و این پرچم متعلق به همه دانشجویان در ادوار گذشته و امروز است.

 
وی ادامه داد: درود و سلام می‌فرستیم به پیر فرزانه حضرت امام خمینی (ره)، آیت‌الله طالقانی، شهید مطهری، شهید بهشتی، مرحوم مهندس بازرگان، دکتر علی شریعتی و همه بزرگانی چون شهید باهنر، شهید مفتح، شهید باکری و شهید همت، شهید بابایی، شهید ستاری، شهید صیاد شیرازی و همه کسانی که در جبهه‌های مبارزه ایستادگی کردند.
 
رئیس جمهور همچنین گفت: من باید از همه دانشجویان و دانشگاهیانی که طی این سه سال از دولت تدبیر و امید حمایت کردند تشکر کنم. همچنین از همه ملت بزرگ  ایران، مقام معظم رهبری و حوزه علمیه نیز باید تشکر کرد. دستاورد ما زمانی به دست آمده که همه ما در کنار هم بودیم و دست به دست هم دادیم.
 
رئیس دولت تدبیر و امید با اشاره به سخنرانی دانشجویانی که پیش از وی به ایراد سخن پرداختند ، گفت: همه سخنانی که امروز از طیف‌های مختلف دانشجویی بیان شد، زیبا بود و من از آن استقبال می‌کنم. از دانشگاه همین توقع وجود دارد که زبان باز، گویا و نقاد داشته باشد. ما هم روزی مثل شما دانشجوی همین دانشگاه بودیم و شعار استکبار و استبداد ستیزی می‌دادیم.
 
وی در ادامه گفت: انقلاب عظیم ما به سادگی به دست نیامده است، همه ما در سال 41 کنار هم ایستادیم و پشت سر امام (ره) به مبارزه پرداختیم. مردم ما با مجاهدت خود انقلاب را به پیروزی رساندند و در مقابل متجاوزگران و تحریم‌ها ایستادگی کردند. من امروز هیچ انقلابی را نمی‌شناسم که پشیمان باشد.
 
روحانی همچنین با اشاره به برجام گفت: هیچ قدمی در مساله برجام برنداشتیم مگر آنکه با مقام معظم رهبری مشورت کردیم و جلسه گذاشتیم. نامه‌های مکتوب آن هست و دستورهایی که من روی نامه های ایشان برای اجرا دادم.
 
پیش از سخنان رییس جمهور نمایندگان تشکل‌های دانشجویی به بیان نقطه نظرات و دغدغه های خود در حوزه‌های مختلف در حضور رییس جمهور پرداختند.
لینک خبر : http://taminnews.ir/News/40555.html