printlogo




مولاوردی معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری؛
دسترسی آزاد به اطلاعات در دستور کار دولت است
دسترسی آزاد به اطلاعات در دستور کار دولت است
شناسه خبر : 60564 تاریخ : 1395/8/19 18:34
شهیندخت مولاوردی معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری گفت: دسترسی آزاد به اطلاعات از جمله موارد مهم در دستور کار دولت بوده و با این موضوع رانت های اطلاعاتی از بین می رود.

به گزارش پایگاه خبری تأمین نیوز، به نقل از کمیته اطلاع رسانی بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات، شهیدندخت ملاوردی معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری در نشست خبری که بعد از ظهر چهارشنبه در نمایشگاه مطبوعات برگزار کرد، گفت: خوشحالم در نمایشگاه مطبوعات با شعار «شفافیت و صداقت» حضور دارم؛ رییس جمهور هم در صدد تعامل سازنده با جهان هستند و در حوزه فرهنگ هم این وعده را داده بودیم که به جای فرهنگ دولتی یک دولت فرهنگی داشته باشیم.

مولاوردی در ادامه تصریح کرد: امیدواریم همه کمک کنند تا جامعه تحقق وعده های انقلاب اسلامی که همانا ایجاد جامعه ای فرهنگی است را شاهد باشد و در این میان رسانه ها نقش مهی ایفاء می کنند.

معاون امور زنان و خانواده رییس جمهور خاطر نشان کرد: رسانه ها یاس و نا امیدی را در جامعه ترویج نکنند که همه از این وضعیت متضرر خواهند بود.

مولاوردی در مورد استفاده از ظرفیت زنان در سطوح مختلف اجرایی دولت بیان کرد: هم اکنون شرایطی وجود دارد که از حضور زنان توانمند بیشتر در عرصه های مدیریتی و اجرایی استفاده کنیم و از ابتدای دولت هم این موضوع در برنامه کارهای دولت بود.

وی در مورد انتخابات شورای فرهنگی اجتماعی زنان، به تشکیل کمیته حقیقت یاب در تشخیص صلاحیت ها اشاره کرد و گفت: هنوز نتایج این کمیته اعلام نشده است.

معاون امور زنان و خانواده رییس جمهور در رابطه با کاهش 11 آسیب اجتماعی در همکاری با دستگاه های دیگر گفت: از این پس وزیر کشور قائم مقام شورای آسیب های اجتماعی است و رییس جمهور ریاست این شورا را بر عهده گرفت و بر این اساس ستادهای مقابله با آسیب های اجتماعی را در تمام دستگاه ها تشکیل می دهیم.

مولاوردی به اقدامات فوق العاده و اثر بخش کمیته های مربوط به آسیب های اجتماعی اشاره  کرد و گفت: طبق جلسه ای که رهبری در این رابطه داشتند دیگر دستگاه ها جزیره ای اقدام نمی کنند و این وضعیت امیدوار کننده است و باید برای تحقق اهداف عزم عمومی وجود داشته باشد.

وی تأکید کرد: اینکه در آسیب های اجتماعی انگشت اتهام را به سمت زنان نشانه رویم درست نیست و سعی ما این است که تأثیر آسیب ها را متوجه جامعه و خانواده کنیم.

معاون امور زنان و خانواده رییس جمهور در مورد اخراج 43 هزار نفر در خصوص مرخصی زایمان اعلام کرد: این خبر بازنشر داده شده بود و مربوط با سال 92 بود. در این دولت بیشترین وقت و انرژی در این موضوع صرف شد و مقرر شد دستگاه ها از اعتبارات خود اجرای این طرح را تأمین کنند.

مولاوردی به رأی دیوان عدالت اداری نیز پرداخت و گفت: با رأی دیوان عدالت اداری اجرای مرخصی زایمان مورد حمایت قرار گرفت و سازمان ها ملزم به رعایت هستند با این وجود به دنبال تطبیق موقعیت های موفق دنیا و بومی سازی در مورد اجرای مرخصی زایمان هستیم.

وی در رابطه با برنامه توسعه در حوزه زنان اظهار کرد: بررسی هایی انجام دادیم و به این نتیجه رسیدیم که هنوز در مورد نیمی از جمعیت کشور که زنان هستند به توازن دست نیافتیم.

 

 
لینک خبر : http://taminnews.ir/News/60564.html