printlogo




وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی؛
کاهش فقر و ارتقای زندگی مردم برنامه محوری دولت است
کاهش فقر و ارتقای زندگی مردم برنامه محوری دولت است
شناسه خبر : 90990 تاریخ : 1396/8/16 16:30
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: کاهش فقر در جامعه و افزایش کیفیت زندگی مردم از برنامه های محوری دولت تدبیر و امید است.

تامین نیوز / علی ربیعی روز سه شنبه در نشست مشترک شورای اداری شهرستان های فراهان، تفرش و آشتیان و شورای هماهنگی مدیران دستگاه های تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در استان مرکزی در فرمانداری فرمهین، افزود: با عملیاتی شدن برنامه های دولت و ارتقای سطح زندگی، عده ای از زیرپوشش سازمان های حمایتی خارج خواهند شد. 

وی اظهار کرد: در دولت تدبیر و امید، دریافتی افراد زیرپوشش سازمان های حمایتی سه و 2 دهم درصد افزایش یافته است. 
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: دولت روحانی کم حرف و شنوا است و نباید کم حرفی را دلیل بر نشنیدن دانست. 
ربیعی در ادامه افزود: رویکرد اشتغال در کشور نیازمند تغییر است و نباید برای تحصیل انتظار مشاغل پشت میزی را داشت و باید فرهنگ کارآفرینی تقویت شود. 
وی خاطرنشان کرد: سیاست دولت پول پاشی و تزریق مبالغ مالی که به اشتغال و تولید نمی انجامد، نیست و باید برنامه اشتغال هدفمند اجرا و منابع کشور با راهبری اصولی هدایت شود. 
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: اعطای تسهیلات در اشتغالزایی نیز باید هدفمند باشد و با نظارت دقیق انجام شود. 
ربیعی افزود: تکیه بر مدیریت برنامه محور که منافع بلند مدت و جدی را در نظر دارد مورد توجه دولت است و این نگرش که تنها به نیازهای آنی بدون تفکر برای آینده توجه شود، پسندیده نیست. 
وی اظهار کرد: تمام امکانات مغزافزاری و سخت افزاری کشور باید در راستای توسعه هدفمند همه بخش ها باشد. 
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: دولت یازدهم کوشید ثبات مالی را در بخش های مختلف تامین کند و در چهار سال پیش رو متعادل کردن منابع و مصارف و تامین بدهی صندوق ها هدفگذاری شده است. 
ربیعی افزود: توسعه کسب و کار خرد و مهارت آموزی هدفمند و منطبق بر نیاز روز سیاستی در راستای اشتغالزایی پایدار است. 
وی گفت: در فعالیت برخی اتباع بیگانه در مشاغل استادکاری و فنی وحرفه ای باید بازنگری و شرایطی فراهم شود که استادکاران ایرانی در سایه آموزش های موثر رشد کنند و به بازار کار بپیوندند. 
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: شهرستان های تفرش، آشتیان و فراهان در مسائل اجتماعی در کشور وضعیت مناسبی دارند و برای مثال آمار کمترین نرخ نزاع در این مناطق بیانگر این مهم است و اگر انسجام اجتماعی در این شهرستان ها افزایش پیدا کند شاخص های اجتماعی بهبود می یابد. 
ربیعی کمترین آمار خودکشی و افراد بازمانده از تحصیل استان مرکزی را مربوط به این سه شهرستان عنوان کرد و افزود: باید به حوزه رفاهی این شهرستان ها نگاه ویژه شود و برنامه ای قوی و حساب شده برای بهبود زیرساخت ها در این مناطق اجرایی شود. 
وی اظهار کرد: در برخی موارد در بحث صندوق روستائیان و عشایر مشکل منابع رخ داده که باید با توجه ویژه این مسئله حل شود تا برای سایر صندوق ها مشکلی پیش نیاید. 
علی ربیعی افزود:سرمایه اجتماعی محصول اتحاد و پیوند قوی لایه های اجتماعی بر مبنای اعتماد است و باید در شهرستان های فراهان، تفرش و آشتیان بیشترین استفاده از ظرفیت ها در راستای اهداف توسعه ای شکل بگیرد. 
وی گفت: شهرستان های تفرش، آشتیان و فراهان نخبگان و ظرفیت انسانی خوبی وجود دارد که این پتانسیل انسانی باید در راستای تربیت استادکار برجسته و کارافرین در حوزه اشتغالزایی هدایتگری شود. 
ربیعی افزود: هیچ شهری رشد نخواهد کرد مگر اینکه نخبگانی متحد با تشکیل کانون های کارآفرینی و کانون توسعه شهری به روند توسعه آن کمک کنند. 
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: راه اندازی کانون گفت و گوی نخبگان در کنار حلقه مدیریتی و تصمیم ساز در شهرستان های تفرش، آشتیان و فراهان باید دنبال شود. 
ربیعی افزود: تاکید دولت بر تثبیت شغل است و در این راستا 170 هزار میلیارد ریال تسهیلات در سال گذشته برای کارگاه های در معرض آسیب توزیع شد. 
معاون سیاسی و امنیتی استانداری مرکزی نیز در این نشست گفت: تامین اجتماعی یکهزار میلیارد ریال به دانشگاه علوم پزشکی اراک بدهکار است و انتظار است با وجود همه مشکلات اقتصادی تدبیری در این راستا اندیشیده شود چرا که ماموریت این دانشگاه در حوزه ارتقای سلامت مردم استان مرکزی است. 
شکرالله حسن بیگی افزود: 100 نیروی بهزیستی استان مرکزی بازنشسته شده اند اما هنوز نیروی جایگزین جذب نشده و نیاز است که تدابیر خاص برای تسریع در تکمیل زنجیره انسانی این نهاد حمایتی انجام شود. 
وی بیان کرد: با تلاش های جهادی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ماه گذشته مشکلات 2 شرکت بزرگ هپکو و آذرآب در دستور کار ویژه قرار گرفت و بسیاری از مشکلات شرکت آذرآب حل شده اما، هنوز بخشی از معضلات هپکو باقی است و امید می رود این مشکلات نیز حل و فصل شود و رونق اقتصادی در این واحد بزرگ و مادرتخصصی برگردد. 
حسن بیگی در بخش دیگری از سخنانش گفت: پیاده روی اربعین مانور بزرگ امت اسلامی و مایه افتخار همه مسلمانان جهان است، این مانور از اهمیت ویژه ای برخوردار است و سال به سال این حرکت و مانور عظیم تر می شود. 
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی نیز در ادامه این نشست گفت: در یک سال گذشته وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی سه بار به استان مرکزی سفر کرده و در هر سفر بخش زیادی از مشکلات حل شده است. 
محمدتقی آبایی هزاوه افزود: در جریان این سفر اعتبار مشاغل خانگی بانک توسعه و تعاون استان مرکزی به مبلغ 80 میلیارد ریال تامین و تخصیص شد. 
وی بیان کرد: استان مرکزی در سرشماری سال 95، دارای یک میلیون و 423 هزار نفر جمعیت بود که از 463 هزار نفر جمعیت فعال در این خطه 45 هزار نفر جمعیت بیکار بود. 
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی ادامه داد: نرخ بیکاری این استان در سرشماری سال 95، 9 و هشت دهم درصد اعلام شد و کمترین نرخ بیکاری در کشور بود و استان مرکزی در تابستان امسال نیز با نرخ بیکاری هشت و 2 دهم درصد رتبه کمترین نرخ بیکاری را به خود اختصاص داده است. 
آبایی هزاوه عنوان کرد: یکی از دغدعه های کشور بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی است اما استان مرکزی در این راستا نیز با 12 و نیم درصد پایین نرخ بیکاری فارغ التحصیلان کشور را داراست. 
وی گفت: 2 هزار و 500 واحد صنعتی در استان مرکزی وجود دارد که 88 واحد آن دارای حقوق معوق یک تا چهار ماه هستند و دولت با تدبیر و درایت در پی حل این مشکلات است. 
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی افزود: 65 درصد از جمعیت این استان تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی و سه بیمارستان و هفت درمانگاه تامین اجتماعی نیز در استان مرکزی فعال است و ضریب اشغال تخت این مراکز 85 درصد است. 
آبایی هزاوه گفت: 212 تشکل کارگری فعال در استان مرکزی وجود دارد و شمار مقرری بگیران بیمه بیکاری در این استان پنج هزار و 497 نفر است که این تعداد نسبت به مدت مشابه سال قبل 15 درصد کاهش یافته است. 
در این نشست فرمانداران شهرستان های فراهان، تفرش و آشتیان گزارشی از وضعیت و مشکلات بخش های خود ارایه کردند. 
علی ربیعی در جریان سفر یک روزه به استان مرکزی و شهرستان فراهان، شعبه تامین اجتماعی این شهرستان را افتتاح کرد. 
شهرستان فراهان از توابع استان مرکزی دارای 2 بخش مرکزی به مرکزیت فرمهین و خنجین به مرکزیت شهر خنجین است که 28 هزار و 994 نفر جمعیت دارد. 
 
لینک خبر : http://taminnews.ir/News/90990.html